Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Han vil ha barn jeg vil ikke ha. Hjeelp

NYTT TEMA
blubli
blubliInnlegg: 8
21.08.10 16:52

Noen som har erfart dette? Noen kvinner der ute som har fått barn selv om de egentlig ikke ville ha barn, men siden mannen ville, gikk du med på det og fikk ett? Ble du glad i barnet? Eller kan du ikke fordra barnet. Noen erfaringer?

blubli
21.08.10 17:03

Noen som har erfart dette? Noen kvinner der ute som har fått barn selv om de egentlig ikke ville ha barn, men siden mannen ville, gikk du med på det og fikk ett? Ble du glad i barnet? Eller kan du ikke fordra barnet. Noen erfaringer?

Jeg kan fortelle at jeg er 35 og han har alltid vist at jeg ikke ønsker meg barn, men han har nå i den siste tiden tenkt på at han tror han vil ha barn.

Arnebelinda
ArnebelindaInnlegg: 12322
24.08.10 09:59

Kunne alrdi tenkt meg ett liv uten barn.. tenk deg den fine tiden framover med kos å lek :)

barnebarn.. se at barne dine lykkes ilivet :) Ha noen å feire jul, bursdager, dele livet med?

Men du bør jo vente til du føler du er "litt klar".. selvom jeg ikke trur det går ant å bli "klar" for å bli foreldre :)

Men om du alrdi vil ha barn.. så MÅ du være ærlig å fortelle han det.. så får han velge hva han gjør med det.

Anatlola
AnatlolaInnlegg: 3998
27.08.10 00:13

Da må du vurdere det å få barn vs det å være singel for dertil å eventuelt få barn med noen senere om du ønsker dette. 

Koauhtleketzki
KoauhtleketzkiInnlegg: 2068
27.08.10 07:11
blubli: Noen som har erfart dette? Noen kvinner der ute som har fått barn selv om de egentlig ikke ville ha barn, men siden mannen ville, gikk du med på det og fikk ett? Ble du glad i barnet? Eller kan du ikke fordra barnet. Noen erfaringer?

Jeg vil anta at situasjonen fort snur seg om dere får barn. Etter at barnet er født, fungerer morsinstinktene mens mannen har mistet interessen for barn og kona. Slik er menneskets natur og instinkter.  

Filmfreaken
FilmfreakenInnlegg: 76
27.08.10 10:05

Jeg er i samme situasjon som HAN.

Men kan jo ikke tvinge dama på tjukken heller, eller hva? Må jo bare vente. Det er ikke verdt det å gjøre det slutt og prøve å finne ei ny pga dette her. Hos dama er det pga studier, så jeg satser på at det blir kids etter hvert, men man føler jo seg bare eldre og eldre, og er redd for at det blir for sent.

Abernaber
AbernaberInnlegg: 11580
27.08.10 12:34

Du høres ganske ung ut?

Et forhold der en person eventuelt må ta sånne store avgjørelser mot sin vilje er ikke verdt noe som helst.

Filmfreaken
FilmfreakenInnlegg: 76
27.08.10 14:34

Abernaber: Trådstarter er 35

Ugress
UgressInnlegg: 7122
27.08.10 15:40
Arnebelinda: Men du bør jo vente til du føler du er "litt klar"..

Når man er 35 har man ikke så veldig mye tid til å vente.

Arnebelinda
ArnebelindaInnlegg: 12322
27.08.10 18:55
Ugress: Når man er 35 har man ikke så veldig mye tid til å vente.

Det er sant. Men jeg kjenner flere som har fått ett barn rundt 40års alderen.

Earthquakejente
EarthquakejenteInnlegg: 40508
27.08.10 19:42

Er det riktig for deg å få et barn du ikke ønsker? Og er det riktig at barnet har en mor som fikk barnet fordi faren ønsket barn, men hun ikke? Så lenge du ikke er blitt gravid så vil jeg tenke som så at du bør sette dine behov i forsetet, det blir sjeldent greit å gi seg for hans skyld, vi snakker om et enormt ansvar som totalt vil forvandle ditt liv.

Ja jeg tror du vil bli glad i barnet, men er det riktig å ta sjansen? Ikke alle egner seg som foreldre, selv om barna er ønsket, så hvor stor er risikoen for at du vil avvise barnet fordi du ønsket noe annet. Jeg ville uansett gått på familierådgivning FØR du slutter med effektiv prevensjon

OOTSP
OOTSPInnlegg: 8048
27.08.10 20:57
Koauhtleketzki: Jeg vil anta at situasjonen fort snur seg om dere får barn. Etter at barnet er født, fungerer morsinstinktene mens mannen har mistet interessen for barn og kona. Slik er menneskets natur og instinkter.  

Dette må nok rettes, liker aldri at man tar alle under en kam. Ser også at du bare antar, og det du egentlig skriver her er nok noe som du sannsynligvis sikter på deg selv og prøver å anta at alle er slik. Er selv mann og ønsker selv å bli far, og kommer nok ikke til å miste interessen for kona heller, hehe...

Rundt denne saken så mener jeg at det viktigste er at begge partene er enige, og at begge vil ønske et barn sammens. Håper dere kan snakke sammens om dette først og se hva dere kommer frem til. Det er viktig å si ifra hvis man selv ikke skulle ønske det. Har selv ikke fått denne erfaringen enda, men håper den vil komme snart :)

2die4
2die4Innlegg: 4528
28.08.10 01:54
Koauhtleketzki: Etter at barnet er født, fungerer morsinstinktene mens mannen har mistet interessen for barn og kona. Slik er menneskets natur og instinkter.  

Mannshatet stikker dypt...

(Innlegget ble redigert 28.08.10 01:56)

Koauhtleketzki
28.08.10 07:34
2die4: Mannshatet stikker dypt...

Neppe siden jeg er mann selv. Personlig anser jeg kvinner som dyr med tanke på deres alltid 100% naturlige atferd, som varierer fra det gode til det onde,fra kynisme til emosjonalisme, men alltid med totalinteresse for deres eget og sine barns vel før noe annet.

Ikke noe galt i det, de er bare naturlige. Det er forsåvidt menn også men ikke i like ekstrem grad.  

Koauhtleketzki
28.08.10 07:45
OOTSP: Dette må nok rettes, liker aldri at man tar alle under en kam.

Det er alltid individuelle forskjeller,men la meg minne om følgende:

Forskning har vist at mødre har en større tilknytning til tanken om å oppdra barn etter å ha fått egne (temmelig naturlig), slik at en evt.aversjon mot å få barn blir irrelevant om man får barn.

*Det betyr dog ikke at alle "må" få barn, det er strengt tatt ikke engang nødvendig i dagens samfunn (for menneskets eller nasjonalbefolkningens overlevelse som folk) (men enkeltes instinkter vil stresse dem til det likevel).

*Det er også slik at fedre reagerer mer negativt på f.eks.barneskrik enn kvinner, noe som har blitt hevdet med rette i forskningsprosjekter innen biovitenskap-psykologi(tverrfaglig).  Spedbarnsskrik vekker emosjonalitet i betydning omsorgsevne hos kvinner ,mens det vekker irritasjon hos menn (dette kan også beskrives rent nevrologisk/biokjemisk ihht.hvilke stoffer som i kroppen/hjernen produserer hvilke reaksjoner).

*Generelt vil det være fordelaktig for barn å ha to foreldre, men dette bør neppe overdrives da dette vil utfordre stabiliteten og tryggheten mellom et par betraktelig.

(Innlegget ble redigert 28.08.10 07:46)

HardPackage
HardPackageInnlegg: 3603
28.08.10 13:41
blubli: Noen som har erfart dette? Noen kvinner der ute som har fått barn selv om de egentlig ikke ville ha barn, men siden mannen ville, gikk du med på det og fikk ett? Ble du glad i barnet? Eller kan du ikke fordra barnet. Noen erfaringer?

Jeg vet at dette blir ingen direkte svar på ditt spørsmål, men uansett; Et godt forhold skal baseres på gjensidig respekt og forståelse for hverandres ønsker. Din kjæreste/mann har ingen rett til å tvinge deg til å få et barn hvis ikke du føler deg klar for det og hvis han ikke viser forståelse for dette, så bør du droppe ham. Jeg vet at det er lettere sagt enn gjort, men du må tenke på ditt eget beste. Har du kunne snakket med ham om dette temaet?

Håper at alt går bra med deg i fremtiden.

blubli
28.08.10 14:37

Hei og takk for alle svar.

Mannen min ønkser ikke å tvinge meg til å få barn, han har heller ikke lyst å forlate meg, men man vet jo aldri, kanskje ønsket bare blir enda sterkere for ham. Men vi må nok ta en nærmere samtale om dette tror jeg. Tror kanskje dette med unger også skremmer meg mye siden jeg ser hvor mye ansvar som blir lagt på moren, noe jeg ikke ønsker, som jeg også har fortalt ham, som han også forsikre meg om ikke vil skje, men av kvinnene jeg kjenner så er det alltid dem det største ansvaret faller på. Jeg har nemlig lyst å følge min karriere, oppleve mer av verden (med mannen min), er vel egentlig ikke lei av å leve mitt eget liv enda, jeg tror vel kanskje at en unge vil hindre dette, eller? Liker egentlig ikke å omgår unger heller, men elsker dyr, så jeg er jo ikke en "kald bitch" heller, som mange nok synes om kvinner som ikke vil ha unger.

HardPackage
HardPackageInnlegg: 3603
28.08.10 18:32
blubli: Hei og takk for alle svar. Mannen min ønkser ikke å tvinge meg til å få barn, han har heller ikke lyst å forlate meg, men man vet jo aldri, kanskje ønsket bare blir enda sterkere for ham. Men vi må nok ta en nærmere samtale om dette tror jeg. Tror kanskje dette med unger også skremmer meg mye siden jeg ser hvor mye ansvar som blir lagt på moren, noe jeg ikke ønsker, som jeg også har fortalt ham, som han også forsikre meg om ikke vil skje, men av kvinnene jeg kjenner så er det alltid dem det største ansvaret faller på. Jeg har nemlig lyst å følge min karriere, oppleve mer av verden (med mannen min), er vel egentlig ikke lei av å leve mitt eget liv enda, jeg tror vel kanskje at en unge vil hindre dette, eller? Liker egentlig ikke å omgår unger heller, men elsker dyr, så jeg er jo ikke en "kald bitch" heller, som mange nok synes om kvinner som ikke vil ha unger.

Hei igjen. Flott at mannen din har ingen intensjoner om å forlate deg. Men å samtale med ham om temaet er nok en lur idè. Ønsker deg lykke til videre.

Earthquakejente
EarthquakejenteInnlegg: 40508
28.08.10 20:48
blubli: Jeg har nemlig lyst å følge min karriere, oppleve mer av verden (med mannen min), er vel egentlig ikke lei av å leve mitt eget liv enda, jeg tror vel kanskje at en unge vil hindre dette, eller? Liker egentlig ikke å omgår unger heller, men elsker dyr, så jeg er jo ikke en "kald bitch" heller, som mange nok synes om kvinner som ikke vil ha unger.

Jeg ser ikke på kvinner som ikke ønsker barn som en kald bitch, det er like mange årsaker tikl dette som det er kvinner som føler slik. Men jeg synes ikke du skal få barn. Du skriver du vil leve ditt eget liv, og at du ikke liker unger. Hvorfor i det hele tatt vurdere det? Det er ikke riktig overfor barnet, og ihcvertfall ikke riktig overfor deg selv

Earthbound
EarthboundInnlegg: 348
12.09.10 01:11
blubli: Hei og takk for alle svar. Mannen min ønkser ikke å tvinge meg til å få barn, han har heller ikke lyst å forlate meg, men man vet jo aldri, kanskje ønsket bare blir enda sterkere for ham. Men vi må nok ta en nærmere samtale om dette tror jeg. Tror kanskje dette med unger også skremmer meg mye siden jeg ser hvor mye ansvar som blir lagt på moren, noe jeg ikke ønsker, som jeg også har fortalt ham, som han også forsikre meg om ikke vil skje, men av kvinnene jeg kjenner så er det alltid dem det største ansvaret faller på. Jeg har nemlig lyst å følge min karriere, oppleve mer av verden (med mannen min), er vel egentlig ikke lei av å leve mitt eget liv enda, jeg tror vel kanskje at en unge vil hindre dette, eller? Liker egentlig ikke å omgår unger heller, men elsker dyr, så jeg er jo ikke en "kald bitch" heller, som mange nok synes om kvinner som ikke vil ha unger.

Jeg kan ikke ta stilling til hvorvidt du skal "tvinge" deg til å få barn eller ikke, det er noe du må finne ut av med deg selv og mannen din. Men i forhold til reiser, opplevelser, følelser, etc, så har jeg lyst til å komme med en kommentar.

Jeg har (når jeg tenker tilbake til ungdomstiden) aldri likt unger. Men etter at jeg møtte han som er mannen min begynte jeg å ønske meg barn. Jeg var likevel redd for å miste deler av livet og friheten min. Min opplevelse er at du ikke mister noe. Du fortsetter å oppleve, og fordi du har barnet ditt med, så blir alle de små opplevelsene så mye mer verdifulle. Du får et helt nytt spekter med følelser som du ikke visste om. Du reiser kanskje ikke på en spennende safari, men å oppleve at barnet oppdager sandkassen, løvetannen på plenen, bader, ler, hva du vill, det er like givende for deg som person som en hvilken som helst ferietur. Du får en ny linse å se tingene gjennom.

For meg var det å få ungene det mest betydningsfulle som skjedde i livet mitt. Likevel har jeg ikke levd noe kjedelig A4 liv. Jeg har hatt en drøss yrker, bodd i andre land, reist mange steder, blitt kjent med spennende mennesker, sett vakre ting som man knapt kunne drømme om. Og det er ingenting mot å bake peperkaker for første gang med barnet ditt. Perspektivet ditt blir snudd på hodet fullstendig. Og du elsker det.

Det er som overgangen fra sort/hvitt til fargefjernsyn. Om man var vandt til sort/hvitt, så var det sikkert topp. Men etter at du fikk fargefjernsynet, da så du hva du gikk glipp av. For meg er ungene i dag selve meningen med livet.

Jeg skulle ønske du ville stole nok på naturen til å tillate deg selv å få et barn. Jeg kan nesten garantere at alle de følelsene som du sier du ikke har kommer til å våkne i løpet av graviditeten. Og så får du jo bare involvere mannen. Mange menn slipper ikke til i forhold til ungene, og så klager mamman på at hun ikke får avløsning.

Lykke til!

Reiseglading
ReisegladingInnlegg: 261
14.09.10 20:57

Veldig bra innlegg. Kan si meg enig i alt. Du bare unnlater å skrive om all klesvasken, og alle rutinene som også følger med.

Jeg vil snu litt på problemstillingen. Hvorfor ønsker du ikke å få barn? Dypest sett er det vel aldri at man vil jobbe mer og reise mer. For det meste så jobber man for å leve - ikke lever for å jobbe.

Kan du se for deg dine egne foreldre uten barn? Hvordan ville da livet deres vært i dag?

Man kan jo reflektere litt frem i tid også når man skal ta et slikt valg.

Men man velger forskjellig, og det skal vi alle respektere.

ijx80
ijx80Innlegg: 5
26.09.10 23:49

Hei! Sliter med det samme problemet. Er sammen med en jente som har unger fra før, vi har vært sammen i ca 6 år. Har vært klar

over at hun kanskje ikke ville ha flere barn,vi har snakket en del

om dette i det siste,men nå har hun sagt at hun er 100 prosent sikker på at hun ikke vil har flere barn. jeg har tenkt litt på dette, og jeg har bestemt meg for at vi skal gå hver for oss. Vi har snakket sammen om dette, og hun synes at det er fornuftig. Problemet mitt er at jeg virkelig elsker denne jenta. Tro om jeg har gjort et dårlig valg. Hoff.. Noen erfaringer ? 

hpalmer
hpalmerInnlegg: 1
25.10.10 20:29

Hei! Jeg er journalist og skal skrive en sak om dette. Kunne du og mannen din være interessert i å stille opp i et evt intervju? Gjerne anonymt. Send meg gjerne en mail til heidipet@online.no. :)

blubli
30.10.10 17:05
hpalmer: Hei! Jeg er journalist og skal skrive en sak om dette. Kunne du og mannen din være interessert i å stille opp i et evt intervju? Gjerne anonymt. Send meg gjerne en mail til heidipet@online.no. :)

Tror nok du må finne noen andre, får ikke min mann med på dette.

Karlzzzen86
Karlzzzen86Innlegg: 9
03.05.18 01:29

Skjønte med engang at dette var en bitter mannsidiot som hater kvinner, har ikke sett verre pisspreik! Er det noen av kjønnene som oppfører seg primitivt så er det jo mannen!

Karlzzzen86
Karlzzzen86Innlegg: 9
03.05.18 01:31
Koauhtleketzki: Neppe siden jeg er mann selv. Personlig anser jeg kvinner som dyr med tanke på deres alltid 100% naturlige atferd, som varierer fra det gode til det onde,fra kynisme til emosjonalisme, men alltid med totalinteresse for deres eget og sine barns vel før noe annet. Ikke noe galt i det, de er bare naturlige. Det er forsåvidt menn også men ikke i like ekstrem grad.

Skjønte med engang at dette var en bitter mannsidiot som hater kvinner, har ikke sett verre pisspreik! Er det noen av kjønnene som oppfører seg primitivt så er det jo mannen!

Klikk for å gå tilbake til toppen