Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Fly Norwegian til BKK, videre med annet flyselskap

NYTT TEMA
Tchort
TchortInnlegg: 2
17.06.18 10:34

Vi flyr til BKK med Norwegian, men skal videre til Phuket. Har Norwegian codeshare med et annet flyselskap som flyr Bkk-Hkt (gjenstår å booke den delen av reisen) eller MÅ man gjennom immigrasjon og sjekke inn på nytt igjen på Domestic? Noen som har erfaring? 

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 5365
17.06.18 11:23

Norwegian har ikke codeshare med noen.

fargerik
fargerikInnlegg: 53097
17.06.18 11:26
Tchort: Vi flyr til BKK med Norwegian, men skal videre til Phuket. Har Norwegian codeshare med et annet flyselskap som flyr Bkk-Hkt (gjenstår å booke den delen av reisen) eller MÅ man gjennom immigrasjon og sjekke inn på nytt igjen på Domestic? Noen som har erfaring?

Jeg syns du skal forlate Norwegian når du går ut av flyet, gå gjennom Immigration, og deretter finne ut hvordan det ligger an med priskrigen for tiden.

Mange flyr til Phuket, men de fleste bruker Don Mueang flyplass innenriks.

Aner faktisk ikke hvem som eventuelt flyr fra Suvarnabhumi, kanskje Thai Airways. Du finner lett ut alt dette når du er kommet fram.

Tchort
TchortInnlegg: 2
17.06.18 11:43

Reiser med 3 små barn så det er ikke aktuelt å la noe ift reise være åpent. Mao. Må en «helt ut» og sjekke inn på nytt. Noen som vet om det er langt å gå fra international arrival til domestic check-in? Prøver å beregne tidsbruk før jeg booker fly til Phuket. Tar ca 1 time å komme seg ut etter ankomst + tid til å finne frem til domestic check-in + ca 1 time check-in før departure innenlands. 3 timer bør holde akkurat.

fargerik
17.06.18 15:15
Tchort: Reiser med 3 små barn så det er ikke aktuelt å la noe ift reise være åpent. Mao. Må en «helt ut» og sjekke inn på nytt. Noen som vet om det er langt å gå fra international arrival til domestic check-in? Prøver å beregne tidsbruk før jeg booker fly til Phuket. Tar ca 1 time å komme seg ut etter ankomst + tid til å finne frem til domestic check-in + ca 1 time check-in før departure innenlands. 3 timer bør holde akkurat.

Det er ikke sikkert 3 timer er nok.

Det er mye kø til tider, og det er langt å gå. Jeg ville beregnet mer tid for å være sikker. Har aldri fløyet med Norwegian, men det kan godt tenkes at dere må kjøre en busstur fra flyet til terminalen også. Dette vet sikkert andre.

Du MÅ uansett gjennom Immigration, hente bagasje, og deretter finne innsjekk for Domestic. Mener det er en etasje opp.

Det er ganske mange treff dersom du søker på dette med transit og videre domestic, her er ett.

Det er bedre å ha en time slækk og vente litt i Gate enn å få stress med å rekke fram. Særlig med tre småbarn, vil jeg tro. Du kan godt risikere at det tar mer enn en halvtime bare å komme gjennom køen for passkontroll.

Har du tenkt å kjøpe billettene på nett før dere drar fra Norge? Husk å sjekke bagasjevekt og antall kofferter før du kjøper billigbilletter.

(Innlegget ble redigert 17.06.18 15:36)

Larsabal
LarsabalInnlegg: 10985
17.06.18 16:45
Tchort: 3 timer bør holde akkurat.

Sjekk med ditt reiseforsikringsselskap hvilke regler de har ift "innhenting av reiserute", i tilfelle turen med Norwegian er forsinket og du mister flyet videre. Er du ikke innenfor ditt forsikringsselskap sine regler står du selv ansvarlig i tilfelle du ikke rekker neste fly. Norwegian vil ikke hjelpe deg siden det ikke er sammenhengende billett.

Det er vel ikke akkurat en nyhet at Norwegian til tider har slitt med punktligheten på sine langdistanseruter. 

enigma99
enigma99Innlegg: 733
18.06.18 14:26

De fleste og billigste avgangene fra Bangkok til Phuket vil være fra Don Mueang, eks Air Asia. Det er mulig Bangkok Airlines flyr fra BKK. Jeg ville ikke gamblet på at 3 timer holder, vi ventet en gang på sønnen vår på BKK og skulle videre med et annet fly, han kom med et forsinket Norwegian fly fra Norge og det var sykt lang kø i immigration, tror han kom ut 4 timer etter skjema..  

fargerik
18.06.18 17:57
enigma99: De fleste og billigste avgangene fra Bangkok til Phuket vil være fra Don Mueang, eks Air Asia. Det er mulig Bangkok Airlines flyr fra BKK. Jeg ville ikke gamblet på at 3 timer holder, vi ventet en gang på sønnen vår på BKK og skulle videre med et annet fly, han kom med et forsinket Norwegian fly fra Norge og det var sykt lang kø i immigration, tror han kom ut 4 timer etter skjema..

