Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gran Canaria tips

NYTT TEMA
bbc
bbcInnlegg: 478
26.10.18 01:17

Hei, noen som har noen gode tips til noe annerledes å gjøre på Gran Canaria? For å starte diskusjonen legger jeg inn denne om Barranco Barafonso. Noen andre gode forslag til spennende ting å gjøre?

enigma99
enigma99Innlegg: 765
27.10.18 00:37

Skygg unna turisthordene, ta en tur til Puerto de Mogan eller til Las Palmas, hold deg langt unna Puerto Rico og Playa del Ingles. God tur.

RickiBK
RickiBKInnlegg: 72334
27.10.18 00:40
enigma99: Skygg unna turisthordene, ta en tur til Puerto de Mogan eller til Las Palmas, hold deg langt unna Puerto Rico og Playa del Ingles. God tur.

Puerto de Mogan er forlengst innhentet av turisthelvetet. 

For Ca femten år siden var det en perle. 

Men bruk gjerne litt tid videre opp dalen fra Puerto de Mogan, opplev Pueblo de Mogan og ikke minst et aldeles herlig landskap når du kjører helt opp på platået ovenfor den landsbyen. 

Ta med gode sko å gå i terrenget med og søk deg vekk fra veiene og nyt 

enigma99
28.10.18 11:11
RickiBK: Puerto de Mogan er forlengst innhentet av turisthelvetet.  For Ca femten år siden var det en perle.

Ja jo, det gjelder jo forsåvidt hele øya, men det er ikke like ille der som i de verste hølene. Er i den uheldige situasjon at vi "MÅ" reise til Granca et par ganger i året, et sted vi ellers aldri ville dratt til, siden vi har nær familie der som krever besøk jevnlig... 

ehall
ehallInnlegg: 20419
28.10.18 22:42

Kjør rundt øya. Jeg kjørte rundt når kystveien nordøst var åpen, faktisk en skremmende opplevelse så det er kanskje greit den er stengt. 

For en tur på stadion til Las Palmas er nå kanskje litt kjedelig for deg. 

bbc
30.10.18 23:21
ehall: For en tur på stadion til Las Palmas er nå kanskje litt kjedelig for deg.

Hvorfor det? Har vært der tidligere å sett Las Palmas - Barcelona, selv om det kanskje ikke er like moro med segunda lag.

ehall
ehallInnlegg: 20419
30.10.18 23:53

Mente nettopp pga det er et secunda lag, håper de rykker opp. 

Stadion er foresten er av de merkeligste jeg har sett. Vollgrav mellom VIP og vanlige tilskuere. Men kanskje det er behov, de var ganske hatske mot eierne når jeg var der i fjor. Eneste tidspunktet det faktisk ble litt liv på stadion i løpet av kampen. 

Gilleys
GilleysInnlegg: 514
31.10.18 00:00

Kan anbefale en tur til Arucas.

Las Palmas er som nevnt ett segunda lag I år men laget har begynt å vinne kamper igjen å det merkes på tribunen . Til helgen er det toppkamp hjemme mot Deportivo La Coruna 

(Innlegget ble redigert 31.10.18 00:03)

bbc
31.10.18 01:34
ehall: håper de rykker opp.

Da er vi flere :)

bbc
I-oil
I-oilInnlegg: 50
14.12.18 15:34

Noen som kjenner til gode ølutsalg på Gran  Canaria ?  Som selger ''hand craft beer'' av f.eks Mikkeller, Stone, Boulevard, 3fontain mv mv  ?

lsklars
lsklarsInnlegg: 69333
14.12.18 15:38

Her vil jeg sterkt anbefale Lillebrors på den berømte og fantastiske Puerto Rico-senteret 

enigma99
17.12.18 11:10
lsklars: Her vil jeg sterkt anbefale Lillebrors på den berømte og fantastiske Puerto Rico-senteret

Trådstarter spurte om "noe annerledes" å gjøre på Gran Canaria .... ;-) 

Lillebrors og hele Puerto Rico senteret er vel så typisk standard Ola Dunk på Granca som det får blitt. Så hvis han er på jakt etter en haug med drita skrålende nordmenn i grilldresser og sandaler med hvite sokker så er det et knallgodt tips.

(Har ufrivillig vært utsatt for både "det berømte og fantastiske" Puerto Rico senteret og Lillebrors siden vi et par ganger i året må besøke familie som bor rett ved helvetet..)

lsklars
lsklarsInnlegg: 69333
17.12.18 13:10
enigma99: sandaler med hvite sokker så er det et knallgodt tips.

Ser man ikke berusede nordmenn og personer i hvite tennissokker andre steder på Gran Canaria enn Puerto Rico-senteret? 

enigma99
17.12.18 14:48
lsklars: Ser man ikke berusede nordmenn og personer i hvite tennissokker andre steder på Gran Canaria enn Puerto Rico-senteret?

Jo, men ikke i samme mengde. Har vært de fleste steder på øya mange ganger, og den klart høyeste konsentrasjonen er på Puerto Rico senteret. Det er jo selvsagt også derfor Lillebror åpnet nettopp der og ikke noe annet sted.

Men budskapet mitt var uansett at trådstarter spurte om "noe annerledes"

(Innlegget ble redigert 17.12.18 14:48)

bbc
17.12.18 15:18
enigma99: trådstarter spurte om "noe annerledes"

Ja, tar gjerne tips fra noe annet enn Puerto Rico ja ;)

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22339
19.12.18 22:02
ehall: Stadion er foresten er av de merkeligste jeg har sett. Vollgrav mellom VIP og vanlige tilskuere. Men kanskje det er behov, de var ganske hatske mot eierne når jeg var der i fjor. Eneste tidspunktet det faktisk ble litt liv på stadion i løpet av kampen.

Ikke ulik Maracana under VM finalen i 1950. Da var det to sett vollgraver, en mellom banen og ståplassene og en mellom ståplassene og sitteplassene

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22339
19.12.18 22:19
bbc: Ja, tar gjerne tips fra noe annet enn Puerto Rico ja ;)

Har akkurat vært på chartertur dit, men hadde en fantastisk utflukt opp i fjellene. Og vil absolutt annbefale det mange koselige små landsbyer. Og kjører du veien fra Playa del Ingeles opp mot Fatagadalen så vil du komme på veier som overhode ikke står noe tilbake for de mest ville veiene du finner på Vestlandet. Vær bare obs på at det er uffatelig mye syklister på disse fjellveiene.

Vil annbefale et besk i byen Teror, som ikke ligger så langt unna Las Palmas. Byen regnes som GCs relgiøse sentrum og i kirken så finner du Pinjemadonnaen som har en svært sentral plass i GCs historie. Byen har forøvrig ikke et eneste hotell, så utenom de som er på bussutflukt er det nok ytterst få typiske sydenturister som finner dit. Dette er en perle av en by oppe i fjellene.

Krylatskoye
KrylatskoyeInnlegg: 10961
06.01.19 18:19

Når er den nye vannparken tenkt ferdigstilt? Tenker selvsagt på Siam Park Gran Canaria, en kopi av den som er på Tenerife som er kåret til verdens beste flere år.

jak85
jak85Innlegg: 3
15.01.19 14:53

Hei, jeg ville besøkt San Agustin med sin lavafargede strand, eller de nydelige sandynene i Maspalomas. En annen liten perle er Puerto de Mogán som absolutt anbefales å besøke. 

I den frodige Agaetedalen finnes det mange turstier, og ikke langt unna ligger naturreservatet Tamadaba med bratte klipper, elvebredder og øyas største barskog. Du kan også ta bussen til landsbyer og byer i nærheten, som Firgas med sitt historiske sentrum, eller Arucas med sin katedrallignende kirke og sitt lørdagsmarked med lokale produkter.

Gran Canaria har mye å tilby enten du er på utkikk etter strandlivet, storbylivet eller aktivitet/tur/sykling.

For å komme seg rundt på øyen anbefaler jeg enten buss, taxi eller en leiebil på Gran Canaria

PS. Leiebil er nokså rimelig og koster typisk 80-120 kroner dagen ute av sesong, og litt høyere i sesongen.

Masse lykke til! 

Mvh,

JK

(Innlegget ble redigert 15.01.19 15:03)

bjoro33
bjoro33Innlegg: 2430
17.01.19 12:35
bbc: Hei, noen som har noen gode tips til noe annerledes å gjøre på Gran Canaria? For å starte diskusjonen legger jeg inn denne om Barranco Barafonso. Noen andre gode forslag til spennende ting å gjøre?

Dersom du har leid bil, så sving en tur innom Barranco de Guayadeque. En nydelig dal med boliger bygd i gamle grotter. Et par timer i dalen gjør susen, og det går an både å spise og drikke i disse hulene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester