Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gi bort reise i gave

NYTT TEMA
thea10n
thea10nInnlegg: 6
17.10.19 17:54

Hei! Jeg planlegger å gi en reise i gave til foreldrene mine til jul. Tenkte å sende de til London ettersom det kanskje er best mtp at de snakker engelsk der:-) uansett, så er mamma og pappa litt forskjellig når det kommer til interesser såklart.. Pappa kunne gått en hel dag på et museum om historie, mens mamma heller ville vært på shopping. De må jo såklart være med på ting som den andre vil gjøre, men lurte på om dere hadde noen ideer til hva de kunne funnet på? Har lyst til å komme med en del forslag til aktiviteter og steder å besøke sånn at det blir litt enklere for dem. Hva passer fint for to 50-åringer i London?;-)

fargerik
fargerikInnlegg: 64954
17.10.19 22:00

Det er masse folk over alt der det er attraksjoner. Kona og jeg var der for et par år siden og ble litt satt ut av all trengselen der det var en eller annen attaksjon som er kjent.

Det triveligste ble å finne noen steder utenfor turistløypa og slappe av med en pint eller en Flat White.

De bør også ligge unna tuben i rushtiden. Mange folk med veldig dårlig tid.

Jeg drømte om å klare å rekke å finne Ronnie Scott`s og slappe av med noe jazz og slikt, men vi rakk det ikke.

Klarer du å få kjøpt billetter til noe der (ofte utsolgt) syns jeg det er en snuperduper gave.

De har stadig gode konserter

Ray Gelato har jo noe Feelgoodgreier i desember...

(Innlegget ble redigert 17.10.19 22:21)

fargerik
17.10.19 23:18

Hva tenker forresten forum og du om at den norske krona er så lav for tiden? Shopping i London kan kanskje koste litt mer enn det folk er vant til. Det er igrunnen det samme uansett hvor man reiser, man får litt mindre igjen for norske kroner.

Jeg syns det er smart å ha dette i bakhodet dersom man skal på shoppingtur.

(Innlegget ble redigert 17.10.19 23:18)

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 37085
17.10.19 23:28

Jeg regnet litt på dette i dag. Vi lurte litt på å feire nyttår i London. 

Fra sist vi var der koster det oss en tusenlapp ekstra om man ser reisen under ett.

Så for oss er ikke det noen reisedödare.  

(Innlegget ble redigert 17.10.19 23:29)

fargerik
18.10.19 08:16
PapaSmurf: Jeg regnet litt på dette i dag. Vi lurte litt på å feire nyttår i London. Fra sist vi var der koster det oss en tusenlapp ekstra om man ser reisen under ett. Så for oss er ikke det noen reisedödare.

Snakker vi om en tusenlapp-ish mer for to personer for en langhelg dersom dere gjør det samme som sist?

PapaSmurf
PapaSmurfInnlegg: 37085
18.10.19 14:07
fargerik: Snakker vi om en tusenlapp-ish mer for to personer for en langhelg dersom dere gjør det samme som sist?

Ja

fargerik
18.10.19 16:10
PapaSmurf: Ja

Det er vel til å leve med. Men det er jo merkbart og jevnt over litt mindre å få for krona nesten uansett hvor man velger å dra med norske kroner. Godt at flyseteavgiften ikke øker med mer enn 1,50 pr. person pr. flyreise, da.

DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 49668
19.10.19 16:26
PapaSmurf: Så for oss er ikke det noen reisedödare.

Nei, det er jo det ikke for de fleste. Men husker jeg var i Skottland da pundet var 13. Nå har det vært på ca 11 de siste turene. En typisk biffmiddag på et bra sted koster gjerne rundt 25 pund, for meg blir det da i farten "rundet av" til ca 250 kroner når det er på 11, som jo er greit, når det er på 13 vipper det godt over 300 kroner. Da synes jeg forskjellen i opplevd pris er stor. Kjøper man en del dyr whisky og sånt, som jeg gjør der borte, blir jo utsalgene relativt store fra 11 til 13.

kansas00
kansas00Innlegg: 22409
19.10.19 22:09
thea10n: Pappa kunne gått en hel dag på et museum om historie, mens mamma heller ville vært på shopping.

Et av verdens beste museumer på historie og slikt, british museum, ligger så og si rett ved oxford street.

(Innlegget ble redigert 19.10.19 22:09)

Klikk for å gå tilbake til toppen