Det er absolutt smart om TS sjekker dette med reise fra Don Mueang, for å finne billige billetter.

Vet ikke når Norwegian lander, men kommer man seg i en taxi utenom morgenrush eller ettermiddagsrush bør ikke turen ta mer enn en times tid fra Suvarnabhumi til Don Mueang. Så er det vel bare halvannen time til Phuket...

Men selvfølgelig er det lettest å bruke samme flyplass, da. Selv om billigbillettene er utsolgt. Penger er ikke alt.

(Innlegget ble redigert 18.06.18 17:57)

Karten67
Karten67Innlegg: 4482
01.07.18 06:39

Norwegian lander paa morgenen, da er koen overkommelig i passkontrollen, en bor ha klart og hente koffertene paa mellom 1 - 1,5 time, for saa og sjekke dem inn igjen 1 etasje opp, 3 time vil nok holde men ville nok tatt min. 4 time selv, bare for aa vare  paa dem sikkre siden. Spesielt om en har smaa barn. 

fargerik
01.07.18 17:32
Karten67: Norwegian lander paa morgenen, da er koen overkommelig i passkontrollen, en bor ha klart og hente koffertene paa mellom 1 - 1,5 time, for saa og sjekke dem inn igjen 1 etasje opp, 3 time vil nok holde men ville nok tatt min. 4 time selv, bare for aa vare paa dem sikkre siden. Spesielt om en har smaa barn.

Fortell om Norwegian.

Sikkert helt greit, som alternativ til direktefly med Thai.

Men som sagt har vi aldri brukt Norwegian. Er det busstur fra flyet til terminalen?

Jeg vet når Thai Air lander. Når lander Norwegian?

(brukte Emirates forrige gang, og er klar for direktefly igjen)

Må ta med (edit) at jeg går kakakas av å sitte oppreist så lenge, og foretrekker å kunne legge ned setet og sove...noe man vel ikke kan selv med de beste billettene hos Norwegian?

(Innlegget ble redigert 01.07.18 17:35)

Someone
SomeoneInnlegg: 24764
02.07.18 14:12
fargerik: Jeg vet når Thai Air lander. Når lander Norwegian?

Omtrent samtidig, begge lander tidlig på morgenen.

Uansett, så hvis du skal ha sammenhengende billetter til Phuket, så måtte du ha booket det i første omgang. Nå interliner eller samarbeidet uansett ikke Norwegian med noen, så da måtte du fløyet noen andre hvis du skulle unngå å måtte hente bagasjen og sjekke inn på nytt.

Du får heller vurdere en dag eller to i Bangkok

(Innlegget ble redigert 02.07.18 14:16)

Someone
02.07.18 14:13
fargerik: Det er absolutt smart om TS sjekker dette med reise fra Don Mueang, for å finne billige billetter.

Høres ut som et eksepsjonelt dårlig forslag å styre med å måtte bytte flyplass, for å spare noen få kroner 

Someone
02.07.18 14:17
xpoolman: Norwegian har ikke codeshare med noen

Dog her hadde det holdt med en interline-avtale, men det gjør uansett heller ikke Norwegian

fargerik
02.07.18 19:39
Someone: Høres ut som et eksepsjonelt dårlig forslag å styre med å måtte bytte flyplass, for å spare noen få kroner

Som sagt har jeg aldri reist den ruta TS skal reise, jeg har basecamp i huset i Bangkok og reiser dit og bor i huset til jeg vil dra et annet sted i Thailand.

Trådstarters tema er altså ikke aktuelt for meg.

Det er bare sånn at billigbillettene finner man blant flyselskapene som flyr fra Don Mueang. Og det er altså bare en times drosjetur mellom flyplassene.

Og drosje kan vi godt bruke i BKK, det er slett ikke dyrt.

Jeg har allerede svart TS at det sikkert er best å kjøpe billetter fra Suvarnabhumi i stedet fra Don Mueang siden hn reiser med barn, men jeg antar altså at det kan bli vanskelig å finne billige billetter.

De kommer uansett fram, heldigvis er ikke akkurat det noe problem. Bare sette av tid nok på flyplassen.

fargerik
02.07.18 19:41
Someone: Uansett, så hvis du skal ha sammenhengende billetter til Phuket, så måtte du ha booket det i første omgang. Nå interliner eller samarbeidet uansett ikke Norwegian med noen, så da måtte du fløyet noen andre hvis du skulle unngå å måtte hente bagasjen og sjekke inn på nytt. Du får heller vurdere en dag eller to i Bangkok

Forsto du at jeg ikke er trådstarter, og at jeg klarer meg utmerket i min andre hjemby Bangkok i mitt andre hjemland Thailand?

(Innlegget ble redigert 02.07.18 19:42)

Karten67
04.07.18 16:18

Samme som sist fargerik, TS starter en tråd men dukker ikke selv opp tråden:)......

fargerik
04.07.18 21:07
Karten67: TS starter en tråd men dukker ikke selv opp tråden:)......

TS har vel sannsynligvis fått svar på det hn lurte på, intet er bedre enn det.

Phuket, ja...jeg har aldri vært der. Kona var der en gang i sin ungdom, hun har en venninde som bor der. Har hus der og i Bangkok. Vi har stående invitasjon, men jeg vet ikke, jeg.....jeg ser ikke for meg å finne noe wow-ish, liksom. Annet enn å ha lange måltider med venner, da.

Får vi rotet oss til å dra sørpå, vil jeg kanskje ta noen dager på Koh Lipe. Men jeg har en liten følelse av at også det er en turistfelle, et sted man skal dra til for å krysse av på steder vi har vært ;-)

Bortsett fra youtubevideoene og et referat fra svoger, er vel alt jeg vet om Koh Lipe at kapong Leo koster det samme som på flyplassen. 70-ish bath ( ! ) Men det er visst fint å snorkle der.

(Innlegget ble redigert 04.07.18 21:12)

gurglebassen
gurglebassenInnlegg: 3239
07.07.18 16:58

Busines Class

Karten67
07.07.18 17:30
fargerik: TS har vel sannsynligvis fått svar på det hn lurte på, intet er bedre enn det. Phuket, ja...jeg har aldri vært der. Kona var der en gang i sin ungdom, hun har en venninde som bor der. Har hus der og i Bangkok. Vi har stående invitasjon, men jeg vet ikke, jeg.....jeg ser ikke for meg å finne noe wow-ish, liksom. Annet enn å ha lange måltider med venner, da. Får vi rotet oss til å dra sørpå, vil jeg kanskje ta noen dager på Koh Lipe. Men jeg har en liten følelse av at også det er en turistfelle, et sted man skal dra til for å krysse av på steder vi har vært ;-) Bortsett fra youtubevideoene og et referat fra svoger, er vel alt jeg vet om Koh Lipe at kapong Leo koster det samme som på flyplassen. 70-ish bath ( ! ) Men det er visst fint å snorkle der.

Ja mange fine plasser og besøke, selv har jeg kun vært på 2 øyer, Koh Chang og koh Pii pii, med hovedsete i Cha Am/Hua Hin har en jo lett tilgang til flere øyer rundt om, så skal nok bli noen flere fremover ja.

Bangkok er som jeg har skrevet til deg før en plass en liker eller vil mistrives med, en har varmen/smoggen som ligger som ett kvelende teppe over hele byen, ikke en by jeg ville ha trivdes med, samtidig har en alt ifra A-Å om en vet og ta seg frem.

fargerik
07.07.18 19:39
Karten67: Ja mange fine plasser og besøke, selv har jeg kun vært på 2 øyer, Koh Chang og koh Pii pii, med hovedsete i Cha Am/Hua Hin har en jo lett tilgang til flere øyer rundt om, så skal nok bli noen flere fremover ja. Bangkok er som jeg har skrevet til deg før en plass en liker eller vil mistrives med, en har varmen/smoggen som ligger som ett kvelende teppe over hele byen, ikke en by jeg ville ha trivdes med, samtidig har en alt ifra A-Å om en vet og ta seg frem.

Det kommer jo an på hva en er ute etter. De fleste skal jo til havet.

Hverken kona eller jeg har spesiell sans for å steke oss på stranda, så veien går som regel nordover.

Folk tar litt lett på dette med strand og sol, det er ikke så smart å svi seg rød og ligge på en madrass og bake seg hele dagen.

Huden blir skadet av det. Og nordmenn får hudkreft som aldri før på grunn av all solingen. Men alle vet jo dette, og velger selv.

Kjedelig tema, det er en kjepphest jeg har for vane å dra fram i tråder om solferier...om det er i Thailand eller andre steder.

Bangkok er blitt verre og verre, jeg har inntrykk av at hele byen er blitt mer og mer et anleggsområde.

Men det er jo der familien og de fleste vennene våre bor, da.

