Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Ukrainske Karpater

NYTT TEMA
Larrek
LarrekInnlegg: 4794
21.04.18 22:13

Dit går reisen til sommeren. Noen som har tips til hvor og hva?

(Innlegget ble redigert 21.04.18 22:14)

Larrek
25.04.18 22:55

Som forventet ingen. Et naturskjønt område, geografisk sentralt i Europa som knapt noen vest for det gamle jernteppet har vært..

Lover å hilse Dr. Livingstone.

annmag
annmagInnlegg: 7957
25.04.18 22:58
Larrek: Som forventet ingen.

Hehe...joda..jeg, men har ikke hatt tid til å svare enda.  

Stedene der har altfor mange vanskelige bokstaver plassert på vanskelige steder til at jeg kan ramse dem opp fra hukommelsen. :o)

RazorBoy
RazorBoyInnlegg: 2636
27.04.18 06:34
Larrek: Dit går reisen til sommeren. Noen som har tips til hvor og hva?

Du må vel ha tenkt litt gjennom dette selv, Larrek når du tar turen dit?

Hvordan bor man i området. Hoteller, eller hytter? Spesielle attraksjoner eller aktiviteter utover fotturer i fjellet?

Larrek
27.04.18 08:33
RazorBoy: Du må vel ha tenkt litt gjennom dette selv, Larrek når du tar turen dit?

Nei, jeg setter min fulle og hele lit til VGD og dets ekspertise.

annmag
30.04.18 21:03

Det begynner å bli 10 år siden jeg var der, så jeg har ikke så veldig mye å komme med.  Det er (heldigvis?) ikke noen store turistattraksjoner i området, så jeg regner med at området har gått klar av invasjon av backpackere/bloggere og asiater på selfiesjakt.

Regner med at dere skal kjøre bil.  Vi tok buss fra Liviv, og det var selvfølgelig en helt annen opplevelse enn det dere kommer til å få.  

Vårt første stopp var Ivano-Frankivsk.  En helt grei by, ikke noe mer. Husket ikke at jeg hadde vært der før jeg så det på kartet da jeg skulle finne stavemåtene nå.

Yaremcha var en koselig landsby oppe i fjellene.  Stille og rolig.  Husker vi ruslet bak en gammel kone med blomstrete skaut en stund.  Hønene trippet på kryss og tvers foran oss, og drakk av vanndammene i veien.  Etter en stund kom vi til et hus hvor det stod ei ku som begynte å raute.  Kona med skautet gikk inn porten og låste seg inn i huset.  Kua hadde hilst sin eier velkommen hjem.  Husker vi spiste lunsj på en restaurant ved siden av elva.  God lokal mat, og det var koselig å sitte ute og høre elvebruset.

I Kolomyya stod folk på gate og tilbød det de hadde å selge av fisk og grønnsaker.  En koselig rolig liten by.

Vi busset videre til Kamyanets-Podilsky og vekk fra Karpatene.

(Utfordringen for oss var til tider språket, men det går jo greit for dere).

..........

Jeg reiser sjelden tilbake til steder jeg har vært før, men skulle gjerne reist tilbake til Karpatene.....med bil. 

annmag
30.04.18 21:06
RazorBoy: Du må vel ha tenkt litt gjennom dette selv, Larrek når du tar turen dit? Hvordan bor man i området. Hoteller, eller hytter? Spesielle attraksjoner eller aktiviteter utover fotturer i fjellet?

Det er noen her som har vært her i en del år, og da vet vi stort sett hvilke råd de er ute etter.  

De trenger ikke å legge ut om alt de har sjekket eller ønsker å få tips om.  

Det er selvfølgelig litt annerledes hvis man som nærmest ny på forumet kommer og spør et så generelt spørsmål....da vet ingen av oss hva vedkommende er ute etter. :o)

Larrek
01.05.18 10:34
annmag: Yaremcha var en koselig landsby oppe i fjellene.

Har landet på å ha base i Mykulychyn som er like ved Yaremecha, og  ta dagsutflukter derfra i ulike retninger etter lyst og behov. Fått leie et digert hus for 500.- pr natt.

Dette blir nok bra :-)

annmag
04.05.18 13:38
Larrek: Dette blir nok bra :-)

Utvilsomt.  God tur. :o)

Larrek
12.08.18 02:07
annmag: Utvilsomt. God tur. :o)

Da var turen unnagjort og det anbefales. Billig og trygt, såvel som en tidsreise med null charterfølelse. Mye historie og kultur for den som gidder lese seg opp. Et landområde i spagat mellom vest og øst såvel politisk som historisk og kulturelt. Spennede på alle vis..

annmag
14.08.18 14:31
Larrek: Mye historie og kultur for den som gidder lese seg opp.

Hva med den som gidder å lese om turen din da?

Skriver du noen linjer om den?

Larrek
24.08.18 22:09
annmag: Skriver du noen linjer om den?

Gjorde vel det over?

annmag
29.08.18 00:18
Larrek: Gjorde vel det over?

Haha...ja, nesten tre og en halv setning. :D :D :D 

annmag