Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Billig feriebilletter

NYTT TEMA
VivaLV
VivaLVInnlegg: 32449
01.01.19 18:51

Fulgt ganske bra med de siste 6-7 årene. Bokstavelig talt hundrevis av søk. Relativt systematisk.

Januar bestandig en god tid å bestille på. Jeg kan nesten gi en personlig garanti på at man skjelden/aldri finner billetter vesentlig billigere utover året ifht. nå i januar. Da tenker jeg typisk på "sydenreiser" og kun fly til Spania, Italia, Kypros, Kreta osv.

Man kan kanskje finne det omtrent like billigere, men altså skjelden/aldri billigere.

De fleste steder i sør-Europa kan man nå få billetter til 2000-2500 kroner tur/retur i juli.

Dette til informasjon :-)

kansas00
kansas00Innlegg: 20844
01.01.19 20:00

Om sommern 2018 gjentar seg i 2019 så er vel det mest økonomisk å være hjemme. Tenker det var mange med sydenturen i 2018 som lengtet hjem.

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 5801
02.01.19 18:38
kansas00: Om sommern 2018 gjentar seg i 2019

Det er det vel liten sjanse for tenker jeg :-)

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 46132
02.01.19 20:59

Ja, greit å være tidlig ute, om man kan.

For øvrig slår VG opp stort at det er restplasser å få - som vanlig til denne tiden, men alt er jo til Kanariøyene. Greit nok om man vil dit, men frister personlig ikke meg å sitte 5,5 time på et fly med pensjonister for å vase rund i 16-19 grader på denne tiden...

VivaLV
VivaLVInnlegg: 32449
02.01.19 23:19
kansas00: Om sommern 2018 gjentar seg i 2019 så er vel det mest økonomisk å være hjemme. Tenker det var mange med sydenturen i 2018 som lengtet hjem.

Det var det vel "ingen" som gjorde. Det er jo like mye med det å komme seg på ferie og vekk fra de faste rutinene.

Forøvrig var det jo nesten mindre varmt i syden så da var det jo fint å være der!

fargerik
fargerikInnlegg: 55877
03.01.19 00:44

En venn av meg har nylig kommet hjem fra en rundreise i asia.

En rundreise Thailand- Vietnam- Cambodia- Thailand. Tre uker spekket med morsomme opplevelser.

Hele reisen kom på 15 000 kroner inkludert flybilletter, all transport i alle land og all overnatting.

Cluet er å reise lett, og bo på hostel i stedet for på dyre hoteller, og spise gatemat som de lokale gjør.. i stedet for å bruke mye penger på å spise på dyre restauranter...

Men man har jo litt slækk og frihet når man loffer rundt alene, da. Med familie og barn blir det jo anderledes.

Men personlig ser jeg paradokser her. Folk leter og leter etter de billigste flybillettene som er å oppdrive, for så å kaste penger rundt seg "som fulle sjømenn" på alt mulig av fjas og luksus på destinasjonene.

(Innlegget ble redigert 03.01.19 00:54)

Forfun
ForfunInnlegg: 5547
03.01.19 08:59
fargerik: Men personlig ser jeg paradokser her. Folk leter og leter etter de billigste flybillettene som er å oppdrive, for så å kaste penger rundt seg "som fulle sjømenn" på alt mulig av fjas og luksus på destinasjonene.

Vi er alle forskjellige. Bruker helst lite penger på fly, hotell bor jeg på to maks tre stjerner. Men jeg oppsøker gjerne landets beste restaurant. Om det er noe en synes er lukus eller fjas får være opp til hver enkelt.

Men noe en ikke  kan undervurdere er gatemat. Det er mange steder helt fantastisk. Langt bedre enn overprisede turistrestauranter. Så likte konseptet til han som brukte 15k på hele ferien.

Håper å bestille årets sommerferie i løpet av noen uker. Må bare få de siste detaljene på plass først.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 46132
03.01.19 09:04
VivaLV: Det var det vel "ingen" som gjorde. Det er jo like mye med det å komme seg på ferie og vekk fra de faste rutinene. Forøvrig var det jo nesten mindre varmt i syden så da var det jo fint å være der!

Ja, men kan virke som om relativt mange tar 1-2 uker i "Syden" for å være sikker på sol og varme i alle fall disse dagene. Folk er selvsagt svært forskjellige der, selv ønsker jeg å komme meg bort. Men jeg stusser også på at man f.eks. i Hellas reklamerer for "Syden-turer" til Spania og omvendt :-)

For øvrig er jeg i år i stor "reisetvil". Tenker jeg må innom mine venner i Varna, som vanlig, men er veldig usikker på kom jeg får til komboen med Georgia og Armenia, eller om jeg faller ned på Romania-Bugliara.

fargerik
fargerikInnlegg: 55877
03.01.19 10:43
Forfun: Vi er alle forskjellige. Bruker helst lite penger på fly, hotell bor jeg på to maks tre stjerner. Men jeg oppsøker gjerne landets beste restaurant. Om det er noe en synes er lukus eller fjas får være opp til hver enkelt. Men noe en ikke kan undervurdere er gatemat. Det er mange steder helt fantastisk. Langt bedre enn overprisede turistrestauranter. Så likte konseptet til han som brukte 15k på hele ferien. Håper å bestille årets sommerferie i løpet av noen uker. Må bare få de siste detaljene på plass først.

Vi reiser så sjeldent at vi kan betale litt ekstra for å sitte (ligge og sove) foran eller i andre etasje i flyet. I hvertfall på lang reise.

Reisen er en del av turen, og jeg foretrekker comfort på reisen fremfor å bli skviset i en seterad mellom digre kropper som drikker for mye, bråker og promper. Altså på lang tur.

Men ingen langtur er på programmet nå. Sommeren blir tilbragt i Norge.

(Innlegget ble redigert 03.01.19 10:44)

kansas00
kansas00Innlegg: 20844
04.01.19 16:10
VivaLV: Det var det vel "ingen" som gjorde. Det er jo like mye med det å komme seg på ferie og vekk fra de faste rutinene.

Tja.. har iallefall inntrykket av at nordmenn er glad i å sjekke været i gamlelandet når de er på feire, så er ikke så sikre på at det bare dreier seg om å komme seg vekk fra det vandte. Det har de jo trossalt hyttene sine til ? Og hvis det ikke dreide seg om været, hvorfor reiser de som regel til de værsikre feiremålene ? Å sitte på sin egen hytte i norge i 30-grader i sommer er vel garantert mer å foretrekke enn å sitte på en overfylt strand på mallorca med samme temp.

Columbus_3
Columbus_3Innlegg: 10451
04.01.19 18:00
kansas00: Tja.. har iallefall inntrykket av at nordmenn er glad i å sjekke været i gamlelandet når de er på feire, så er ikke så sikre på at det bare dreier seg om å komme seg vekk fra det vandte. Det har de jo trossalt hyttene sine til ? Og hvis det ikke dreide seg om været, hvorfor reiser de som regel til de værsikre feiremålene ? Å sitte på sin egen hytte i norge i 30-grader i sommer er vel garantert mer å foretrekke enn å sitte på en overfylt strand på mallorca med samme temp.

Jeg har stort sett dratt til "varmere" strøk i sommerferiene. Og det er på grunn av været.
Når man har en sommerferie av begrenset varighet er det russisk rulett og håpe på at godværet skal slå til på feriedagene.
Nei da drar jeg heller til værsikre områder.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Andre tjenester