(Innlegget ble redigert 07.07.18 19:42)

Karten67
10.07.18 18:24
fargerik: Det kommer jo an på hva en er ute etter. De fleste skal jo til havet. Hverken kona eller jeg har spesiell sans for å steke oss på stranda, så veien går som regel nordover. Folk tar litt lett på dette med strand og sol, det er ikke så smart å svi seg rød og ligge på en madrass og bake seg hele dagen. Huden blir skadet av det. Og nordmenn får hudkreft som aldri før på grunn av all solingen. Men alle vet jo dette, og velger selv. Kjedelig tema, det er en kjepphest jeg har for vane å dra fram i tråder om solferier...om det er i Thailand eller andre steder. Bangkok er blitt verre og verre, jeg har inntrykk av at hele byen er blitt mer og mer et anleggsområde. Men det er jo der familien og de fleste vennene våre bor, da.

Nei soler meg heller ikke, jeg tenker mere på luften og omgivelsene, Bkk skårer dårlig på begge de punktene.

Kjørte for første gang i Bkk her en dag, brukte GPS, gikk greit med tregt i trafikk kaoset, med motorsykler som kommer ifra alle sider inklusiv fronten når en stopper opp.....hehe litt uvant ikke Norske forhold akkurat.

Har en kjekk bil, en bil en ikke får i Norge, en Honda Accord 2,4 Navi, lik denne  Honda

fargerik
11.07.18 11:28
Karten67: Kjørte for første gang i Bkk her en dag, brukte GPS, gikk greit med tregt i trafikk kaoset, med motorsykler som kommer ifra alle sider inklusiv fronten når en stopper opp.....hehe litt uvant ikke Norske forhold akkurat.

Jeg kjører ikke. Det er så mange som har bil, så det går greit.

Og de er jo stort sett kjent og trenger ikke noen GPS. Men jeg har veiledet taxiene en del ganger, med google maps på telefonen. Ikke alltid de kjører den beste veien.

Kjekt å bruke google maps, ikke minst for å finne veien hjem igjen fra ukjente steder.

Kjøremønsteret ellers er vel kjent for deg etterhvert?

Hondaen så jo ut til å være riktig romslig og snasen!

Fin på langtur?

(Innlegget ble redigert 11.07.18 11:32)

Karten67
11.07.18 18:10
fargerik: Kjekt å bruke google maps, ikke minst for å finne veien hjem igjen fra ukjente steder. Kjøremønsteret ellers er vel kjent for deg etterhvert? Hondaen så jo ut til å være riktig romslig og snasen! Fin på langtur?

Ja google map er flittig i bruk, navigasjonssystemet som er intrigert i bilen er udatert, og de skal ha en formue for å oppdatere kartene på min model, tror de tar "farang pris;)

Ja kjøremønsteret er kjent, men Bkk topper "spenningnivået;)

Ellers var langturen fin, fikk besøkt familie og venner i Nord og Øst Thai.....18 dager ble det totalt, litt uvant med de ekstra gradene en har i Issan, litt for varmt etter min smak.

fargerik
18.07.18 00:57
Karten67: Ja kjøremønsteret er kjent, men Bkk topper "spenningnivået;)

Nja...for meg er det stort sett greit, det er mye mer spenningsnivå på de svingete veiene nordpå.

Veien til Isaan er vel ganske grei så vidt jeg husker, men nordover, fra Chiang Mai og opp videre, og fra Chiang Rai mot Mae Salon eller Pai eller til eller over andre doier syns jeg det kan være skummelt.

Ikke på grunn av at det er så jævlig svingete, men på grunn av at folk tar så mange sjanser i trafikken.

Tar du en van, så er det to ting som gjelder. Klampen i bånn, og full pinne på aircon. Problemet oppstår når du møter en av disse kamikaze-van-sjåførene i feil kjørefelt i en sving.

(Innlegget ble redigert 18.07.18 01:00)

utenforallfarvei
utenforallfarveiInnlegg: 668
21.07.18 10:02
Someone: Du får heller vurdere en dag eller to i Bangkok

Stakkars folk.

fargerik
21.07.18 11:03
utenforallfarvei: Stakkars folk.

Tror ikke det er noen god idè for småbarnsfamilier som ikke kjenner BKK å legge ut på lykke og fromme. Stor by.

Får man en ufrivillig overnatting, er det dog ganske lett å gå over til Novotel, flyplasshotellet. Ned i B-floor, og gjennom undergangen, og heisen opp til resepsjonen.

De har et flott atrium med et fantastisk basseng, og også et atrium med en spennende park.

Jeg garanterer at alle barn og alle foreldre vil bli i ekstase av en overnatting der.

Rundt hotellet er det selvfølgelig litt marked, kaffebarer, bakeri, 7-eleven og sånt.

Kona og jeg bodde der i nesten en uke for noen år siden når vi hadde en ekstra lang mellomlanding, og det ble for lenge. Da ble det kjedelig. Det blir litt for fisefint, med tjenere på alle bauger og kanter. Vi trenger egentlig ikke en oppasser som følger oss i heisen og trykker på knappen for oss, liksom ;-)

(Innlegget ble redigert 21.07.18 11:12)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg