Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Tips til tur til Anaheim

NYTT TEMA
Mister_Morisette
Mister_MorisetteInnlegg: 3216
03.08.19 17:24

Jeg planlegger en tur til en gathering som skal være i Anaheim Convention Center i slutten av august. Jeg har aldri noensinne vært i USA før, så har noen spørsmål angående det. Siden det ikke går fly direkte til Anaheim og en må gjennom dit gjennom Los Angeles (som har rykte på seg for å være farlig), men er Anaheim er stort sett trygt? Hva bør en tenke på når man skal være i Anaheim? Er folk stort sett hyggelige der og er det en by som det er lett å navigere i? Og er det forurensning der? Og angående LA, hvilke steder er de mest farligste der?

enigma99
enigma99Innlegg: 821
03.08.19 19:30

Tror du bekymrer deg litt i overkant. Vi har vært i USA 15-20 ganger, kjørt fra kyst til kyst 3 ganger, vært i 25 av statene. Har aldri hatt problemer av noe slag. 

Det finnes steder i LA som er litt shady, men du havner ikke der på vei fra LAX til Anaheim. Har selv kjørt gjennom endel slike områder hvor man ikke har spesielt lyst til å få rødt lys, men det har gått fint det også ;-) (og da kjørte vi dit med vilje, for å se på gjengene, gang-sightseeing :-D , mange år siden) 

Hollywood blvd området var ikke spesielt ryddig på kveldstid sist vi var der, så det området kan med fordel utforskes på dagtid.

Det er 5-6 mil fra LAX til Anaheim, hvis du ikke vil leie bil så blir det Taxi eller Uber som er mest aktuelt. Uber er billigst. Det finnes busser etc men kollektivtilbudet er ikke godt. Har lite erfaring med det, vi kjører alltid bil.

Anaheim er vel mest kjent for Disneyland, hvor masse barnefamilier ferierer. Skal være ganske trygt.

En ting du vil oppdage i USA er at de har Politi i mengder, ikke som her hjemme. Uansett hvor du er i LA / Anaheim vil det ikke gå mange sekunder mellom hver gang du ser en Police Cruiser.

Amerikanere generelt er veldig hyggelige, men Californiere er nok i den minst hyggelige delen av denne hyggelige skalaen ;-) Men likevel veldig åpne og imøtekommende i forhold til Nordmenn.

God tur :-)

(Innlegget ble redigert 03.08.19 19:31)

Mister_Morisette
05.08.19 02:45
enigma99: Tror du bekymrer deg litt i overkant. Vi har vært i USA 15-20 ganger, kjørt fra kyst til kyst 3 ganger, vært i 25 av statene. Har aldri hatt problemer av noe slag.
Det finnes steder i LA som er litt shady, men du havner ikke der på vei fra LAX til Anaheim. Har selv kjørt gjennom endel slike områder hvor man ikke har spesielt lyst til å få rødt lys, men det har gått fint det også ;-) (og da kjørte vi dit med vilje, for å se på gjengene, gang-sightseeing :-D , mange år siden)
Hollywood blvd området var ikke spesielt ryddig på kveldstid sist vi var der, så det området kan med fordel utforskes på dagtid.
Det er 5-6 mil fra LAX til Anaheim, hvis du ikke vil leie bil så blir det Taxi eller Uber som er mest aktuelt. Uber er billigst. Det finnes busser etc men kollektivtilbudet er ikke godt. Har lite erfaring med det, vi kjører alltid bil.
Anaheim er vel mest kjent for Disneyland, hvor masse barnefamilier ferierer. Skal være ganske trygt.
En ting du vil oppdage i USA er at de har Politi i mengder, ikke som her hjemme. Uansett hvor du er i LA / Anaheim vil det ikke gå mange sekunder mellom hver gang du ser en Police Cruiser.
Amerikanere generelt er veldig hyggelige, men Californiere er nok i den minst hyggelige delen av denne hyggelige skalaen ;-) Men likevel veldig åpne og imøtekommende i forhold til Nordmenn.

God tur :-)

Greit, jeg skjønner at dette innlegget kan virke som om jeg bekymrer meg i overkant, men man bør av og til ta forhåndsregler når man skal reise.

Og jo da, amerikanere har stort sett rykte på seg for å være hyggelige og imøtekommende, men har hatt mine tvil om at Californiere er de minst hyggeligste. Men men, kan jo hende at jeg får et annet inntrykk.

Og takk for svar og lykkeønskninger.

cruisecontrol
cruisecontrolInnlegg: 2822
06.08.19 18:54

Første gangen jeg dro med ungene til Orlando så var vi super grønnskollinger og fikk ett reisebyrå til og ordne alt for oss. Visste ikke mer enn at det var mange parker der og at man får oppleve mye regn med lyn og torden..

Vi hadde det helt fantastisk.

Ja kommers med alle parker men vi kjørte vekk fra turist strøket og traff på innbyggerne og de var fantastiske alle som en...

Kos deg på tur

Ikke la deg lure av disse som mener USA er ett grusomt land og besøke,de tar feil

Mister_Morisette
07.08.19 22:44
cruisecontrol: Ikke la deg lure av disse som mener USA er ett grusomt land og besøke,de tar feil

Hehehehe, har hørt mange påstå det motsatte. Takk for svar :)

kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1618
10.08.19 22:20
Mister_Morisette: Og angående LA, hvilke steder er de mest farligste der?

Har selv festet en del i West Hollywood, og det har virket trygt. Santa Monica/ Venice oppleves også som trygt. Tipper Anaheim i utgangspunktet er et veldig trygt område.

Derimot har jeg blitt anbefalt å holde meg unna Down Town og Inglewood ( Av folk som bor i L.A).

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg