Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

VGD Reisetips = dødt ?...

NYTT TEMA
enigma99
enigma99Innlegg: 726
29.05.18 10:27

Nordmenn er et reisende folk.
Og VG er vel landets største nettavis (tror jeg)

Det er for meg et mysterium at dette forumet er helt dødt.
Hva om VG hadde forsøkt å promotere det ?
(Istedet for det de gjorde i dag: endret forsiden og fjernet direkte linken til VGD slik at man nå må gjennom menyen først, det hjelper nok...)

Man har selvfølgelig Tripadvisor, og for all del, den brukes ofte og mye, men det er forferdelig rart at man ikke får en helnorsk variant til å fungere...

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 3185
29.05.18 11:02

Er vel ikke noe poeng i å promotere sexturisme til Thailand?

enigma99
enigma99Innlegg: 726
29.05.18 11:21
gurglebassen: Er vel ikke noe poeng i å promotere sexturisme til Thailand?

Har forsøkt flere ganger nå å få noe fornuftig ut av den meldingen din men klarer det ikke, kan du hjelpe ?...

Er reisetips for deg = sexturisme til Thailand ?

annmag
annmagInnlegg: 7734
29.05.18 13:21
enigma99: Det er for meg et mysterium at dette forumet er helt dødt.

Det er iallefall veldig synd.  Begynner å bli noen år siden det var et levende forum hvor reiseglade mennesker uegennyttig utvekslet tips og info.  

Nedgangen begynte for flere år siden, da enkelte rett og slett begynte å gå til angrep på andre debattanter.  

Jeg har hatt mye glede og hjelp av info herfra.  

For fem år siden reiste jeg rundt i Sør-Amerika, med nettilgang som i beste fall kun funket i få minutter av gangen.  Da har man ikke mulighet til å sitte å google i det uendelige.  

Derimot visste jeg at hvis jeg postet spørsmål på VGD, så kunne jeg raskt gå inn og lese neste gang jeg fikk nettilgang...uten å bruke tid på å gå gjennom en rekke andre sider.  Til min undring fikk jeg da en reaksjon fra en bruker her inne om at jeg brukte trådene mine for å skryte.  Skryte i et anonymt forum, hvor jeg ikke en gang har link til egen blogg eller andre private plattformer?  Man kan jo begynne å lure på hva som rører seg i topplokket på en som poster en slik påstand.  Det bidrar iallefall ikke til at man gidder å bidra mer.

En annen viktig ting, er at noen (veldig) få her inne bruker VGD som en viktig sosial plattform i eget liv, hvor det ikke er så viktig om man har noe relevant å komme med, bare man får oppmerksomhet.  Jeg har selv opplevd å nærmest bli forfulgt av en av de verste fra forumrom til forumrom.  Det er naturlig at tråder kan spore av på et forum hvor mange etterhvert har fått en viss kontakt/kunnskap om hverandre, men når vedkommende går inn i nesten alle tråder og skriver noe som i beste fall bare kan beskrives som surr....da fremstår ikke reiseforumet som veldig interessant lenger. 

Greit nok at man har Tripadvisor og LP, men det blir ikke det samme som et norskt forum hvor man i mange tilfeller etterhvert blir litt kjent med nickene, og utfra det kan bedømme om rådene/infoen er relevant for en selv eller ikke.

Også tror jeg enkelte har blitt litt lei når det kommer poster fra folk som tydeligvis bare har lyst til å fortelle at de skal på tur....uten å følge opp tråden ytterligere (eks.: Heiiiiiii...vi skal på ferie til Sør-Afrika, hvor bør vi dra? *gleder oss skikkelig*).  Når man gang på gang har brukt tid på å skrive et innlegg med tips og info til slike brukere, uten at ts følger opp, så dabber fort interessen for å skrive noe mer av.

annmag
annmagInnlegg: 7734
29.05.18 13:25
gurglebassen: Er vel ikke noe poeng i å promotere sexturisme til Thailand?

Det tror jeg det er veldig lite av her inne.

Derimot er det noen brukere her inne som er gift med thaier (noe som ikke har noe som helst med sexturisme å gjøre), og derfor tilbringer lengre tid i Thailand i løpet av året enn mange andre.  Disse søker gjerne andre opplevelser enn turister som kun er på kortere eller lengre gjennomreise, og tipsene kan fort bli irrelevante for de som spør, like fullt har de absolutt noe å komme med i forhold til hverandre.

Kanskje det burde vært flere samletråder her inne? 

Johnsli
JohnsliInnlegg: 13644
29.05.18 17:02
annmag: Kanskje det burde vært flere samletråder her inne?

Spørs hva man mener med samletråder. Personlig, om jeg søker etter tips til reisemål søker jeg stort sett i gamle tråder her inne og finner stort sett den infoen jeg trenger på de fleste. På enkelte reisemål er det jo ganske mange tråder, og gjerne mange av de samme tipsene som går igjen, men syns det er greit å lese gjennom flere av de da det ofte er tips som kun er i 1 tråd. Om det er et enkelt spørsmål kan jeg godt ta det i en av de eksisterende trådene, selv om denne er gammel. Men om det er større del av reisen jeg lurer på er det like greit med en ny tråd.

Men generelt syns jeg ikke samletråder i den forstand at man skal legge inn alt som omhandler ett reisemål er så oversiktlige å lese gjennom.

Poenget er uansett at jeg bruker reisetips-forumet mye, men poster bare en gang i blant, da det ofte er;

1) folk som kan mer om reisemålet som etterspørres info på her inne (kan komme med tilleggsinfo hvis jeg skulle ha noe)
2) de turene jeg trenger tips til finner jeg stort sett ved å søke gjennom gamle tråder i kombinasjon med tripadvisor og google.

kansas00
kansas00Innlegg: 20049
29.05.18 17:10
enigma99: Hva om VG hadde forsøkt å promotere det ?

Tja... nå har vel ikke akkurat vg så veldig mye kobling til vgd lenger. Før i tiden hadde de jo linker til vgd i sakene sine.. Nå ligger det kommentarfelt fra facebook der.  Veit egentlig ikke helt hvorfor de holder liv i vgd lenger når det ikke har noen interesse for de lenger.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg