Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Biltur på Balkan

NYTT TEMA
Archie
ArchieInnlegg: 6
28.11.18 04:27

Jeg og en kamerat planlegger en biltur rundt om i Europa for å besøke Hard Rock Cafe-er men mange av landene vi kommer til å reise i har vi tidligere vært i. Kameraten min i flere enn det jeg har vært så mellom Budapest og Wien (Begge byer har Hard Rock Cafe) tenker vi å ta med oss Hard Rock Cafe i Podgorica i Montenegro og da blir turen våres som følger: Wien - Ljublijana - Zagreb - Sarajevo - Pogorica (evt. alternativ) - Beograd - Budapest. 

Så til alternativet. Min kamerat er ikke helt overbevist om at vi burde dette, men jeg har lyst for å samle land blant annet og fordi det kan være spennende. Alternativet er som følger: Podgorica - Shkodër - Pristina - Skopje - Beograd. 

Men så blir spørsmålet mitt: Hvordan blir denne reisen? Kosovo er ikke anerkjent av Serbia, så vil dette skape noe trøbbel? Jeg har skjønt at man ikke bør kjøre til Serbia fra Kosovo om man ikke har kjørt inn i Kosovo fra Serbia (Noe som gjør at reisen går inn til Skopje) Men vil det gå bra å kjøre fra Albania til Kosovo også til Makedonia før man kjører inn til Serbia? 

enigma99
enigma99Innlegg: 765
28.11.18 14:58

Kjørte den ruta for 4-5 år siden. Vi virret rundt på småveier i Kosovo midt på natta ganske lenge før vi skjønte at vi ikke kunne kjøre fra Kosovo inn i Serbia .. Så vi gjorde som du skriver nederst, Albania - Kosovo - Makedonia - Serbia, og det funket helt fint.

Tror det var Kosovo som ikke aksepterte grønt kort / norsk bilforsikring, så vi måtte kjøpe ekstra forsikring på grensen, men det kostet ikke mye.

(Innlegget ble redigert 28.11.18 15:02)

Eivinder
EivinderInnlegg: 745
29.11.18 21:47

Har vært der endel, men aldri med bil. Sjekk ut Renates reiser. Hun skriver noe om området.

(Innlegget ble redigert 29.11.18 21:49)

FOTBALLfotball
FOTBALLfotballInnlegg: 1958
08.12.18 00:09

Det er flere områder på disse strekingnene det ikke holder med lappen alene. Du må ha betalt for å kjøre på deler av asfalten i feks Ungarn, men de bruker ikke bom. Du er pliktig til å kjøpe tillatelse(Klistremerker) på bensinstajoner før du kjører inn på disse veiene.

Skulle dere forresten bli stoppet, er det meget sansynnlig at autoriteten ikke kan Engelsk i flere av disse landene.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester