Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tog Narvik-Stocholm-Malmø eventuelt Kiruna-Malmø

NYTT TEMA
Farmer
FarmerInnlegg: 1890
09.07.19 16:45

Hei. Vi vurderer tog fra Narvik til Malmø i sommer som alternativ for kjøring.

Noen som har reist denne strekningen, enten via Stockholm, eller andre alternativ, som har noen tips?

Er det mange togbytter og veldig kronglete med mye bagasje og 2 barn rundt 10 år, eller er det noen alternativ her som er en grei løsning?

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22615
16.07.19 15:33
Farmer: Hei. Vi vurderer tog fra Narvik til Malmø i sommer som alternativ for kjøring. Noen som har reist denne strekningen, enten via Stockholm, eller andre alternativ, som har noen tips? Er det mange togbytter og veldig kronglete med mye bagasje og 2 barn rundt 10 år, eller er det noen alternativ her som er en grei løsning?

Narvik - Malmø skal vel kunne gå med kun 1 bytte (I Stockholm) hvis dere velger rett avgang.

Farmer
16.07.19 16:50

Kjetil_e: Takk for svar. Ja, vi fant ut av det. Problemet var ingen ledige plasser på Stockholm toget datoen vi skal reise;-) Så det ble om Boden og Gøteborg med 3 bytter. 

Om Øresund hjem med tre bytter.

Farmer
21.08.19 16:14

Da er togreise gjennom Sverige med destinasjon Malmø gjennomført i sommer. Da den opprinnelige tenkte ruten var fullboket lang tid i forveien, så ble det en liten melkerute som beskrevet i forrige innlegg. Dette var helt greit. Spesielt hjem var det fint, med egen sovekupe til familien.

Jeg trodde tog var sikkert og få plass på da vi bestilte. Men der tok vi feil. Her må det bestilles i god tid for og være sikret ønsket billett til rett tid. Ellers ga togreise nedover sverige mersmak, og er et fint alternativ til kjøring. Bakdelen er at det må planlegges så lang tid i forveien.

(Innlegget ble redigert 21.08.19 16:14)

swordfish
swordfishInnlegg: 4160
29.08.19 12:13

Dette var spennende lesning. Det virker som en fin tur som jeg selv kunne tenke meg. Men jeg liker ikke at man må planlegge å bestille så lang tid i forveien. Litt av sjarmen med tog burde være at man kan reise litt mer impulsivt synes jeg.

fargerik
fargerikInnlegg: 64085
29.08.19 12:34
swordfish: Litt av sjarmen med tog burde være at man kan reise litt mer impulsivt synes jeg.

Flaks at vi ikke hadde planer om å ta toget på østlandet idag, da.

Trist at ikke Go Ahead eller SJ har overtatt, for da hadde sikkert togene "gått på skinner".

(Innlegget ble redigert 29.08.19 12:35)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg