Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Canary Wharf og Greenwitch

NYTT TEMA
protus
protusInnlegg: 5510
17.07.19 00:39

Jeg nevner de to bydeler sammen fordi de er koblet sammen med en fotgjenger-tunnel. Men er de verdt å se ?

Parken i Greenwitch er visst flott ? Sjøfartsmuseet er nok ikke det museum (er en museumsfreak) jeg ville sett mest, men kan være greit nok.

Ser på google-kart at Canary Wharf har en lik sortsbar i en ancy bygning som er delvis flytende ? Og minner fra da London var en større havneby (bl.A. Museum of LondonDocklands).

Skal på rundt Bloomsbry, så kan dette bli en slags semi-dagstur ?

ohlalaSpurs
ohlalaSpursInnlegg: 10792
17.07.19 00:46

Parken er stor og fin. Vi dro dit mest for å se Greenwich mean time - uret. Koselige gater med en del småbutikker også var det vel også noen skip der, som man kunne få omvisning på. Vi tok båten dit fra en av dockene i Westminster. Det kan absolutt anbefales da det er en tur som vel tar 40 (?) minutter og man får sett ganske mye av byen generelt. Når det gjelder Canary Wharf husker jeg det mest som finansområdet de har bygd opp de siste årene, men kan godt hende det er verdt en titt der også.

Kjetil_e
Kjetil_eInnlegg: 22615
21.07.19 00:56
protus: Jeg nevner de to bydeler sammen fordi de er koblet sammen med en fotgjenger-tunnel. Men er de verdt å se ? Parken i Greenwitch er visst flott ? Sjøfartsmuseet er nok ikke det museum (er en museumsfreak) jeg ville sett mest, men kan være greit nok. Ser på google-kart at Canary Wharf har en lik sortsbar i en ancy bygning som er delvis flytende ? Og minner fra da London var en større havneby (bl.A. Museum of LondonDocklands). Skal på rundt Bloomsbry, så kan dette bli en slags semi-dagstur ?

Greenwich er veldig koselig, nesten litt landgsbyfølelse med lave hus med masse butikker pubber og resturanter.

Det som jo virkelig er spektakulært er å ta Dockland light railway (DLR) til og eller fra Greenwich. Dette er en førerløs bane som gjennom Canary Warf i Dockland går høyt over bakken mellom og gjennom skyskraperne.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 53604
08.08.19 12:42

Kjetil

Det er en fin tur. 

Pleier å anbefale en rundtur til folk som vil oppleve noe annet, det er tuben til Tower, DLR til Royal Victoria, taubanen/gondolen over Themsen (100 m høy), og båten ned til Westminster. Da får man sett mye fint. Kan jo da legge inn en takvandring på O2 om man har lyst, mange muligheter. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg