Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hotell Hopping Bangkok

NYTT TEMA
InternalExile
InternalExileInnlegg: 19760
08.11.19 06:08

Kona og jeg er litt ufrivillig lenge i Bangkok, vil jo egentlig hjem til huset vårt i Phitsanulok. Jeg har fartet til og fra lege og MRI pga dårlig rygg, hun skal skifte en fortann og er en uke mellom timene til tannlege.

Vi prøver å gjøre det beste ut av det og prøver oss på Hotell Hopping i Bangkok. Bor to netter på ett hotell, så bytter vi til ett annet. Koster ikke så mye, rundt 2.000 THB eller 600 NOK per natt, det kan vi leve med. Alle hotell vi velger er 4+stjerner.

Det som slår meg er at alle hotell har nesten helt likt tilbud på mat og drikke. Alle har tre pizza valg som jeg ikke vil ha, Margarita, Hawaii(MED ANANAS!) og en med sjømat. Caesar salad, burger og club sandwich går igjen og barkartet er det samme.

Planen var å bytte hotell for å ikke kjede oss så mye, men da bør vi nok heller bytte i klasse hotell enn blant de samme i klassen 4+. Frister faktisk med 2 stjernes hotell med hjemmelaget mat. Men nå er vi på Rembrant Hotel & Suites og her er det fire restauranter og en av de er Indisk.

Noen som har tips om hva man kan gjøre i Bangkok for en som ikke er særlig mobil? Går med krykker.

eflatjan
eflatjanInnlegg: 434
08.11.19 08:08

Jeg har reist endel i Sørøstasia og har alltid brukt Bangkok som base. Etter uker med sørøstasiatisk mat er det utrolig deilig å spise f.eks flæskesteg med rødkål og kogte kartofler. Gjerne med en liten Løiten Linje til. Det får du så vidt jeg vet bare på Stable Lodge i Sukhumvit  Soi8. https://stablelodge.aspirahotelsandresorts.com/

Hotellet var dansk/norskeid inntil for litt over 1 år siden. Nå er det thai-eid, men de kjører fremdeles skandinavisk på restauranten. (De har også thai-mat) Jeg var der senest i begynnelsen av denne uka.

Det er ikke noe luksushotell, men det har alt du trenger. Og nabolaget er fullt av andre restauranter også. Og det koster så vidt jeg husker ca 4-500 NOK.

eflatjan
http://www.pbase.com/bolla49
http://my.flightmemory.com/eflatjan

http://no.tripadviso...877A37E55EE26EA

fargerik
fargerikInnlegg: 64070
08.11.19 09:24
InternalExile: Noen som har tips om hva man kan gjøre i Bangkok for en som ikke er særlig mobil? Går med krykker.

Bangkok på krykker høres tungvint ut. Bangkok er ikke spesielt rullestolvennlig heller, men hva med å spørre legen du bruker om de kan fikse en rullestol? Koster ikke all verden å leie...så kan du jo teste:-)

Kona kan vel være rullstolfører? Og skal dere dra med rullestolen, kan det kanskje være smart å prøve Grab i stedet for vanlig taxi, som kan være litt sære på å yte service, som du kanskje har merket...

Kona driver med tannlege, altså? Åssen er det med matlysten da, a?

(Innlegget ble redigert 08.11.19 09:30)

InternalExile
08.11.19 10:08
fargerik: Kona kan vel være rullstolfører?

Kjempe flink til det. Liker det ikke, men må krype til korset på flyplasser og be om rullestol. Klarer å gå, men det er j-----lig vondt. Etter en grundig undersøkelse hos https://www.s-spinehospital.com/en/ er diagnosen klar, fikk tilbud om operasjon til 345 tusen THB, tar en runde i tenke bua og vil se hva jeg kan få av behandling i Norge. Om Norge ikke har noe å tilby, så er jeg få første flyet tilbake.

PS. Kona sine tannlegebesøk er bare kosmetisk, og påvirker ikke hennes appetitt ;-)

(Innlegget ble redigert 08.11.19 10:09)

InternalExile
08.11.19 10:19

Tusen takk for tipset. Har sjekket det opp på hotels.com og ser bra ut. Det er kanskje rart, men etter et par uker med pasta, ris eller pommes frites så savner man faktisk kokte poteter.

fargerik
08.11.19 10:37
InternalExile: Har sjekket det opp på hotels.com og ser bra ut. Det er kanskje rart, men etter et par uker med pasta, ris eller pommes frites så savner man faktisk kokte poteter.

Det er en del tyske restauranter nær deg. De har ofte potet.

enigma99
enigma99Innlegg: 821
08.11.19 13:26
eflatjan: Stable Lodge i Sukhumvit  Soi8

Ok nordisk mat der ja, vi har vært innom der etter noen uker reising i SE Asia for å få litt avbrekk fra asiatisk mat og alle mulig annen internasjonal / pommes frites mat. Bestilte sist kjøttkaker / frikadeller med kålstuing og poteter.., var veldig skeptisk, men det smakte fortreffelig :-)

fargerik
09.11.19 11:36
InternalExile: etter et par uker med pasta, ris eller pommes frites så savner man faktisk kokte poteter.

Kom til å tenke på at de greske restaurantene også kan varte opp med poteter. Har spist et par ganger på Avra, og der fikk jeg faktisk kokt potet (sammen med mye annet godt). Ligger i Sukhumvit s. 33. Greit å kjøre til døra med taxi, og bare tre- fire trappetrinn opp til døra.

Jeg er glad i gresk mat generelt, da. Fint avbrekk...selv om Avra har en thai-twist på mye av maten. Men gøtt? JA. Og de har selvfølgelig den obligatoriske ouzo som hører med ;-)

Vi var 16 stk. rundt langbordet sist vi var der.

(Innlegget ble redigert 09.11.19 11:42)

InternalExile
09.11.19 13:05
fargerik: Det er en del tyske restauranter nær deg

Så det nå, er også en svensk rett rundt hjørnet her og en finsk tror jeg. Vært en tur til sykehus i dag, Samitivej Hospital, rekker tre behandlinger der før vi reiser hjem. OK, det koster litt, men for et fantastisk helsetilbud de har her(for oss som kan betale). Jeg finner nesten ikke ord for å beskrive det. I dag kom det seg på litt over 8 tusen THB, men 4700,- var medisiner. Konsultasjon hos lege bare 1500THB, ikke mye mer en egenandel i Norge.

InternalExile
09.11.19 13:08
fargerik: Og de har selvfølgelig den obligatoriske ouzo som hører med ;-)

He he, ikke spesielt glad i gresk mat, liker mest indisk og italiensk. Og ouzo tåler jeg ikke lukten av, drakk meg full på det som 18 åring og har ikke rørt det siden. Spydde som en gris og stanken av ouzo, uff uff. ;-)

fargerik
09.11.19 15:48
InternalExile: Så det nå, er også en svensk rett rundt hjørnet her og en finsk tror jeg. Vært en tur til sykehus i dag, Samitivej Hospital, rekker tre behandlinger der før vi reiser hjem. OK, det koster litt, men for et fantastisk helsetilbud de har her(for oss som kan betale). Jeg finner nesten ikke ord for å beskrive det. I dag kom det seg på litt over 8 tusen THB, men 4700,- var medisiner. Konsultasjon hos lege bare 1500THB, ikke mye mer en egenandel i Norge.

Fint. Jeg har brukt tannlege i BKK i mange år, og syns de er veldig flinke. Klart det er smart å bruke slike tjenester der i stedet for i Norge, når man uansett reiser dit. Spesielt tannlege, da. Siden man uansett må betale selv.

Men thaier flest...spesielt de som ikke har så mye penger å rutte med...misunner jo oss som får alt av sykehus og behandlinger unntatt tannlege gratis.

Ouzo er da ikke godt! Det er et rituale.

Jeg har også frekventert en italiensk sjappe som vi besøker nå og da. Flott mat, og alltid litt grappa etter maten. Ingen kan med hjertet på hånda si at grappa er godt, vel?

(Innlegget ble redigert 09.11.19 15:53)

InternalExile
09.11.19 17:27
fargerik: Men thaier flest...spesielt de som ikke har så mye penger å rutte med...misunner jo oss som får alt av sykehus og behandlinger unntatt tannlege gratis.

Tja, ikke så sikker jeg når de hører tilbudet vi har i Norge. Tannlege er en annen sak, er det bare meg eller er Thai-folk sykt opptatt av tannhelsen, tror de overgår amerikanerne. Flere venner på fb legger ut biler av sin behandling.

EDIT: PS: Grappa er GODT! Nærmeste HB vi kan komme ;-)

(Innlegget ble redigert 09.11.19 17:28)

fargerik
09.11.19 22:58
InternalExile: EDIT: PS: Grappa er GODT! Nærmeste HB vi kan komme ;-)

hehehe...har du fått noe poteter og brun saus etterhvert, eller?

Når dere uansett er stuck i BKK, anbefaler jeg forøvrig å spise biff og stek hos Arno`s Butcher and eatery. Der er det som regel fullt, så du må bestille bord dagen før.

De kan ikke potet, (french fries og potetmos) men er rå med kjøtt!

(Innlegget ble redigert 09.11.19 23:06)

InternalExile
10.11.19 04:29

Ikke ennå, men det blir kanskje i dag. Nettopp ferdig med en nydelig frokost her. Var først i Exceutive Lounge i 24 etasje, og avsluttet med buffe i 1. etasje. Her er det mat fra alle verdenshjørner, Japansk, Mexikansk, Indisk og selvsagt Thai.

fargerik
10.11.19 16:24
InternalExile: Ikke ennå, men det blir kanskje i dag. Nettopp ferdig med en nydelig frokost her. Var først i Exceutive Lounge i 24 etasje, og avsluttet med buffe i 1. etasje. Her er det mat fra alle verdenshjørner, Japansk, Mexikansk, Indisk og selvsagt Thai.

hmf. Her snør det. Kunne gjerne tenkt meg å rømme landet for noen uker. Men det er ikke mulig nå. Er det kjedelig? Har du vært i Suan Siam, badelandet? Jeg har dratt dit noen ganger for å bare sløgge på stranda under en palme. De selger junkfood og brus. Øl kan man ta med selv i en kjølebag. Det er noen berg-og dalbaner og karuseller også, men jeg har ikke kjørt alle. Litt for action-ish for min smak.

En grei måte å slappe av noen timer på dagtid i rolige omgivelser. Det kryr av drosjer der som vil kjøre deg hjem når de stenger.

(siden du spurte om noe å finne på)

(Innlegget ble redigert 10.11.19 16:28)

InternalExile
11.11.19 03:29

Klager ikke på været her, men luften i Bangkok er ikke bra. Ser ut som vi kan reise hjem, til Phitsanulok, og får 5 dager der før vi må til Norge igjen. Dette var tenk som en jobb ferie, har en ide jeg jobber med som er bare helt genial, et columbus egg, sier jeg hva det er så ville du bare si at det kunne du kommet på. :-)

Men sliter litt med pusten her i Bangkok, er en "eim"-tror det er et godt norsk ord, i nesen. Føler jeg ikke får puste godt, og helsebåndet på armen viser litt mindre oksygen i kroppen.

Sliten av sykehus besøk nå, det tar på med MR, røntgen og venting. Man skal være ganske frisk for å være syk. Men behandlingen man får her gjør meg ydmyk. Helt fantastisk.

Fole
FoleInnlegg: 2
21.11.19 21:10

Ja ja

(Innlegget ble redigert 21.11.19 21:10)

Klikk for å gå tilbake til toppen