Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Domestic transfer OSL

NYTT TEMA
Altimeter
AltimeterInnlegg: 4095
10.02.19 20:08

Hei,

Kommer med Thai-Airways til Gardermoen og skal videre med fly innland.

Er det slik og forstå at jeg kan benytte meg av dette nye transfersystemet på OSL og slippe å hente ut bagasjen og sjekke den inn igjen?

Eller gjelder dette bare rene flyvninger med SAS og Norwegian?

fargerik
fargerikInnlegg: 57214
11.02.19 06:14

Thai har ikke innenriks flygninger i Norge, så du må nok gjennom kverna.

Altimeter
11.02.19 07:12

Så da er det  kun norske flyselskaper fra utland denne nye muligheten er tilgjenglig? Ikke gjenom samarbeidsavtalen star alliance? 

Kjedelig. Har bare 1 time og 25 minutter til neste flight, og det tror jeg blir knapt da.

(Innlegget ble redigert 11.02.19 07:13)

fargerik
11.02.19 09:21
Altimeter: Så da er det kun norske flyselskaper fra utland denne nye muligheten er tilgjenglig? Ikke gjenom samarbeidsavtalen star alliance? Kjedelig. Har bare 1 time og 25 minutter til neste flight, og det tror jeg blir knapt da.

Thai Airways bruker å være presise, jeg har brukt dem mange ganger, og de lander til og med før tiden noen ganger.

Sjekk om du kan kjøpe priority for bagasjen, slik at kofferen din kommer først på båndet. Altrnativt oppgradere til businessclass, så kommer både du og kofferten din ut av flyet før alle andre.

Men de lander jo tidlig om morgenen, kan du ikke velge et fly videre som går litt senere?

(Innlegget ble redigert 11.02.19 09:26)

xpoolman
xpoolmanInnlegg: 6106
11.02.19 10:48
Altimeter: Så da er det kun norske flyselskaper fra utland denne nye muligheten er tilgjenglig?
Forfun
ForfunInnlegg: 5611
11.02.19 12:02
Altimeter: Kjedelig. Har bare 1 time og 25 minutter til neste flight, og det tror jeg blir knapt da.

1:25 er ganske rikelig på Gardemoen. Sørg for å ha gjennomgående billett, det går nesten alltid bra. Og går det ikke så ordner flyselskapet opp. Min erfaring er 45 minutter fra landing til neste fly er greit. Men da kan det ikke være kø av fly slik at det tar mer tid en normalt å få bagasjen.

Altimeter
12.02.19 13:09

Takker for svar folkens, jeg skal sjekke dette med prioritert bagasje så får vi se hvordan det går. 

Joda fargerik, jeg kunne ha valgt et fly senere,, men da er det snakk om 7 timers venting igjen. Men det får bli alternativet om morgenløpet ikke gir gevinst.

Jeg pleier som regel å sjekke dette med å ha god tid mellom flightene hvor bagasje må taes ut og sjekkes inn igjen, men denne gangen har jeg ikke vært årvåken under bestiling.

(Innlegget ble redigert 12.02.19 13:17)

fargerik
12.02.19 13:43
Altimeter: Joda fargerik, jeg kunne ha valgt et fly senere,, men da er det snakk om 7 timers venting igjen. Men det får bli alternativet om morgenløpet ikke gir gevinst. Jeg pleier som regel å sjekke dette med å ha god tid mellom flightene hvor bagasje må taes ut og sjekkes inn igjen, men denne gangen har jeg ikke vært årvåken under bestiling.

tror du skal kunne fikse dette når du sjekker inn. Men du må kanskje bli ROP-medlem...noe som forøvrig er gratis.

Systemet er egentlig at du skal bruke opptjente "Miles" til slikt, men du kan også kjøpe Miles dersom du ikke har.

(Innlegget ble redigert 12.02.19 13:49)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg