Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

www.hotels.com - erfaringer??

NYTT TEMA
knitoz
knitozInnlegg: 116
27.10.05 21:31
Noen som har brukt www.hotels.com (evt: www.hotel.com) til å bestiller rom? Lurer på å gjøre det nå, men har ikke lyst til å bli lurt.

Erfaringer?

---------------------------------
I Dream In Infrared
www.toga.no
---------------------------------
Larrek
LarrekInnlegg: 4786
27.10.05 22:15
Hotels.com er vel verdens største bookingselskap og 100% seriøst.
Selv har jeg med hell brukt http://www.hrs.de/ flere ganger. Der kreves ingen kontopplysninger i det hele tatt (dersom man regner med å ankomme før 18.00) og man kan således ikke bli lurt for noe.
Draykk0
Draykk0Innlegg: 2275
28.10.05 00:43
Har brukt Hotels.com mange ganger og har stort sett bare gode erfaringer erfaringer.
Eneste negative er at mange hoteller foretrekker at man booker direkte hos dem, og i noen tilfeller gir de dårligste rommene til de som har booket gjennom Hotels.com o.l selskaper.
Grunnen er vel at de som har booket direkte har betalt mer.
Loff1
Loff1Innlegg: 191
28.10.05 00:59
Har også brukt hotels.com, og har ingen dårlige erfaringer. Som en annen sier her synes jeg hrs.de er bra. I Europa, og særlig Tyskland, har jeg funnet meget bra tilbud her. I USA f.eks er den dårligere.
Abu
AbuInnlegg: 21557
28.10.05 00:59
pleier å bruke restplass.no

bare gode erfariner. både ved opphold og ved avlysninger.

ikke gale priser heller

Radisson SAS Centrum Hotel Warsaw (fem stjerner!)
Grzybowska 24
WARSAW PL 00-123
Telefon: 48-22-321-8888

Innsjekking: fredag, desember 16, 2005
Utsjekking: mandag, desember 19, 2005

3 Natt (netter)
1 Rom; 1 King-Standard Guest Room
1 Voksne

Pris per rom og natt:
fredag, desember 16, 2005 - kr 511,55
lørdag, desember 17, 2005 - kr 434,82
søndag, desember 18, 2005 - kr 434,82

Avgifter og servicegebyrer: kr 153,62

Totalt: kr 1 534,81 (Totalbeløp for hele oppholdet med skatter og tjenesteavgifter)
Draykk0
28.10.05 01:04
Har også brukt OctopusTravel.no, og er minst like godt fornøyd med dem. I mange tilfeller har de vært billigere enn Hotels.com.
Draykk0
28.10.05 01:04
Har også brukt OctopusTravel.no, og er minst like godt fornøyd med dem. I mange tilfeller har de vært billigere enn Hotels.com.
Draykk0
28.10.05 01:05
ikke meninga med dobbelposting..
Ginger1
Ginger1Innlegg: 17882
28.10.05 10:51
Har brukt hotels.com flere ganger - det fungerer utmerket, også i USA, syns jeg. Men det kan lønne seg å ringe direkte til hotellet etter at du har funnet tilbudet, og spør om dere heller skal dele overskuddet, framfor å la det gå til mellommannen.
karte
karteInnlegg: 718
28.10.05 20:39
Har brukt www.hotels.com og er godt fornøyd, men ved avbestilling krever de 25 dollar i gebyr pluss at de skal ha forskuddsbetaling. Har også brukt Venere og HRS og de krever ingen slike ting. Du bør forøvrig sjekke flere søkemoterer for å finne de beste prisene. Min erfaring er at den ene har best pris på noen hoteller til visse tider, men ikke alltid. Se også: http://forbruker.no/reise/article1006464.ece
tifil
tifilInnlegg: 29
29.10.05 09:38
Hei.

Jeg har bestilt hotel på www.totalstay.com Vi sparede næsten 2000 kr. for 2 rom i 2 nætter i København.

Har snakket med hotellet, og det er et seriøst firma, og de har ikke mulighet til at selge til den billige pris
Eivinder
EivinderInnlegg: 502
24.06.18 16:16

Inne på enkelte hotell jeg finner på hotels.com kommer det opp en merknad om at hotellet er "kun for utvalgte" kunder. Hva vil det si? Bare dårlig gimikk og salgstriks?

Et annet spørsmål: Jeg finner også rom for tre som er billigere enn rom for to, uten at jeg finner enkeltrom. Er det da greit å overnatte alene og bestille rom for tre, eller er det noen som har opplevd restriksjoner på det?

(Innlegget ble redigert 24.06.18 16:20)

Morten_1996
Morten_1996Innlegg: 761
24.06.18 16:18

Nettsiden hotels.com er seriøs, men det er ikke alle hotellene som er det, dessverre. Hvis hotellet ødelegger ferien din, så får du ikke mye hjelp av hotels.com. Så se an hotellet også før du bestiller.

kennethnilsen
kennethnilsenInnlegg: 1528
25.06.18 16:05

Har brukt Hotels.com minst 50 ganger, og har aldri hatt problemer. Lett å bestille, også fra appen.

Aldri noe problem å avbestille, dersom det er innenfor avbestillingsreglene.

Som noen sier, så kan det tenkes at du blir tildelt et dårlig rom, fordi det sikkert lønner seg for hotellet at det bestilles direkte.

Jeg synes også at det blir stadig færre hoteller å velge i. Det ser ut til at de får stadig færre "kvoter". Samt at mange hoteller ikke er gjort tilgjengelige i Hotels.com. Det lønner seg derfor å sjekke flere steder.

Men finner jeg et hotell der jeg skal, til en god pris hos Hotels.com, foretrekker jeg å bestille her. Og så forsøker jeg å snakke meg til et bra rom.

Eivinder
EivinderInnlegg: 502
25.06.18 18:56

Ble litt nysgjerrig da jeg surfet litt på hotels.com, og et interessant etisk spørsmål meldte seg: Si at man kommer over et enkeltrom til 100 kroner i et veldig billig land, og et rom for 4 personer til 5-600 på det samme hotellet. Du reiser alene og har råd til det store rommet. Hva velger du? Komfor for deg selv og altfor stort rom, eller bestiller det enkeltrom? Syns det hadde virket noe kleint å komme alene og legge seg inn på et stort rom du strengt tatt ikke trenger.

Gloriana
GlorianaInnlegg: 2126
25.06.18 19:03

Bruker den hele tiden, kjempefornøyd. Har bodd gratis 4-5 netter totalt, veldig gode avbestillingsvilkår og har aldri opplevd noen problemer. 

Gammel tråd gitt.. 

petterG
petterGInnlegg: 9508
26.06.18 16:24
kennethnilsen: Som noen sier, så kan det tenkes at du blir tildelt et dårlig rom, fordi det sikkert lønner seg for hotellet at det bestilles direkte.

Vi(hotellene) betaler provisjon til bookingsidene, så de fleste hoteller foretrekker at gjestene booker direkte.

kennethnilsen
26.06.18 16:38
petterG: Vi(hotellene) betaler provisjon til bookingsidene, så de fleste hoteller foretrekker at gjestene booker direkte.

Jeg regnet det for sikkert, ja :) 

Blir jo stadig oppfordret av hoteller om å ta direkte kontakt neste gang, med lovnader om rabatt.

kennethnilsen
28.06.18 15:53
knitoz: Lurer på å gjøre det nå,

Har du bestilt ? Og i så fall hvor ?

CamillaP
CamillaPInnlegg: 1
26.07.18 10:22

Min erfaring med hotels.com er dårlig. Vi gjorde to bestillinger i forkant av sommerferien, begge var ikke-refunderbare bestillinger for hotell med frokost inkludert. Da vi mottok bekreftelsen på den første bestillingen, ble det ikke opplyst noe om frokost, så vi tok kontakt med hotels.com. Da fikk vi vite at frokost ikke var inkludert, men etter mye fram og tilbake kunne vi betale ett tillegg for å få frokost inkludert. Det gjorde vi, men når vi ankom hotellet ble vi opplyst om at frokost ikke var inkludert, men etter mye diskusjoner og videresending av skjermbilder fra minSide etc., fikk vi medhold i at vi hadde frokost inkludert. I den andre bestillingsbekreftelsen vår ble det heller ikke opplyst noe om at frokost var inkludert, ennå vi hadde valgt det i bestillingen. Denne gangen tok vi kontakt med hotellet direkte, og de kunne bekrefte at frokost var inkludert. Jeg mistenker at Hotels.com ikke inkluderer denne informasjonen med vilje, for at kunden deretter må endre og betale ekstra for frokost. Vi reiste med en annen familie, og de opplevde det samme med hotels.com. Det var dessuten veldig tungvint å få kontakt med hotels.com, siden dialogen kun gikk via telefon og ikke e-post.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg