Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bosted Dubrovnik

NYTT TEMA
VivaLV
VivaLVInnlegg: 31487
16.04.18 13:02

Flybillettene er bestilt, men klarer ikke helt bestemme meg for Cavtat eller Mlini. Sannsynligvis ikke store forskjellen så ett luksusproblem :-) Noen andre fine alternativer rundt Dubrovnik. Typisk altså en liten "by" i kjøreavstand til Dubrovnik.

qbah
qbahInnlegg: 46115
26.04.18 08:16

Jeg har bodd i Mlini. Et leilighetshotell rett opp i åsen for veien inn til Dubrovnik. Fin lokal busstur på en halvtimes tid inn. En liten butikk og kiosk der ved veien og noen restauranter/cafeer nede ved sjøen. Om man synes Dubrovnik er rolig er det hvert fall rolig her.

Et lite obs er at du (sannsynligvis) må krysse hovedveien for å gå ned til stranda. Det er oversiktlig og fotgjengeroverganger, men verdt å merke seg om dere reiser med barn som er såpass at de vil gå ned til stranda selv. Mulig dere bor på nedsiden ned mot sjøen, kan ikke huske det var så mye boliger der. Men er en bra del år siden nå skal sies.

(Innlegget ble redigert 26.04.18 08:19)

September88
September88Innlegg: 2
19.06.18 08:51

Hei.Du har vel allerede bestemt deg for sted, men dersom du ikke har det så har jeg en anbefaling. Rett utenfor Dubrovnik finner du en øy som heter Sipan (45 min med båt fra Dubrovnik). Dette er en rolig øy uten de store turisthotellene, men idylliske spisesteder og masse muligheter i form av strand/vann aktiviteter. Jeg var med på en tur hvor du får bra innkvartering på øya og tilgang til aktiviteter hver dag som padling, SUP, snorkling, seiling med katamaran etc. Går an å lese mer om og bestille disse turene her: https://enil.no/kroatia

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg