Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Krysse grensen ved Niagara fossen

NYTT TEMA
Archie
ArchieInnlegg: 5
30.05.18 04:29

Jeg har tenkt til høsten og å besøke en venn av meg i Toronto, Canada. Jeg har da også lyst til å ta turen til Niagarafallene. Siden fossen ligger så nær grensa til USA eller rettere sagt på grensa har jeg lyst til å gå over grensa og å besøke USA. 

Jeg har fått eTA godkjenning inn til Canada, men hvordan blir det å krysse grensa inn til USA? Regner med at jeg må fikse "visum" eller ETSA som de kaller det. 

Fly inn og ut skjer ved Toronto, så grensekryssingen vil skje ved Niagarafallene. Kanskje jeg blir en natt i USA, det har jeg ikke helt bestemt meg for. Noen med tips og erfaringer?

enigma99
enigma99Innlegg: 751
30.05.18 09:04

ESTA godkjenning er det du trenger, søk etter det på nettet og pass på at du bruker den offisielle hjemmesiden til USA, mener den skal slutte på .gov 

Det finnes nemlig mange snyltesider, hvor du også kan bestille ESTA, men de tar seg fett betalt for å videreformidle søknaden din.

Archie
ArchieInnlegg: 5
30.05.18 14:02

Jeg fant dette her på den offisielle nettsiden til ESTA:

"Hvis du er en statsborger av et land som deltar i Visa Waiver Program (VWP), og du ankommer USA via fastland fra Mexico eller Canada, behøver du ikke å ha en ESTA-registrering. Hvis du ikke har en ESTA-registrering, må du fylle ut papirskjemaet I-94W og gå gjennom en manuell adgangsbehandling ved fastlandsgrensen. Hvis du har en godkjent ESTA-registrering når du ankommer USA ved en fastlandsgrense, trenger du IKKE å fylle ut papirskjemaet I-94W og adgangsbehandlingen utføres raskere.

Merk: VWP-statsborgere trenger ikke en ESTA-registrering for å reise med ferje mellom Vancouver og Victoria, BC og delstaten Washington. Disse behandles som en havneplass på fastland."

Det lå inn under spørsmål (https://esta.cbp.dhs.gov/esta/application.html?execution=e3s1#) 

Men det er vel like greit å søke om ESTA fordet?

(Innlegget ble redigert 30.05.18 14:03)

Titaanzink
TitaanzinkInnlegg: 627
31.05.18 01:37

Sikkert greiest å søke på forhånd.

Jeg gikk over grensen i Niagara Falls i 1996 og det var ingen problemer med å ordne det på stedet da men jeg tar forbehold om at ting kan ha endret seg siden den gang.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester