Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hjelp!! Bo isammen med ei gravid er ikke lett

NYTT TEMA
stiglars
stiglarsInnlegg: 1052
06.01.11 01:01

Det er ikke lett å være partneren til ei som er gravid,vet att det ikke er lett for jentene eller.Men for ett hormon raseri,det er nesten så det kan tilte for gutta engang iblant.Men en får vel bare holde ut raseri anfallene og glise å tru det skal være slik. :)

poeten2
poeten2Innlegg: 6305
09.01.11 11:34

Tror nok at den siden du ser her er mye av personligheten til kvinnen din. Så du har sannsynligvis en del tøffe år i vente.

Hun bruker graviditeten som unnskyldning for å være bitch, for da blir det legitimt, i hennes øyne.

Selv om hormonene spretter rundt i kroppen hennes så må du kunne forvente deg at hun skal oppføre seg som folk.......det skulle da bare mangle......

stiglars
stiglarsInnlegg: 1052
10.01.11 00:17

Det kan nok sikkert være men hu er ikke på langt nær slik i det vanlige,men nå skal det være sagt att hu sleit fælt med kvalme og dritt da hu gikk med nummer en og.Det er samme reisa opp igjen nå med nummer to.Slitsomt å være nesten som alene pappa samtidig ta vare på hus og hunder.Skal bli godt da det er over,bare synd det det er nesten 7 mnd igjen.

Gaddget
GaddgetInnlegg: 742
21.02.11 16:03
stiglars: Det er ikke lett å være partneren til ei som er gravid,vet att det ikke er lett for jentene eller.Men for ett hormon raseri,det er nesten så det kan tilte for gutta engang iblant.Men en får vel bare holde ut raseri anfallene og glise å tru det skal være slik. :)

Hehe, amen brother! Kan skrive under på det at disse damene ikke er lette å forholde seg til når de har voksende mager. Vondt meg her og vondt meg der - konstant :)

script92
script92Innlegg: 1159
12.05.11 15:48

grøss

atinaidnar
atinaidnarInnlegg: 64
30.08.11 22:18

Hei. Jeg vet med meg selv at når jeg har vondt eller er dårlig så blir jeg grinete. Selv om jeg er grei til vanlig er det ikke mye som skal til hvis det er noe (smerte eller kvalme f.eks) som allerede ligger i bunnen. Nå har ikke jeg vært gravid men jeg vet hvordan det er å være kvinne allikevel. Tror nok en del av det du opplever nå vil gå over etter at graviditeten er over. Men det kan være verdt å merke seg at det da er søvnmangel og ungestell som kan være krevende nok i seg selv.

Ønsker dere mye lykke til med den lille :-)

(Innlegget ble redigert 30.08.11 22:18)

GARDSDATTRA
GARDSDATTRAInnlegg: 59627
08.09.11 22:12
stiglars: Det er ikke lett å være partneren til ei som er gravid,vet att det ikke er lett for jentene eller.Men for ett hormon raseri,det er nesten så det kan tilte for gutta engang iblant.Men en får vel bare holde ut raseri anfallene og glise å tru det skal være slik. :)

Hva om du prøver å gjøre tilværelsen hennes så enkel som mulig mens hun går gravid?

Husk å spør henne først hva hun vil ha avlastning med.

Dersom hun er plaget av morgenkvalme så hjelper det dersom du serverer henne litt kjeks, gjerne salte kjeks eller noe annet hun har lyst på, samt en god kopp te på sengekanten før hun står opp.

Mange gravide blir kvalme av å lage mat, være vitne til at andre spiser, noen holder ikke ut matlukt, andre klarer kun kokt mat, mens andre kun spiser noe de ellers ikke kunne tenke seg.

Tar du over matlaging og oppvask, så hjelper du henne svært mye. Og så lar du henne få lage mat de gangene hun orker og vil.

La henne få hvile når hun føler for det, men er hun frisk, så hjelper det henne godt dersom hun får trimme en del, f eks gå lange turer. Kan du ikke bli med henne, sånn bare for kosens skyld?

Men det som hjelper henne aller aller mest, det er at du forteller henne hvor vakker hun er, hvor høyt du elsker henne og hvor mye hun betyr. Gjør det selv om hun kanskje ikke tåler at du tar i henne mens hun er gravid.

Elsk henne mest når hun fortjener det minst. Elsk henne fordi hun må plages mens hun bærer på ditt barn, ett av verdens vakreste under.

Raul07
Raul07Innlegg: 129421
17.03.12 15:51
GARDSDATTRA: Dersom hun er plaget av morgenkvalme så hjelper det dersom du serverer henne litt kjeks, gjerne salte kjeks eller noe annet hun har lyst på, samt en god kopp te på sengekanten før hun står opp. Mange gravide blir kvalme av å lage mat, være vitne til at andre spiser, noen holder ikke ut matlukt, andre klarer kun kokt mat, mens andre kun spiser noe de ellers ikke kunne tenke seg. Tar du over matlaging og oppvask, så hjelper du henne svært mye. Og så lar du henne få lage mat de gangene hun orker og vil. La henne få hvile når hun føler for det, men er hun frisk, så hjelper det henne godt dersom hun får trimme en del, f eks gå lange turer. Kan du ikke bli med henne, sånn bare for kosens skyld?

Kort fortalt: du må sto opp tidligere enn henne for å ha alt klart, så må du jobbe 8 timer på jobb, når du kommer hjem må du ha handlet og lage middagen for henne og så skal du bruke resten av dagen på å gå tur og spørre henne hva hun vil

Enda kortere fortalt: det er en oppskrift for skilsmisse eller eventuelt fysisk eller psykisk knekk med påfølgende sykemelding..

GARDSDATTRA
17.03.12 15:58
Raul07: Kort fortalt: du må sto opp tidligere enn henne for å ha alt klart, så må du jobbe 8 timer på jobb, når du kommer hjem må du ha handlet og lage middagen for henne og så skal du bruke resten av dagen på å gå tur og spørre henne hva hun vil
Enda kortere fortalt: det er en oppskrift for skilsmisse eller eventuelt fysisk eller psykisk knekk med påfølgende sykemelding..

Såpass tåler du. Tross alt varer ett svangerskap kun 9 mnd og er langt verre for henne enn det noensinne vil bli for deg.

Tenk heller på den flotte ungen som kommer som en belønning for innsatsen.

lordPersie
lordPersieInnlegg: 874
13.06.12 09:07

Synes dette er vanskelig selv. Bor sammen med kjæresten som er 3 mnd. på veg med vårt første barn.

Det virker til tider som hun leiter opp saker å furte eller bli rasende for. Føler jeg gjør absolutt alt hun ber om og spør alltid om hun har lyst på noe, eller om det er noe jeg kan gjøre.

Red_Thomas
Red_ThomasInnlegg: 4325
13.06.12 09:16
GARDSDATTRA: Såpass tåler du.

O'rly?

Da kjærringa gikk gravid så var jeg behjelpelig med mye, Men hun hadde da tenkesett som et normalt menneske. Hun skjønte at etter 7-10 timer på jobb var jeg sliten, derfor ble det ikke mas om annet enn det som var nødvendig.

Ellers har jeg fått høre at jeg var til god hjelp under graviditeten. Å skal være nødt til å stå på pinne 24/7 er bull, rett og slett. Kvinner er desuten designet for å bære frem et barn, akkurat som at mannen er designet for jobb.

(Innlegget ble redigert 13.06.12 09:17)

GARDSDATTRA
13.06.12 12:27
Red_Thomas: Kvinner er desuten designet for å bære frem et barn, akkurat som at mannen er designet for jobb.

Noen ganger har designeren bommet totalt dersom det var slik det skulle være. :)

lasker
laskerInnlegg: 6218
13.06.12 15:58
GARDSDATTRA: Noen ganger har designeren bommet totalt dersom det var slik det skulle være. :)

Forklar.

Red_Thomas
13.06.12 18:45
GARDSDATTRA: Noen ganger har designeren bommet totalt dersom det var slik det skulle være. :)

Dette må du gjerne komme med en nermere forklaring på.

Daniel_Parejo
Daniel_ParejoInnlegg: 11310
15.06.12 16:05
Red_Thomas: Dette må du gjerne komme med en nermere forklaring på.

Sikter selvsagt til kvinnene som syter mest av dem alle ;-)

Red_Thomas
15.06.12 21:50
Daniel_Parejo: Sikter selvsagt til kvinnene som syter mest av dem alle ;-)

Skulle ikke forundre meg. :-)

Pre
PreInnlegg: 1
19.01.15 20:26

Hadde du ikke vært så jævla kåt så hadde du sluppet det. Eller valgt som prestene anbefaler på det sterkeste: Å finne en partner som har allerede produsert dem og de er så gamle at de kan klare å gå på toalettet og tørke rasshølet selv uten hjelp.

Med Vennlig Hilsen

Partner Eksperten

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg