Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hvor å bo i Los Angeles?

NYTT TEMA
mojorising
mojorisingInnlegg: 4112
25.08.04 09:56
3 eller 4 overnattinger i LA, kommer til å ha bil til å bli transportert rundt i.... Jeg har litt lyst til å bo i Santa Monica. Har noen tips råd/erfaringer med å bo i LA?

Mojo
Daedalus
DaedalusInnlegg: 144
25.08.04 20:33
Jeg bodde et par netter på Motel 6, som ligger rett ved Hollywood Boulevard. Rett utenfor motellet har du "Walk Of Fame".
http://www.motel6.com/reservations/motel_detail.asp?MotelId=4044

Ellers kan jeg vel si at det er ganske dyrt å bo i Santa Monica, bodde også på Days Inn på Santa Monica boulevard en natt, og betalte 89 dollar.
http://www.daysinn.com/DaysInn/control/Booking/search_results?brand_code=DI&p_country=US&p_state=CA&p_city=Santa+Monica

Motel 6 er vel den rimeligste motell kjeden du finner, og når jeg var på ferie i California lå vel snittet på ca.50 dollar natta.

Freexone
FreexoneInnlegg: 1550
26.08.04 05:51
Et utrolig bra sted som jeg absolutt vil anbefale, er et lite leilighets-hotell i Hollywood, like ved siden av Holliday Inn. Store, fine ett-roms leiligheter til en langt billigere penge enn et rom hos sin nærmeste nabo, Holliday Inn. Rommene har kabel-tv, aircondition og kjøkkenkrok, en stor stue, og separat soverom.
Tror vi betalte noe sånt som 69 dollar, men det er 5 år siden så prisenen kan selvsagt ha steget. Men det var et utmerket sted, 2 minutter fra Walk of Fame. Hotellet hadde også egne minibusser som transporterte gjestene til sine ønskede destiansjoner rundt omkring i L.A for en svært rimelig pris.
Hotellet har også et stort svømmebasseng.
Husker ikke navnet nå, men det tilhørte ingen kjede (det kan selvsagt også ha forandret seg). Søk på hoteller i Hollywood, så finner du det nok.
Anbefales på det aller varmeste!
mojorising
26.08.04 12:43
Jeg er ikke nødvendigvis ute etter det billigste stedet å bo, jeg vil bare vite hvilke steder det er finest å bo i LA. Og jeg er interesert i Santa Monica og evt andre steder i LA som er fine i forhold til shopping/sightseeing osv. Vi har bil som vi kan kjøre rundt med.

Mojo
Thommi
ThommiInnlegg: 17986
26.08.04 20:17
Vi bodde på The Builtmore.
Det er et stort, gammelt og fornemt hotell i downtown.
Mvh Thommi
Taq88
Taq88Innlegg: 5256
27.08.04 16:27
LA er vanvittig svært da...

Jeg bodde i Anaheim når jeg var i LA, det var litt for langt fra sentrum syns jeg. Ville nok bodd midt i byen tror jeg, litt øst for Santa Monica.
mojorising
27.08.04 16:33
ja, vi havner vel der tenker vi.

Mojo
Phoenix10
Phoenix10Innlegg: 625
28.08.04 16:10
Har bodd på Marina del Rey,ved Venice beach og Hotel California rett på Venice.Budget-hotels til ca.$90 natten,dobbeltrom.Bra standard,gangavstant til Santa Monica.
ElFakir
ElFakirInnlegg: 4281
28.08.04 17:27
Santa Monica er vel og bra - men hva med Westwood ?

Det hele kommer ellers an på hva dine preferanser er - er du surfer, kulturinteressert, rocker, friluftsmann, urbanist etc. (?)
ElFakir
28.08.04 17:29
Taq88 skrev:
LA er vanvittig svært da...

Jeg bodde i Anaheim når jeg var i LA, det var litt for langt fra sentrum syns jeg. Ville nok bodd midt i byen tror jeg, litt øst for Santa Monica.

** Du er inne på noe. Selv bodde jeg i Beverly Hills - privathus et par kvartal øst for Beverly Wiltshire Hotel, og et kvartal sør (et par kvartal vest for Four Seasons, som for øvrig nok er den aller beste anbefalingen du kan få - om du har råd til det ! ).
Hænz
HænzInnlegg: 3767
28.08.04 17:30
Bo i Hollywood!!! Det hadde i hvertfall jeg gjort. Har noen bekjente jeg kan prate med hvis du er keen på gratis overnatting der!!

*1612- du får som du fortjener*
Anubis
AnubisInnlegg: 7344
28.08.04 17:38
Nå måtte jeg lete litt, for det er et par år siden jeg var i L.A. I alle fall bodde vi på det hotellet hvor Janis Joplin tok livet av seg - Landmark Hotel må det være. Det er rimelig, har svømmebasseng i bakhagen og ligger klasket midt i Hollywood. Sær innredning, da.
ElFakir
28.08.04 17:45
Hvis en først skal bo i Hollywod, finnes flere alternativer: The Hyatt Continental (i filmen Almost Famous, må sees, referert til som "The Riot Hotel"), Beverly Hills Hotel (masse stjerner + at det er hotellet fra coveret til "Hotel California"), Bellagio Hotel (egentlig West Hollywood, men luksus en masse). I tillegg har man det der hotellet som ser ut som toppen av en skyskraper - temmelig spesiell design. Husker bare ikke navnet - litt vest for Hollywood sentrum, tror jeg. Veldig berømt. Kommer tilbake til dette.
mojorising
30.08.04 12:56
Masse bra tips.
Har hørt at Venice ikke er så trygt på kvelden/natten.
Og jeg er definitivt en rocker, og kommer til å besøke en del barer og steder med referanser til rockehistorien.

Mojo
ElFakir
30.08.04 22:36
Du må få med deg Whisky-a-go-go. Jeg og en kompis gikk der, og så tre band. Det siste, en Skid Row kopi (dette var 1993) ble vi med på nachspiel i utkanten av Hollywood - helt til LAPD stengte av kranene der kl 05.30 om morgenen...

En annen must er Roxy. Kopmisen og jeg var der også - på nachspiel/backstage med et band (vet ikke hvilket), og vi danset med Barbie Twins der... Ellers er det noen veldig kule barer i Santa Monica Promenade, eller hva det heter..
mojorising
31.08.04 11:12
De stedene står på listen for lenge siden... Men takk for tips uansett.

Mojo
Zanick
ZanickInnlegg: 9173
04.05.17 19:20

Hvor liker du deg? Venice Beach er et flott sted, omdog litt rolig.

Larsabal
LarsabalInnlegg: 11044
05.05.17 13:07
Zanick: Hvor liker du deg? Venice Beach er et flott sted, omdog litt rolig.

Du kødder!? Tråden er 13 år gammel...

Quisque
QuisqueInnlegg: 1862
05.05.17 13:12
Zanick: Hvor liker du deg? Venice Beach er et flott sted, omdog litt rolig.

Hahaha, tråden ble startet i 2004. Og trådstarters siste innlegg ble skrevet i 2008! :D

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg