Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Dating og sex mm

NYTT TEMA
IdaMarie27
IdaMarie27Innlegg: 4
19.12.17 23:14

Hei!

Jeg håper noen av dere har noen råd eller tanker å komme med :)

Jeg har vært på femte date med en fyr denne uka. Vi har gjort en del sammen, jeg har besøkt han hjemme en gang, vi har kysset, holdt hender, men ikke noe mer. Noen av dere synes kanskje det er litt tidlig med sex og sånn..men jeg vil ta ordentlig på han og at han skal ta ordentlig på meg! Og jeg har ikke hatt noe i mot sex. Jeg tenker litt på det når jeg er sammen med han, men jeg er litt usikker på om jeg skal ta initiativ. Kanskje synes han det er for tidlig? Men det jeg kjenner på er at jeg blir litt usikker og nesten litt sjenert når han er så forsiktig med berøringsbiten. Det er nesten vanskeligere nå når jeg har begynt å blitt litt kjent med han.

Det andre er forholdsbiten. Jeg er litt usikker på hva jeg føler. Han er veldig snill, omtenksom, jeg liker å være sammen med han. Det er bare det at jeg synes det er for tidlig å tenke forhold. Jeg har jo bare møtt han fem ganger, i tillegg er jeg litt usikker på hva jeg føler. Han er nok en litt roligere type enn meg, men det kan jo være greit å være litt forskjellig. Det er bare det at jeg liker å være i aktivitet ..så det hadde jo vært fint med noen som feks ville gå skitur, fjelltur med meg ol. Samtidig kan det jo være greit at man er litt forskjellig, for da går man jo ikke i hælene på hverandre. Og så er det sex/samliv; for meg er det litt viktig med et godt sexliv..og jeg har jo mine fantasier..men hvis jeg ønsker å ha mer sex enn han, så blir det jo vanskelig. Men jeg vet jo ikke hva han tenker, og jeg vet ikke om "kjemien" er der på det området engang. Jeg ønsker å bare bli kjent med han , uten å gå inn i noe forhold så fort. Hvordan jeg skal si det, aner jeg ikke.

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 53611
19.12.17 23:21

Dette må du styre. 

Menn er vettskremt for at de kan bli hengt ut om 5, 10, 15 år for å ha trakassert noen ved å være for pågående. (Kvinner er jo som kjent alltid veldig tydelige i slike situasjoner som dette).

Fortell ham gjerne at du ikke er klar for noe fast forhold umiddelbart, men at du gjerne vil pule, da tror jeg det løser seg på en grei måte for deg.

Ljot
LjotInnlegg: 17761
19.12.17 23:28
KingKongHalvor: Menn er vettskremt for at de kan bli hengt ut om 5, 10, 15 år for å ha trakassert noen ved å være for pågående. (Kvinner er jo som kjent alltid veldig tydelige i slike situasjoner som dette).

Nei, menn er vel ikke vettskremt for slikt? Vi vet hva som er OK og hva som er forventet av et vettugt mannfolk. Ihvertfall var det slik for ti år siden, sist gang jeg var promiskuøs.

Det kan vel ikke ha gått så galt med verden på så kort tid?

KingKongHalvor
KingKongHalvorInnlegg: 53611
19.12.17 23:32
Ljot: Nei, menn er vel ikke vettskremt for slikt? Vi vet hva som er OK og hva som er forventet av et vettugt mannfolk. Ihvertfall var det slik for ti år siden, sist gang jeg var promiskuøs.

Vettskremt var nok å ta i, men mange begynner å bli lei av problematiseringen omkring disse usikre første møtene. Syns denne kvinnen beskriver godt selv hvor uoversiktlig en slik innledende fase er, da er det ikke noe enklere for menn, sannsynligvis.

Svenskene gjør i hvertfall noe med saken da, det er jo bra....

IdaMarie27
IdaMarie27Innlegg: 4
19.12.17 23:41

Det høres lurt ut det du sier om å fortelle at jeg ikke ønsker noe forhold så fort :) Jeg vil ikke stresse inn i et forhold etter så kort tid! Jeg er ikke ute etter bare sex..men har følelser for han, kjenner litt på at jeg ønsker litt mer nærhet enn det vi har hatt.

Ljot
LjotInnlegg: 17761
20.12.17 00:01
KingKongHalvor: Vettskremt var nok å ta i, men mange begynner å bli lei av problematiseringen omkring disse usikre første møtene. Syns denne kvinnen beskriver godt selv hvor uoversiktlig en slik innledende fase er, da er det ikke noe enklere for menn, sannsynligvis. Svenskene gjør i hvertfall noe med saken da, det er jo bra....

Jeg går ut fra at det ligger noen gode bismerpund med ironi i den siste setningen. Eller utsatte jeg Fru Grevling for et overgrep på vår andre date når jeg prøvde å kysse henne på munnen og hun snudde kinnet til? På tredje date fortalte hun at det var ganske bra at jeg viste så tydelig hva jeg ville. Og gode ti år etterpå viser det seg for meg hver eneste dag at det er klokt å være litt frempå selv om de ungene kan være kraftig slitsomme når Sjefen er offshore. 

Mitt litt dårlig poengterte poeng er at folk flest problematiserer for mye. Man skal være uvanlig uheldig eller uvanlig kort for sosiale antenner før normal kurtisering ender opp i juridiske dilemmaer. Nettopp derfor trenger vi ikke ekstralover for slikt. Overgrep er akkurat like ulovlig i 2017 som i 2007.  

Klikk for å gå tilbake til toppen