Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Togbilletter roma

NYTT TEMA
lbeb
lbebInnlegg: 1926
10.06.19 09:32

Å kjøpe togbilletter fra flyplassen til Roma sentrum; er det noen som vet om det er endel billigere å kjøpe på forhånd enn på flyplassen?

fargerik
fargerikInnlegg: 60645
10.06.19 12:18
lbeb: Å kjøpe togbilletter fra flyplassen til Roma sentrum; er det noen som vet om det er endel billigere å kjøpe på forhånd enn på flyplassen?

Tror ikke det er så mye å stresse med. Billettene ser ut til å koste ned til 75 kroner.

Buss koster 19 kroner, i følge linken. Virker ikke spesielt dyrt.

(Innlegget ble redigert 10.06.19 12:22)

Eivinder
EivinderInnlegg: 1135
10.06.19 16:40
lbeb: Å kjøpe togbilletter fra flyplassen til Roma sentrum; er det noen som vet om det er endel billigere å kjøpe på forhånd enn på flyplassen?

Jeg kan ikke tenke meg at det skal være de store forskjellene på det, men det varierer mtp. hva slags tog man tar (Express - direkte, eller mellomstopp). Jeg har vært der noen ganger og alltid kjøpt fra "Trenitalia"-automatene. Ligger på 8 euro som nevnt over.

Terravision.eu sier rundt 6 euro med buss, men den går da via Fiumicino sentrum og bruker lengre tid. Tror ikke jeg ville tenkt så mye på det, men hoppa på toget.

Kollektivtransport innenfor bygrensa er forøvrig latterlig billig.

(Innlegget ble redigert 10.06.19 16:48)

kansas00
kansas00Innlegg: 21760
11.06.19 17:12

Handler du billett på automatene på Termini burde du iallefall være veldig obs. Der operer lommetyver og andre kjeltringer forholdsvis åpenlyst. De liker seg godt rundt billettautomatene der folk gjerne setter fra seg ting mens de kjøper billetter. I grunnen noe av det triste med et så fint land at politi og myndigheter ikke gjør noe med det. Selv om man er obs. er det ikke så behagelig å ha 2-3 personer sirklende rundt seg.. Ikke italienere, men som oftest romfolk/folk fra nord-afrika som henger rundt på stasjonen og i området rundt.  Er vel muligens bare Athen (?) som har noe som kan måle seg med denne kjeltringvirksomheten.

(Innlegget ble redigert 11.06.19 17:13)

Gloriana
GlorianaInnlegg: 4720
11.06.19 17:14

@kansas00

Haha, har blitt ranet der selv. Var heldigvis ikke alene, men ekkelt likevel. 

(Innlegget ble redigert 11.06.19 17:14)

BlueRaptor
BlueRaptorInnlegg: 555
14.06.19 18:59

Skal til Italia i sommer. Har allerede bestilt alle billettene via Trainline og har de på app.

Klikk for å gå tilbake til toppen