Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Mallorca

NYTT TEMA
tokk
tokkInnlegg: 134
31.05.18 23:19

Hei!
Jeg reiser med kjæresten (22 år)til Mallorca i slutten av juli mnd. Vi skal på nær Palma, på dette hotellet. Noen som har vært i området før og har tips til ting å gjøre? Gode resturanter? Fine strender, strender med turiks hav? Ting å besøke som er i nærheten, ønsker ikke å bruke leiebil for å kjøre rundt. Ønsker å oppleve lokalmat

kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1500
01.06.18 15:25
tokk: tips til ting å gjøre? Gode resturanter? Fine strender, strender med turiks hav?

Har vært mye på Mallorca, og digger øya. Uten leiebil, har jeg ikke noen bedre strender å anbefale, da jeg alltid har hatt bil. Men dere bor på en ok strand.

Det jeg kan anbefale er å komme dere inn til Palma by på kvelden. Gode restauranter, en koselig gamleby og en følelse av å ikke bare tråkke i turister. Finn bar Abaco i gamlebyen - en opplevelse utenom det vanlige. Men veldig dyre drinker...

Anbefaler også en tur med det antikke toget som går fra Palma til Soler og en tur til byen Valdemossa er å anbefale om Ving har en tur dit.

Hold dere unna shoppingturer ( bussturer ) og grisefest, hvis dere ikke føler dere veldig alene :)

Gode Tapas restauranter i gamlebyen i Palma.

God tur!

tokk
tokkInnlegg: 134
05.06.18 23:40

Takk!

Hmm kanskje leie en bil allikevel da, er dette dyrt?

Hvor bør man da evt dra?

Tenker du da at vi ikke bør dra på shoppingturer med buss? Sstt opp av ving  da det fort er mye folk?

Hva mener du med grisefest? Er det en greie eller bsre ett utrykk? 

nagrom
nagromInnlegg: 6529
06.06.18 09:59

Mallorca har et brukbare offentlige kommunikaskoner som dekker det meste av øya.

denne siden kan man finne ut av ruter , rutetider og priser.

kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1500
07.06.18 22:38
tokk: Hmm kanskje leie en bil allikevel da, er dette dyrt?
Hvor bør man da evt dra?

Jeg ville hørt med Ving vertene når det gjelder strand. Når jeg jobbet der ( for lenge siden ) pleide vi guidene å reise til en strand ikke så langt fra Magaluf.

Dersom dere er litt eventyrlystne, kan jeg anbefale å kjøre en dag opp til Valdemossa, og så videre nordover langs " vestkysten ". Her møter dere på et par klostre, og kan kjøre ned til hyggelige små havner. via Deia , Port de Soller, og opp til Cala Figuera.

En annen dag, kan dere kjøre sydsiden, og besøke for eksempel Porto Cristo, Cala Dor, og Cala Millor - her kan dere også høre med Ving om de har noen fine strender å anbefale.

Vet ikke hva det koster med leiebil nå, men ville bestilt hjemmefra, og vært sikker på å få med alle forsikringer.

Grisefest heter det kanskje ikke lenger.., det er et show på kvelden med mat hvor du busses ut. Noen synes det er helt topp.

Jeg liker ikke shopping, og busstur for å se på perler i en storby, er ikke noe for meg..

Håper dere får en fin ferie!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg