Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kjærestetur i sommer

NYTT TEMA
tokk
tokkInnlegg: 292
02.02.19 13:03

Hei, jeg og kjæresten skal på ferie i sommer, og kikker rundt etter hvor vi skal reise. 
Vi skal reise fra Stvg, budsjett på maks 10 000 per pers, men ønsker å komme under det. Vi var på Mallorca i fjor så ønsker noe nytt i år. Ønsker fine strender, fint vær og gode resturanter og og litt liv om kveldene, men kommer ikke til å gå på store klubber. 

Har sett litt på Kypros, Albir, Kreta, Rhodos, Cran Canaria.

Hva anbefaler dere?

Har vært på guttetur i Ayia Napa tidligere så lurer litt på hvordan det er å reise dit med dama. Men ellers passer det bra, fine strender, skikkelig bra vær, hadde etter som det så ut også en del resturanter. Strendene og været teller veldig godt opp her, nærmest garantert sol og god vær, krystallklart sjø, og god mat. Finner også fine hotell gjennom ving, tui og apollo.

Cran Canaria, hva er greien her? Hvor er det best å reise, føler at Cran Canaria har et veldig barn og familie, eller eldre preg over seg, stemmer det?

Rhodos er ukjent, de jeg kjenner som har vært der har kun vært på partytur.

Albir, Malaga og Spania kysten hvordan er det der? Har man noe by som det er bra å bo ved? Hvordan er været? Har hørt fra andre at været er bra, men ikke veldig bra, noe skyet og mer vind. Sjøen er heller ikke like turiks som ved Kypros.

Vi ønsker å reise med charter pakke med Ving, Tui eller Apollo, da dette virker lettest og tryggest, noen erfaringer med noen av disse? Og andre tips mottas alt med takk :D

tokk
02.02.19 13:06

Ser for oss at vi kommer til å bruke dagene på stranda med sol og bading, og trekke ut mot fine resturanter og litt bar mot kvelden. Og en utflukt eller to i løpet av uken

(Innlegget ble redigert 02.02.19 13:07)

fargerik
fargerikInnlegg: 57214
02.02.19 13:43

Hadde det vært akkurat nå, ville jeg sendt dere til Koh Lipe.

Men jeg tror det blir for varmt om sommeren.

vif_support
vif_supportInnlegg: 5392
02.02.19 21:25
tokk: Har sett litt på Kypros, Albir, Kreta, Rhodos, Cran Canaria. Hva anbefaler dere?

Har vært flere ganger Kypros, Kreta, Rhodos og Gran Canaria. (Aldri vært i Albir)

Kreta og Gran Canaria er pensjonistenes og barnefamilienes høyborg. Kjedelig.
Kypros er det mer fart. (Men man må jo ikke bare traske rundt i partygatene) Mye å se. Ta turen over til den okkuperte delen(Uten å legge igjen ei krone selvfølgelig)

Rhodos(Rhodos by) ville jeg kanskje valgt

fargerik
02.02.19 23:03
tokk: Ser for oss at vi kommer til å bruke dagene på stranda med sol og bading, og trekke ut mot fine resturanter og litt bar mot kvelden. Og en utflukt eller to i løpet av uken

Kanskje det kunne være noe som passer i det oppkommende reisemålet Albania?

Apollo har charterturer dit.

Er dere heldige kan det kanskje være mulig å finne et sted hvor det ikke er så mange andre turister. Jeg har en bekjent som er albansk, og han har mast på meg om å dra dit og oppleve noe fint.

(Innlegget ble redigert 02.02.19 23:03)

tokk
03.02.19 20:18

Takk :D Hva med Tyrkia, hvordan passer det?
Hva er det som gjelder der?

Albania ser interessant ut, men ikke så varmt desverre. Har også sett klager på at vannet er grumsete.

Medeira har heller ikke så varmt vær, 22grader.

tokk
03.02.19 20:23

Tenker litt på Kypros, Ayia Napa. Men usikker på hvor "romantisk" der er, hvor bra det passer for par. Har vært her selv, så kanskje kjekkere å oppleve noe helt nytt. 

Ser derfor mot Rhodos, men så er det også godt å komme til noe du vet hvordan det er. Tryggere.

Ellers også sett litt på Costa del Sol og spania kysten

fargerik
03.02.19 20:40
tokk: Tenker litt på Kypros, Ayia Napa. Men usikker på hvor "romantisk" der er, hvor bra det passer for par. Har vært her selv, så kanskje kjekkere å oppleve noe helt nytt. Ser derfor mot Rhodos, men så er det også godt å komme til noe du vet hvordan det er. Tryggere. Ellers også sett litt på Costa del Sol og spania kysten

Jeg sitter med en følelse av at dere ikke vil få en romantisk tur dersom dere velger et reisemål hvor det kryr av turister og er kø over alt.

Det beste tipset forum kan komme med, er etter min mening tips om steder, uansett hvor det er, hvor dere kan ha litt armsleng og ro, og ikke oppleve å komme til et sted hvor det er "sild i tønne" og masse stressa folk i kø.

Lykke til, god tur!

tokk
03.02.19 20:49
fargerik: Jeg sitter med en følelse av at dere ikke vil få en romantisk tur dersom dere velger et reisemål hvor det kryr av turister og er kø over alt. Det beste tipset forum kan komme med, er etter min mening tips om steder, uansett hvor det er, hvor dere kan ha litt armsleng og ro, og ikke oppleve å komme til et sted hvor det er "sild i tønne" og masse stressa folk i kø. Lykke til, god tur!

Vet det kan være vanskelig å kombinere romantisk tur, med chartertur da det ofte er mye folk på disse turene. Men vi var på Mallorca nær Palma med Ving i fjor og likte det veldig godt. Kan tenke oss noe lignende, men ønsker å prøve noe nytt. Klart man kan booke selv, men vi likte veldig godt å bestille gjennom Ving. 

Snakket også selv med en Albaner som anbefalte Albania men Apollo flyr kun til Durres, og han anbefalte heller Saranda, men dit flyr ikke reiseselskapene fra SVG.

lsklars
lsklarsInnlegg: 71897
03.02.19 20:52

Hva med Parga? Var der med dama for tre år siden. Kjempeflott sted. 

tokk
03.02.19 20:57
lsklars: Hva med Parga? Var der med dama for tre år siden. Kjempeflott sted

Ser fint ut der ja, men hvordan er det som en typisk "syden" ferie? er det sol og strand eller er det mer en byferie og bedre for en weekeend?

Sulfat
SulfatInnlegg: 11683
03.02.19 21:00
tokk: Albania ser interessant ut, men ikke så varmt desverre.

Albania ikke varmt om sommeren? Hvor langt over 30 må du for å trives?

(Innlegget ble redigert 03.02.19 21:00)

j-oelander
j-oelanderInnlegg: 16
03.02.19 21:05

Mahmutlar i Tyrkia. Fantastisk flott liten by. Gazipasa 15 minutt men ikke charter. Antalia 2 timer om du MÅ ha charter.

tokk
03.02.19 21:09
Sulfat: Albania ikke varmt om sommeren? Hvor langt over 30 må du for å trives?

sikkert sett på feil mnd, jeg leste 20-25, men sikkert lest feil.

LarsLie
LarsLieInnlegg: 11892
03.02.19 21:14

Bodrum Tyrkia. Sikker vinner.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 36513
03.02.19 21:17
tokk: Tyrkia

Om du liker mannfolk som åpenlyst glor på og flørter med dama di, værsågod. Kvinnesynet i muslimske land er fra middelalderen

(Innlegget ble redigert 03.02.19 21:18)

Tempus
TempusInnlegg: 5642
03.02.19 21:27

Den optimale kjærlighetsferie må være i Parga/Hellas, vidunderlig romantisk Der er det fine strender, hyggelige uterestauranter og litt fart for de som liker det. 

tokk
03.02.19 21:33
Justice 96: Om du liker mannfolk som åpenlyst glor på og flørter med dama di, værsågod. Kvinnesynet i muslimske land er fra middelalderen

Veldig usikker til Tyrkia selv også ja

Sulfat
SulfatInnlegg: 11683
03.02.19 22:21
tokk: sikkert sett på feil mnd, jeg leste 20-25, men sikkert lest feil.

Ligger nok stort sett mellom 25-35 om sommeren. 

enigma99
enigma99Innlegg: 773
04.02.19 13:25
LarsLie: Bodrum Tyrkia. Sikker vinner.

Det er en koselig liten by som kan anbefales for kjærestetur, vi har et favoritthotell der men husker ikke hva det heter.. Det går også en båt mellom Bodrum og Kos flere ganger daglig, dvs at det er enkelt å kombinere romantikk i Bodrum og PartyParty på Kos. 

Men trådstarter ønsket pakketur, og da blir det vanskelig, evt kjøp en pakketur til Kos og ta noen dager i Bodrum selv om man "waster" noen "gratis" overnattinger i Kos.

enigma99
04.02.19 13:28
tokk: Albania ser interessant ut, men ikke så varmt desverre. Har også sett klager på at vannet er grumsete.

Albania har masse flotte strender med klart vann. Og det er latterlig billig der. Sarande området og sørover derfra har mye fine steder. Enklest å fly til Korfu og ta båt derfra.

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 6106
04.02.19 14:32

Et rolig feriested med kun tre utleieleiligheter, svømmebasseng og kanonutsikt på en rolig høyde ovenfor en rolig liten landsby på Kreta. Her kan du virkelig pleie kjærligheten i fred og ro mens utelivet i Platanias kun er en 10 minutters busstur (eller taxitur) unna: 
http://www.villamarella.no/

fargerik
04.02.19 21:53
enigma99: Albania har masse flotte strender med klart vann. Og det er latterlig billig der. Sarande området og sørover derfra har mye fine steder. Enklest å fly til Korfu og ta båt derfra.

Det gjør visst mange. Tror jeg ville gjort det samme selv. Men da må man vel ordne seg selv, og det blir jo ikke akkurat en pakketur.

Men det er ikke så vanskelig dersom man er litt reisevant og reiser lett.

Kan jo også rett og slett bli på Korfu, da. Gresk er romantisk og morsomt. Jeg har vært der noen ganger og hadde det megaromantisk i forrige århundre. Nå er det vel nesten ikke annet enn turistmaskineri igjen....mistenker jeg.

Det er en stund siden sist jeg var der, det er vel blitt nesten 20 år siden. Fikk inntrykk av at den berømte greske gjestfriheten og vennligheten hadde bleknet litt.

Men Apollo er vel hellas-spesialisten, og har sikkert mange pakketurer av alle slag til Hellas. Finner TS riktig sted, kan det jo bli ganske romantisk der. Med denne dansen og fine musikken...og ganske god mat....og ouzo! ;-)

(Innlegget ble redigert 04.02.19 22:02)

LarsLie
06.02.19 11:45
enigma99: Men trådstarter ønsket pakketur, og da blir det vanskelig, evt kjøp en pakketur til Kos og ta noen dager i Bodrum selv om man "waster" noen "gratis" overnattinger i Kos.

Vi har hatt flere pakketurer til Bodrum. Torba og Turgutreis.

enigma99
06.02.19 16:17
LarsLie: Vi har hatt flere pakketurer til Bodrum. Torba og Turgutreis.

Men antakelig ikke til Kos / Bodrum combo, hvilket var det jeg skrev om.

Justice 96
Justice 96Innlegg: 36513
06.02.19 16:36
tokk: usikker

Har vært i Tyrkia med kona en gang, aldri mer sier hun. Følte seg som et vandrende kjøttstykke.. Nå er riktignok dette noen år siden, så ting kan selvfølgelig ha forandret seg, men jeg har mine tvil. Kvinnesynet i muslimske land er fortsatt på middelaldernivå.

Nå skal det sies at dette ikke gjelder alle tyrkere, langt ifra. Det er mange som er moderne og ikke spesielt religiøse. De tyrkerne som oppførte seg sivilisert var veldig hyggelige mennesker, og jeg har fortsatt kontakt med to av dem jeg ble kjent med.

Hva dere enn velger, ha en riktig god tur :) 

LarsLie
06.02.19 18:52
enigma99: Men antakelig ikke til Kos / Bodrum combo, hvilket var det jeg skrev om.

Det har du rett i.Trodde du mente at det ikke gikk pakketurer til Bodrum.

LarsLie
06.02.19 18:55
Justice 96: Har vært i Tyrkia med kona en gang, aldri mer sier hun. Følte seg som et vandrende kjøttstykke.. Nå er riktignok dette noen år siden, så ting kan selvfølgelig ha forandret seg, men jeg har mine tvil. Kvinnesynet i muslimske land er fortsatt på middelaldernivå. Nå skal det sies at dette ikke gjelder alle tyrkere, langt ifra. Det er mange som er moderne og ikke spesielt religiøse. De tyrkerne som oppførte seg sivilisert var veldig hyggelige mennesker, og jeg har fortsatt kontakt med to av dem jeg ble kjent med.

Aldri opplevd det med kone og datter der,men hører jo andre sier det. Slet mest med prutehelvete en stund,helt til jeg enten lata som jeg var russisk ,eller bare sto utenfor når damene shoppa og så sur ut og med kontroll over pengene. Da hjalp det. 

Ba om hjemmedrakta til City i Bodrum.Karen kom med bortedrakt og mente det var hjemmedrakt. Da hjalp det ikke at han kalte meg moviestar engang.Det går ikke.

tokk
07.02.19 14:01

Det ble et hotell nær Ayia Napa, Kypros. Fikk et hotell som passet oss veldig bra, og vi reiser tidlig i Juni og fikk 2 uker, med all inclusive for 10k per. 

Blir nok mest at vi går ut å spiser, men godt å ha all inclusive da de ikke kostet noe ekstra. Spesielt til lunsj blir det bra å kunne gå rett opp fra stranden å spise. 

Ayia Napa er ikke det første man tenker på når man tenker par tur, men har snakket med vennepar som har reist hit og kan anbefale det så tror nok det blir en bra tur, vi kan velge å oppsøke partystreet, eller kose oss selv i andre gater. Med 2 uker blir det også god tid til andre utflukter. 

Noen som har noen gode resturanter eller opplevelser i området å anbefale?

Tanker om shopping, er det noe i Ayia Napa, eller er det best i Limassol eller Nikosia?

Takker for alle tips, og ønsker også dere som skal ut å reise god tur.

fargerik
08.02.19 09:32
tokk: Det ble et hotell nær Ayia Napa, Kypros. Fikk et hotell som passet oss veldig bra, og vi reiser tidlig i Juni og fikk 2 uker, med all inclusive for 10k per. Blir nok mest at vi går ut å spiser, men godt å ha all inclusive da de ikke kostet noe ekstra. Spesielt til lunsj blir det bra å kunne gå rett opp fra stranden å spise.

God tur!

Husk å komme tilbake med en liten reiserapport når du er hjemme, da :-)

Bodde et par uker på et "all inclusive" litt utenfor partybyen Kos, og det var veldig bra. Maten var overdådig. Husker jeg rett, heter hotellkjeden Mitsis Hotels, og den som hadde det magiske armbåndet kunne spise på alle steder som tilhørte samme kjeden. Også på andre hoteller.

I hvertfall den gang og der.

To svensker som bodde på samme hotell dro og spiste på en kinasjappe, og fikk resten av ferien ødelagt av spy- og dritesjuke. Ta med IDOFORM og knask en hver dag.

(Innlegget ble redigert 08.02.19 09:44)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg