Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Usikker på kjæresten min

NYTT TEMA
Skuffa
SkuffaInnlegg: 21
09.05.18 15:20

Hei

Jeg har vært sammen med en 10 år eldre mann å i 1 år. Han har voksne barn. Jeg har ikke møtt dem, eller noen av vennene hans. Nå begynner jeg å bli litt lei og usikker. Han bor et godt stykke unna der jeg bor, DVs ca 20 mil.  Når han så kommer på besøk, trenger han alenetid til sine hobbyer. Det vil si at han kan være borte hele dagen for så å komme tilbake på ettermiddg/kveld, ta noen øl og gå å legge seg. Eller å se på tv på programmer han liker. Han har også prioritert å reise å overnatte på hytta si som er ca 30 min unna der jeg bor i stedet for å være med meg. Ellers er han spandabel mot meg og mine barn. Jeg kjenner at jeg blir skikkelig lei meg og ikke minst sliten.

Noen som har noen erfaring, tips og eventuelt råd?

KapteinMark
KapteinMarkInnlegg: 4261
09.05.18 20:18
Skuffa: Når han så kommer på besøk, trenger han alenetid til sine hobbyer. Det vil si at han kan være borte hele dagen for så å komme tilbake på ettermiddg/kveld, ta noen øl og gå å legge seg. Eller å se på tv på programmer han liker. Han har også prioritert å reise å overnatte på hytta si som er ca 30 min unna der jeg bor i stedet for å være med meg.

Høres ut som en hotellgjest, mere enn en kjæreste.

Enten må du ta det opp med vedkommende umiddelbart, og se hva sier.

Blir det ikke endring, finner du deg heller en annen kjæreste.

Skuffa
10.05.18 20:51

Takk for svar. Skulle ønske det var så enkelt. Jeg er blitt så glad i han . Vi har sagt til hverandre at vi elsker hverandre. Men jeg føler ikke at han gjør det. Han pleier å «tulle» med at jeg ikke kan bake, lage mat. Nå sist fikk jeg beskjed om at jeg alltid vil stille i siste rekke fremfor hans barn og eventuelt barnebarn. Det er vel ingen som kan ta noens barns plass? Har to selv, de betyr jo alt. Jeg føler at han er med meg på hans premisser. Kanskje jeg er redd for å være alene? 

KapteinMark
11.05.18 06:32
Skuffa: Skulle ønske det var så enkelt.

Hvilket råd ville du gitt en annen i samme situasjon?

Kan godt være det er riktig det siste du skriver, at du er litt redd for å være alene.

Skuffa
11.05.18 12:17

Veldig vanskelig å si. Det er mye bra også, men lurer på om jeg må spørre han rett ut om vi har noen fremtid sammen. Snakket med han i går og sa til han at jeg ble veldig sliten av å ha et slikt forhold. Han hadde ikke så mye svar til det. Kan man innerst inne stole på at noen elsker deg når de kjøper masse gaver? er det en måte å vise kjærlighet på?

KapteinMark
11.05.18 17:29
Skuffa: Nå sist fikk jeg beskjed om at jeg alltid vil stille i siste rekke fremfor hans barn og eventuelt barnebarn. Det er vel ingen som kan ta noens barns plass?

Han har muligens ikke ment noe dårlig med utsagnet, men for meg høres det fullstendig dustete ut!

Som du også sier barn er barn, og kjæreste er kjæreste. Det kan da ikke være noe poeng å understreke en rangering....

Å gi gaver kan være en måte å vise kjærlighet, men jeg ville heller lagt vekt på tiden han bruker med deg.

Skuffa
23.05.18 12:55

Takk for svar. Hatt noen greie dager sammen med han og litt av familien min. Ingen sex og ingen form for planlegging for sommeren pga han voksne barn. Han sitter og venter på svar fra dem når de skal ha ferie. Det gjorde han i fjor også. Det endte med at han satt alene nesten hele sommeren.

Spurte for øvrig om å planlegge noe sammen en dato, da svarte han at han kunne den og den datoen, og om jeg helst ville finne på noe den spesefikke datoen kunne jeg jo gå alene.

Herregud, jeg må være dum... Vil bare bryte ut, men klarer ikke.

Klikk for å gå tilbake til toppen