Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Søke visum til USA hvor?

NYTT TEMA
minna40
minna40Innlegg: 1
17.06.18 18:05

Hvor søker jeg visum til usa? Er så mange nettsider når man googler. 

Og må jeg ha med noe skriftelig på flyplassen ved innsjekk? Skal reise med direktefly fra Oslo.

Takker for svar :-)

annmag
annmagInnlegg: 8025
17.06.18 20:35
minna40: Hvor søker jeg visum til usa? Er så mange nettsider når man googler.
NiGoZeroIchi
NiGoZeroIchiInnlegg: 14041
19.06.18 09:31
minna40: Hvor søker jeg visum til usa? Er så mange nettsider når man googler.  Og må jeg ha med noe skriftelig på flyplassen ved innsjekk? Skal reise med direktefly fra Oslo. Takker for svar :-)

De fleste norske statsborgere som skal på en "kortere" (ferie, konferanse osv.) tur til USA kan søke ESTA (elektronisk visum) på nett. 
Dette blir kobla opp mot passnummeret, så man "vet" at du har det uten at du trenger å vise noe.  Det kan allikevel være greit å ta vare på kvittering i tilfelle spørsmål (og for å kunne sjekke om det fortsatt er gyldig ved en senere reise).

Larsabal
LarsabalInnlegg: 11008
20.06.18 08:36
minna40: Hvor søker jeg visum til usa? Er så mange nettsider når man googler.

Hvis det er ESTA du tenker på (som NiGoZeroIchi nevner), så pass på at det koster $14, og ikke en dollar mer. Når man googler ESTA er det en haug treff som dukker opp som tar langt mer for å videreformidle din ESTA-søknad. Altså lureri fra ende til annen.

Det eneste stedet du skal søke om ESTA, uten å bli lurt, er: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester