Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvilken vei bør jeg kjøre disse fjellpass i Sveits

NYTT TEMA
Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22298
04.06.18 10:53

Altså jeg kommer med bil fra Munchen og har enkt å kjøre via Klausenpass og videre opp til Andermatt. I Andermatt skal jeg overnatte, men komme frem på ettermiddagen og har tenkt å ta en runde via 3 veldige fjellpass. Og mitt spørsmål hvilken vei skal jeg velge.

Bør jeg kjøre over St Gotthard passet og videre Nuefenen passet og så Furkapasset tilbake eller bør jeg kjøre motsatt vei, hva er flottest?

Jeg har lyst til å kjøre Treviola road (eldste vei over St Gotthard) men skal jeg rekke denne må jeg kjøre den ned. For kjører jeg motsatt vei så rekker jeg ikke opp før den stenger for kvelden. Men så ser det ut for meg som om oppstigningen til Nuefenen passet er villere og brattere fra vest til øst. Enn den er fra øst til vest som blir resultatet hvis jeg starter med St Gotthard.

Dog hvis jeg kjører St Gotthard først for jeg Furkapass begge veier siden jeg dagen etter har tenkt å kjøre Furka - Grimsel - Sustenpass før jeg setter kursen mot Tyskland igjen.

Larsabal
LarsabalInnlegg: 11010
04.06.18 11:26

Jeg vil anbefale at du stiller samme spørsmål i Bil, der er det flere som kan gi kvalifiserte svar.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester