Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

KENYA!

NYTT TEMA
ytrewq
ytrewqInnlegg: 117
24.07.02 09:33
Noen som har vært i Kenya og har tips om hva man må få med seg og hva man bør holde seg unna??????

Ozie
OzieInnlegg: 54
24.07.02 11:53
Hold deg unna store, ville og blodtørstige dyr.... duh... ;-)
ytrewq
ytrewqInnlegg: 117
29.07.02 22:13
Hehe .... det er vel kanskje slik at det man må få med seg også er det man bør holde seg unna (bare se men ikke røre) :)
DrSchwei
DrSchweiInnlegg: 49352
15.08.19 10:14

Gammel tråd - kanskje noen har vært der siden 2002?

Vurderer å ta en tur i februar. Tenker en kombo av Nairobi og Mombasa. Ellers er det vel ikke så mye? Ikke noe friluftsmenneske og er ikke opptatt av safari. Men tenker at det kan være behagelig klima i februar og noen litt fine strender langs kysten. Ser for meg hotell med basseng i Nairobi.

Noen tips?

(Innlegget ble redigert 15.08.19 10:14)

Forfun
ForfunInnlegg: 5870
15.08.19 11:30
DrSchwei: Gammel tråd - kanskje noen har vært der siden 2002?

Var der sist i 1981...

Vel verdt ett besøk. Jeg vil sterkt anbefale en dag på safari. Gjerne også en overnatting i telt i en nationalpark. Selv om du ikke synes det er spennende før er jeg rimelig sikker på at du ikke kommer til å angre.

DrSchwei
16.08.19 08:37

Takk, må vel til. Er jo en stund siden 1881, eh - 1981 - mener jeg. NRK har vist fra det nye toget mellom Nairobi og Mombasa. Det ser jo flott ut, men det har visst avgang bare en gang, eller er det kanskje nå to, om dagen!

(Innlegget ble redigert 16.08.19 08:38)

Forfun
ForfunInnlegg: 5870
20.08.19 23:21

Møtte en som var født og oppvokst i Kenya nå i sommerferien. Han hadde selv flyttet ut fra Afrika, ikke bodd der siden studiene. Foreldrene hadde nylig flyttet ut, sikkerhetssituasjon for hvite var ikke helt god nok.

Men han hadde god kunnskap om landet. Var egentlig veldig gode nyheter. Det vokste opp en middelklasse der som fungerte veldig bra. Begynte å bli litt penger i omløp blant mange. Til og med raseforskjellene var betydelig redusert. Utestedene var det nå god blanding mellom svarte, indiere og hvite. Og de minglet, blandede ekteskap og vennskap på kryss. Det er stor forskjell fra det jeg har opplevd andre steder i Afrika. Utestedene var hvite menn og svarte lykkejegere. Man minglet bare med sine. Klubbene jeg var innom var bare hvite. Bodde i hvite gettoer etc. 

Jeg ble optimist for at Kenya kanskje kan bli ett av de første landene i Afrika som kan lykkes. Før mente jeg undervisning var det viktigste, nå har jeg endret mening. En velfungerende middelklasse ser jeg nå på som viktigere. Da vil samfunnet til slutt fungere.

Håper du kan prøve å observere litt utenom turiststedene. Han jeg møtte var stor i kjeften, håper virkelig han har rett.  Jeg ønsker Afrika det aller beste. Det er ett herlig kontinent.  

fargerik
fargerikInnlegg: 64187
21.08.19 16:03

En venn av oss, middelaldrende single dame, dro dit alene i fri dressur for et års tid siden. Fikk inntrykk av at Kenya slett ikke var så verst å ta en rundreise i. Har ikke kryssforhørt henne om detaljer, men dommen er visst at både safari og byliv og hotellstandard er bra, og at folk flest er greie og vennlige. Hun reiste altså i fri dressur, og la planer som dagene gikk. Det motsatte av pakketur. Tøft.

(Innlegget ble redigert 21.08.19 16:05)

DrSchwei
21.08.19 19:41
fargerik: middelaldrende single dame, dro dit alene i fri dressur

Dette kan misforstås ganske kraftig, når man snakker om damer som reiser til Afrika alene.... Nuvel. Men jeg fikk litt lyst til å dra da jeg så om den nye toglinjen. Og så var det disse forferdelige terrorangrepene for en tid tilbake, der NRKs korrespondent nevnte at folk ikke måtte la være å reise til landet, fordi det var et fantastisk land med flotte mennesker. Ser vel ut til at det fint går an å lage et greit opplegg med start i Nairobi, en ukes tid langs kysten, og så litt i hovedstaden igjen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg