Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

graviditet etter p-piller?!

NYTT TEMA
johansen755
johansen755Innlegg: 3
19.10.10 21:34

hei, jeg har noen spørsmål når det gjelder graviditet etter p-pille bruk?!

jeg har gått på p-piller av sorten ceracette i 3 år ca. og har vært uten mensen i 2 år. så lurte eg på om hvor lenge ca jeg måtte vente før jeg fikk mensen i gjen. og om jeg kunne bli gravid uten at jeg hadde hatt mensen først?!

Mamma88
Mamma88Innlegg: 21
22.10.10 11:22

Man kan bli gravid uten å ha mensen først. Eggeløsningen er før mensen, blir egget befruktet blir det ingen mens.

Akkuratt når du kan forvente å få tilbake mensen vet jeg ikke, men den kan være ganske uregelmessig i starten.

linejnta
linejntaInnlegg: 55
25.10.10 12:07

Jeg gikk (og går) på cerazette, hadde ett opphold på noen mnd i vår. Fikk mens tilbake omtrent nøyaktig 4 uker etter siste pille. Men ja, man kan bli gravid i tiden mellom, og jeg har lest om andre som har brukt mye lenger tid på å få tilbake mens. Hvis du merker andre graviditetssymptomer  og mensen lar vente på seg over 1 mnd kan det være greit å sjekke ståa :) Ikke minst så man slipper å gå å bekymre seg/glede seg uten grunn...

johansen755
johansen755Innlegg: 3
25.10.10 19:03

tusen takk for svar :D

WeLoveSpain
WeLoveSpainInnlegg: 15
13.09.16 20:56

Her er info som kan hjelpe deg, som omhandler det a bli gravid etter man har sluttet med p-piller. Lagt ved en lenke. 

http://www.bli-gravid.no/bli-gravid-etter-p-piller/

Lykke til!

lillevenn
lillevennInnlegg: 9
18.09.16 21:07

Jeg sluttet på p-pillen etter 4 år, og da sa legen min at han viste om tilfeller som venta 6 mnd før de kom igang igjen. 
Bare husk at dersom du tar en graviditetstest så sjekk deg en gang til halvannen uke etter første test, uansett resultat. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg