Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Bratislava, Wien og Budapest

NYTT TEMA
sphynxx
sphynxxInnlegg: 1
14.06.18 22:50

Skal være på ferie i Budapest, Bratislava og Wien 2 uker i sommer, og lurer på om noen har noen tips til hva man burde se/gjøre der, og evt. noen steder eller byer i nærheten som er verdt å sjekke ut. Hva slags turistattraksjoner og severdigheter bør man besøke??

Gloriana
GlorianaInnlegg: 1951
15.06.18 00:06

Wien er en kjedelig by, besøket der kan lett droppes. 

Hva du bør besøke er avhengig av dine interesser, personlig minnes jeg en langhelg i Bratislava med glede, det er noen puber/restauranter så private at man må banke på for å komme inn, herlig å komme over skjulte skatter med en nær og kjær. 

R1ngrev91
R1ngrev91Innlegg: 304
15.06.18 01:02

Kan selv skrive under på at Wien er en fargeløs by iforhold til flere nærliggende byer. Vi var 8 stykker på Eurotrip i Øst-Europa (Polen, Ungarn, Romania, Slovenia, Slovakia, Bulgaria,  Ukraina og Serbia). Det var enkelte storbyer som imponerte stort med sjarm og bravur (Budapest, Beograd, Kosice, Ljubljana, Bucaresti), men det en kanskje husket best var de små perlene man oppdaget på veien og gjorde til egne "funn". I etterkant angret vi på at vi brukte 2 dager i Wien (Av totalt 19), fordi vi heller hadde ønsket mer tid andre steder. 

PS: Anbefaler dere på det sterkeste å bestille Balaton-biletter dersom dere er en musikk- og festglad gjeng og det passer med tid (4-8 Juli). Ellers er Balatonsjøen en herlig plass om dere ønsker å koble av, bade og slikke sol, eller prøve en natt på vingård (anbefales!). 

Dersom dere er fotballinteresserte, MÅ det oppleves en kamp i Beograd- enten FC Partizan eller Røde Stjerne - det var et nesten uvirkelig møte med baltisk kultur på første rad. Uforglemmelig. Beograd er ca 3 og en halv time unna Budapest, men bilturen føles ikke lang - flotte veier, mye å se langs turen, og flere potensielle severdigheter en kan besøke langs veien (grotter, badeparker,  m.m)

(Innlegget ble redigert 15.06.18 01:03)

Thpe
ThpeInnlegg: 31513
15.06.18 01:05

Budapest er en fet by. Nice uteliv, men mye av alkoholen som serveres er «ukrainian shit» som en bartender så fint kalte det.

Eivinder
EivinderInnlegg: 362
20.06.18 21:02

Absolutt ikke enig i at Wien skulle være noe kjedeligere enn Budapest. Jeg vil derimot hevde at jeg syns både Praha og Budapest er kjedelige "brosteinsbyer" med ja, brostein, uteserveringer tjukt av turister og masete selgere.

Tok denne reisen for noen år siden, og overvar en Mozart-konsert, noe som var veldig fint. Likte Wien mye mye bedre enn både Praha og Budapest, og også Ljubljana.

Men dette er smak og behag. Mine personlige favoritter er Beograd, Zagreb og Sarajevo.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg