Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Jeg er forelsket - problem med aldersforskjell?,,

NYTT TEMA
noah
noahInnlegg: 5241
14.05.11 05:14

Jippi, jeg er blitt bom forelsket i ei søt dame, eneste "problemet" er at hun er 10 år yngre enn meg. Bør dette være et problem? Hun 30 og jeg 40?.. Jeg har akkurat truffet henne, og hun liker meg! Hvor lang tid bør man vente før man flytter sammen egentlig? Jeg traff henne for en uke siden.

Predator_
Predator_Innlegg: 19
14.05.11 10:39

Om alderen skaper et problem er egentlig opp til dere to, ikke andre. 

Kan ikke utale meg så mye om når det er vanlig å flytte sammen, men uansett hva som er vanlig kommer dere til å måtte bli enige om når det går greit å flytte inn sammen, så det beste er jo at du snakker med henne når du tenker det begynner å bli aktuellt. 

script92
script92Innlegg: 1159
14.05.11 12:43
noah: Hvor lang tid bør man vente før man flytter sammen egentlig? Jeg traff henne for en uke siden

Tror du bør vente en uke til asså! ;)

noah
14.05.11 14:13
script92: Tror du bør vente en uke til asså! ;)

før vi flytter sammen mener du? Hun bor langt avsted, så jeg tror nok hun trenger litt mer tid, hun må jo få seg en ny jobb også :-)

roffe232
roffe232Innlegg: 10662
14.05.11 14:15
noah: før vi flytter sammen mener du? Hun bor langt avsted, så jeg tror nok hun trenger litt mer tid, hun må jo få seg en ny jobb også :-)

Hva skjedde med "bo ute i skauen i 356 dager" opplegget?

Velger du kvinnfolk fremfor en slik naturopplevelse?

;=)

noah
14.05.11 14:18
roffe232: Hva skjedde med "bo ute i skauen i 356 dager" opplegget? Velger du kvinnfolk fremfor en slik naturopplevelse? ;=)

Ja, hvis jeg får denne dama, skal jeg behandle henne som en prinsesse :-) Da blir det slutt på single livet og egotrippturer ut i skogen.

roffe232
roffe232Innlegg: 10662
14.05.11 14:19
noah: Ja, hvis jeg får denne dama, skal jeg behandle henne som en prinsesse :-) Da blir det slutt på single livet og egotrippturer ut i skogen.

Hehe.

Blir vel en "naturopplevelse" det også.

Piraro76
Piraro76Innlegg: 717
14.05.11 17:39
noah: hvis jeg får denne dama, skal jeg behandle henne som en prinsesse

Da risikerer du nok å bli singel igjen ganske fort også.

Fkleppe
FkleppeInnlegg: 1076
15.05.11 00:48
noah: Jippi, jeg er blitt bom forelsket i ei søt dame, eneste "problemet" er at hun er 10 år yngre enn meg. Bør dette være et problem? Hun 30 og jeg 40?.. Jeg har akkurat truffet henne, og hun liker meg! Hvor lang tid bør man vente før man flytter sammen egentlig? Jeg traff henne for en uke siden.

Neinei, det er ikke noe farlig :-) Så til! 

noah
15.05.11 03:08
Piraro76: Da risikerer du nok å bli singel igjen ganske fort også.

ok.. behandler henne på vanlig måte da? Ikke ekstra presanger eller overraskelser? Ikke vaske opp å gi henne frokost på senga?..Kan ikke skjønne at sånne ting er farlig da.

suprstr
suprstrInnlegg: 5677
15.05.11 03:46
noah: ok.. behandler henne på vanlig måte da? Ikke ekstra presanger eller overraskelser? Ikke vaske opp å gi henne frokost på senga?..Kan ikke skjønne at sånne ting er farlig da.

Å bli helt tøffel er turn-off. Det du kommuniserer med å gjøre dette (selv om du mener det i beste mening) er at hun er mye bedre enn deg, og at du derfor må gi henne ting og gjøre ting for henne for at hun skal like deg.

Jeg ville begrenset slike ting i starten, men du har jo lov å være grei med henne. Men ikke vær tøffel. 

obereon
obereonInnlegg: 152
15.05.11 12:46
noah: før vi flytter sammen mener du? Hun bor langt avsted, så jeg tror nok hun trenger litt mer tid, hun må jo få seg en ny jobb også :-)

Da venter dere i 2 uker til ;)

noah
15.05.11 13:11
suprstr: Å bli helt tøffel er turn-off. Det du kommuniserer med å gjøre dette (selv om du mener det i beste mening) er at hun er mye bedre enn deg, og at du derfor må gi henne ting og gjøre ting for henne for at hun skal like deg. Jeg ville begrenset slike ting i starten, men du har jo lov å være grei med henne. Men ikke vær tøffe

God idè! Jeg skal bare være meg selv, en skikkelig idiot. Så får vi se om hun fortsatt elsker meg etter 1 mnd.. :-)

suprstr
suprstrInnlegg: 5677
15.05.11 14:54
noah: God idè! Jeg skal bare være meg selv, en skikkelig idiot. Så får vi se om hun fortsatt elsker meg etter 1 mnd.. :-)

Hehe, ikke vær drittsekk, vær grei, men bare ikke oversnill ;)

C-på-D
C-på-DInnlegg: 3546
15.05.11 15:01
noah: Jippi, jeg er blitt bom forelsket i ei søt dame, eneste "problemet" er at hun er 10 år yngre enn meg. Bør dette være et problem? Hun 30 og jeg 40?.. Jeg har akkurat truffet henne, og hun liker meg! Hvor lang tid bør man vente før man flytter sammen egentlig? Jeg traff henne for en uke siden.

Det er kun et problem om dere oppfatter det som det selv!

Det blir hva dere gjør det til!

Dersom dere liker hverandre godt, bør det ikke være noe problem.

Det eneste kontroversielle jeg kommer på i farta er at det kan hende dere er nødt til å inngå kompromisser når det gjelder sosial omgangskrets. Enten i form av sammensetning av felles venner, eller at dere gir hverandre frihet til å tilbringe tid med folk i egen alder.

Lykke til :)

noah
15.05.11 16:54
C-på-D: Lykke til :)

Tusen takk :-)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg