Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

ønske tips Florida i sommersesong

NYTT TEMA
Larsit
LarsitInnlegg: 5
23.12.18 00:04

Hei!

noen av dere som har noen tips rundt å reise til florida i USA i sommersesongen, Juni, juli eller August?

tenker da rundt været og sannsynligheten for uvær.

har lest endel at det er stor fare for thunderstorm i sommersesongen.

noen som har noen innspill? heller velge Los Angeles og den delen?

fargerik
fargerikInnlegg: 55877
23.12.18 14:41

Orkansesongen starter vel for alvor først etter juli-ish, da.

Været er jo ganske uforutsigbart, men det er vel mulighet for at det kan bli flere gufne orkaner etterhvert som klimaendringene gjør sine virkninger.

Det er jo meldt en ny El-Nino neste år, det kan jo kanskje bety at været blir bra i Florida og at det ikke blir noen orkaner?

(Innlegget ble redigert 23.12.18 14:44)

tokk
tokkInnlegg: 224
27.12.18 14:40
fargerik: Det er jo meldt en ny El-Nino neste år, det kan jo kanskje bety at været blir bra i Florida og at det ikke blir noen orkaner?

hva er dette?

tokk
tokkInnlegg: 224
27.12.18 14:41

Har vært i florida i 3 uker i slutten av juli, merket ikke noe til thunderstroms eller uvær

fargerik
28.12.18 10:37
tokk: Har vært i florida i 3 uker i slutten av juli, merket ikke noe til thunderstroms eller uvær

Det er vel ikke så mystisk...det er ingen som vrir om en bryter, og vips, så er det orkaner.

Været er været. Orkansesong er orkansesong.

fargerik
28.12.18 10:39
tokk: hva er dette?

El Nino er regelmessige endringer i havstrømmene som påvirker været. Det kan du google dersom du vil lese om det. Mye å lese.

Ca. 164 000 000 treff ;-)

(Innlegget ble redigert 28.12.18 10:42)

cruisecontrol
cruisecontrolInnlegg: 2024
30.12.18 11:39
Larsit: Hei!   noen av dere som har noen tips rundt å reise til florida i USA i sommersesongen, Juni, juli eller August? tenker da rundt været og sannsynligheten for uvær. har lest endel at det er stor fare for thunderstorm i sommersesongen.   noen som har noen innspill? heller velge Los Angeles og den delen?

Hei 

Jeg har vært i Orlando mange ganger og både gjennom vår,sommer,høst og vinter

Er du i Orlando i Juni,Juli og August så vil du oppleve heftige tordenvær som varer kanskje 1 time og forsvinner,dette skjer så og si hver dag i disse månedene.Det er i tillegg i snitt 30 garder pluss og meget høy luftfuktighet.

Jeg digger reise på denne tiden da jeg digger dårlig vær  :) men husk drikke mye og spise. Du drikker så og di konstant...

Orlando er paradiset om man lesker parker. ja det koster noen kroner men det er verdt det.

Vi spiste innimellom på en av de mange restaurantene på hgw 192 eller så lagde jeg mat på kjøkkenet i villaen vi leier... 

Høstferien her hjemme så er det greit reise over,ikke fullt så varmt og mindre turister.

Vinterstid så er det "kaldt" dvs kan komme under 10 grader på natta og ca 20 grader om dagen.

Våren starter i Februar og ja det er varmt og godt.

Men velger du høysesongen så reis over og kos dere.

Ja dere vil oppleve mange thunderstorms men det er en del av hverdagen på denne tiden.. Husk smøre dere ofte og drikk mye,ikke brus men vann eller noe som inneholder litt salt

fargerik
30.12.18 14:54
cruisecontrol: Men velger du høysesongen så reis over og kos dere. Ja dere vil oppleve mange thunderstorms men det er en del av hverdagen på denne tiden.. Husk smøre dere ofte og drikk mye,ikke brus men vann eller noe som inneholder litt salt

Jeg legger vanligvis til en liten ting til.

Ikke drikk så mye sprit. Det er bare et generelt tips, siden jeg personlig har kommet frem til at sprit og varme for meg personlig er en dårlig kombinasjon.

Så min løsning har blitt å ikke drikke sprit i varmen. Og det trives jeg godt med. Sprit er oppskrytt.

(Innlegget ble redigert 30.12.18 14:56)

cruisecontrol
cruisecontrolInnlegg: 2024
31.12.18 09:30
fargerik: Jeg legger vanligvis til en liten ting til. Ikke drikk så mye sprit. Det er bare et generelt tips, siden jeg personlig har kommet frem til at sprit og varme for meg personlig er en dårlig kombinasjon. Så min løsning har blitt å ikke drikke sprit i varmen. Og det trives jeg godt med. Sprit er oppskrytt.

Tja alkohol er aldri en bestevenn i slik varme som Florida kan tilby sammen med høy luftfuktighet.

Jeg rører ikke alkohol så der finnes ikke problem  :)

Håper man reiser til Florida for annet enn alkohol

fargerik
31.12.18 10:06
cruisecontrol: Tja alkohol er aldri en bestevenn i slik varme som Florida kan tilby sammen med høy luftfuktighet. Jeg rører ikke alkohol så der finnes ikke problem :) Håper man reiser til Florida for annet enn alkohol

Jeg er ikke fanatiker, øl er godt. En enhet rent vann pr. enhet øl er en grei regel :-)

enigma99
enigma99Innlegg: 765
03.01.19 23:25

Larsit er nok ikke blant oss lenger, som så mange andre som poster et spørsmål her og blir borte. Ingen grunn til å bruke tid på tips til han..

fargerik
04.01.19 00:15
enigma99: Larsit er nok ikke blant oss lenger, som så mange andre som poster et spørsmål her og blir borte. Ingen grunn til å bruke tid på tips til han..

Never mind.

Mine tanker går nå til de som bor eller er strandet på ferie sør i Thailand. Det er varslet styggevær der i dag, litt uvanlig på denne tiden av året så vidt jeg vet.

Ikke spesielt trivelig å få slikt vær. Håper det ikke blir så ille som prognosene sier.

(Innlegget ble redigert 04.01.19 00:16)

Larsit
LarsitInnlegg: 5
14.01.19 21:48

Larsit er nok her enda, og i beste velgående. alle tilbakemeldinger er lest.

takker for alle svar, spesielt til cruisecontrol.

Mvh

Larsit

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg

Andre tjenester