Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Amming- hva er dine råd?

NYTT TEMA
VG Nett
VG NettInnlegg: 18718
21.04.09 15:11

En ny undersøkelse viser at amming kan redusere risikoen for hjertesykdommer hos moren.

Les hele saken her

Hva er dine erfaringer med å amme eller å la være å gjøre det?

gourmande
gourmandeInnlegg: 12611
21.04.09 17:16

Amming er genialt.

Enkelt, næringsrikt, du har mat med riktig temperatur overalt hvor dere ferdes, nærkontakt med babyen, kroppen og livmoren strammer seg opp fortere. Masse kos, kos, kos!! Du tvinges til å sette deg ned og ta det med ro, noe som er godt for mor & barn.

Jo mer man ammer, jo mer melk kommer det.

Ammehjelp fås ved alle helsestasjoner. De som har problemer i oppstarten må ikke gi opp.

Alle kan amme!

Miranda87
Miranda87Innlegg: 529
10.05.09 15:32

alle kan ikke amme.

folk som tar visse medisiner blandt annet!

sara_snorkfrøken
sara_snorkfrøkenInnlegg: 3680
10.05.09 15:34
gourmande: Alle kan amme!

Nei, alle kan ikke amme

chariot1
chariot1Innlegg: 7330
11.05.09 16:59

kofforitkje? eg blei amma til eg fekk tenner har aldri vært sjuke :L

Grublemor
GrublemorInnlegg: 351
29.05.09 15:17
VG Nett: Hva er dine erfaringer med å amme eller å la være å gjøre det?

Hei hei !!

Jeg ammet min sønn, og det er den beste innvesteringen jeg noen gang har gjort, det gir ro, kos, nærhet, en spessiell kontakt, puppen er alltid med, og ikke minst, det ga min sønn en tilpasset føde :)

Dessverre er det ikke alle som kan amme, og jeg vet om barn som aldri har fått morsmelk, meg selv inkludert. Jeg har aldri være syk ,mer enn det som er normalt, utviklet meg noramalt på alle områder. Jeg tror ikke det er noen forskjell fysisk. Og selvfølgelig er det kos, nærhet osv mellom mor og barn, selv om mor ikke ammer :)

Ikke alle vil amme heller, det syns jeg må være en personlig avgjørelse som mor må ta, og få respekt for :))

Tyaces
TyacesInnlegg: 1081
24.07.09 21:24

En forskning i Sverige påstår at amming ikke er så bra som man skal ha det til.

Vel, jeg gidder ikke å diskutere hvorvidt det er bra eller ikke - mødre har da ammet sine barn i tusener av år, og det kommer sikkert jeg også til å gjøre dersom det er mulig, men jeg kommer ikke til å stresse med det. Får man ikke til å amme så får man ikke til.

Muku
MukuInnlegg: 592
08.09.09 09:51

Til alle som ammer og vil amme. På www.ammehjelpen.no får man kjempegod hjelp.
I tillegg kan man ringe til dem og få hjemmebesøk av en profesjonell sykepleier helt gratis.
Vi fikk besøk av en dame som hjalp oss i gang.

yeswecannot
yeswecannotInnlegg: 273
16.10.13 16:19
gourmande: Amming er genialt.

naturen er genialt

Dapsone
DapsoneInnlegg: 151
01.11.13 07:26

Amming er supert, men husk å bruk tomme albueskjell i bh en for å lindre såre brystvorter etter at gullklumpen har drukket seg utørst:)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg