Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kassel eller Fulda ?

NYTT TEMA
kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1528
16.05.18 19:36

Vi skal på bilferie gjennom Tyskland, og ned til Østerrike og Italia. På veien ned har vi ikke tenkt å kjøre så langt, og vurderer første stopp i enten Fulda eller Kassel. Noen som har noe pent å si om noen av disse to byene, som jeg aldri har vært i ( har ellers vært mye rundt i Tyskland ).

Canucks
CanucksInnlegg: 73985
29.05.18 09:27

I min barndom på bilferier gjenom Europa primært til familie i Østerrike stoppet vi alltid på utsiden av Kassel, primært sett i byene Göttingen eller Northeim. Små og koslige byer, så de to byene på utsiden av Kassel kan kanskje være verdt å sjekke ut. Kassel i seg selv forvillet vi oss aldri inn i.

kennethnilsen
30.05.18 10:55
Canucks: Små og koslige byer

Gode forslag. Jeg har tidligere stoppet i Bad Kissingen, men hun jeg reiser med nå vil ikke kjøre så langt. Men liker de små stedene bedre:)

kansas00
kansas00Innlegg: 20273
30.05.18 21:54

Ikke meningen å spore av fra dine 2 alternativer, men får nå nevne Goslar som et alternativ. Er en av de desidert fineste i denne delen av tyskland. Rett og slett en perle.

kennethnilsen
30.05.18 22:34
kansas00: kke meningen å spore av fra dine 2 alternativer, men får nå nevne Goslar som et alternativ. Er en av de desidert fineste i denne delen av tyskland. Rett og slett en perle.

Jeg er helt enig :) Men et er litt kort fra Kiel. Når det er sagt, skal vi innom Bamberg på tilbaketuren, som jeg synes er litt finere enn Goslar. Skal også innom Nurnberg på tilbaketuren, som har etter min mening den fineste gamlebyen i Tyskland.

Komunista
KomunistaInnlegg: 9873
31.05.18 12:51
kennethnilsen: Vi skal på bilferie gjennom Tyskland, og ned til Østerrike og Italia. På veien ned har vi ikke tenkt å kjøre så langt, og vurderer første stopp i enten Fulda eller Kassel. Noen som har noe pent å si om noen av disse to byene, som jeg aldri har vært i ( har ellers vært mye rundt i Tyskland ).

Kassel, finnes et greit gasthaus rett ved 7'eren, så vidt jeg husker.

Ibis, billig og greit.

(Innlegget ble redigert 31.05.18 12:52)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg