Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Stillehavet

NYTT TEMA
Forfun
ForfunInnlegg: 5331
03.06.18 11:04

Skal surre rundt i Stillehavet i juli. Bestilt fly til Papeete, Tahiti. Skal møte noen, men aner ikke hvor før uken før jeg reiser. Regner med å reise videre til en eller annen øy med fly. Plan er å reise mellom øyer og atoller uten mål og mening. Men har også noe tid til andre prosjekter. Dykkermaske og snorkel er selvfølgelig i bagasjen.

Noen tips til hva jeg bør få med meg når jeg er i området? Vet at det er vanvittig stort, og at jeg bare får en bitteliten smak av området. 

annmag
annmagInnlegg: 7748
03.06.18 14:35

Så du skal reise t/r Norge-Papeete + eventuelt noen småturer i løpet av oppholdet? 

Jeg har ikke vært så langt øst (så jeg burde kanskje ikke skrevet her i det hele tatt), men mitt inntrykk er at det er litt som i Karibien....jo nærmere USA du kommer....dess mer turistifisert Disneyland er det.

Er fire år siden jeg var i Stillehavet nå, men husker jeg googlet meg frem til at det ikke var noe interessant for meg så langt øst.  Eneste jeg fant interessant litt lenger øst enn jeg var, var Tonga, men de ble omtrent smadret av en syklon da jeg var i området, så alle som ikke absolutt måtte til Tonga ble innstendig bedt om å holde seg unna.

Må du til Tahiti, eller kan du endre billetten og få med deg reisetreffet ditt lenger vest?  Vanuatu er dit du vil.

Forfun
03.06.18 20:21

Kan godt hende jeg møter de i Vanuatu også, men skal det skje må det være juli 2019. De er på vei vestover, men det er ikke alle som har det travelt. De planlegger heller ingenting, dermed er det bare å la billetten til Papete stå, og hoppe på ett fly derfra. Papete er en hub for mye av Stillehavet, så kommer meg nok rundt. 

I steden for øst-vest for å unngå å finne Disneyland bruker jeg Google Maps. Ingen infrastruktur er ett godt tegn. Langt fra nærmeste internasjonale flyplass hjelper også. Marquesas er min drøm, og det er jo så langt øst en kommer. 

Gleder meg til reisen for å finne de. Håper på en rekkefølge som Boeing 737, propellfly, ferge, lastebåt. Mulig jeg er litt drømmende. Men enkelte steder tror jeg fremdeles er øde. Frykten er å bruke tid på Tahiti. 

annmag
05.06.18 17:11
Forfun: Ingen infrastruktur er ett godt tegn. Langt fra nærmeste internasjonale flyplass hjelper også.

Tjaaa...på de kanter kan det like gjerne bety resortøy med ankomst i sjøfly......eller privatøy som også tar betalende gjester...og hvor de lokale kun tillates å være tilstede på øya de timene de jobber for eier og gjester.

Blir spennende å høre om turen din etterhvert. :o)

Forfun
05.06.18 17:58

Det jeg har hørt fra de som reiser i området er foreløpig veldig positivt. De har ikke møtt mange turister som har reist dit med fly ennå, så rimelig eksotisk. Men så godt som uten wifi kommuniserer vi med satelittelefon, så ikke så mye tomsnakk.

annmag
06.06.18 13:22
Forfun: Det jeg har hørt fra de som reiser i området er foreløpig veldig positivt.

Håper du finner det du ønsker iallefall. :o)

(...og om du gjør, så ikke fortell det til noen). :D

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg