Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

15 år og gravid

NYTT TEMA
jojojorgen
jojojorgenInnlegg: 5
08.08.11 15:53

hei, jeg er en gutt på 17 år og min kjæreste på 15 er blitt gravid. hvordan skal jeg overtale henne til å ta abort? noen ideer?

Pelle_Parafin
Pelle_ParafinInnlegg: 2967
10.08.11 18:58

Når dere får ungen har dere oppfylt deres biologiske oppgave og da er det bare å slenge seg på sofaen for å råtne.

Arweno
ArwenoInnlegg: 12854
13.08.11 19:27
jojojorgen: hei, jeg er en gutt på 17 år og min kjæreste på 15 er blitt gravid. hvordan skal jeg overtale henne til å ta abort? noen ideer?

Jenta er under den seksuelle lavalder og dette burde du tenkt på litt før.

Snakk med foreldrene dine og jentas også. Dere er barn selv og trenger hjelp fra voksne.

shabelle
shabelleInnlegg: 16786
26.08.11 21:34
jojojorgen: noen ideer?

Jævla idiot. Har du sex får du faen meg stå for det du har gjort. Nå er livet ditt ødelagt! 

PERCHRISTIANENGE
PERCHRISTIANENGEInnlegg: 440
26.08.11 22:50

HAHA

Skarsnik
SkarsnikInnlegg: 1004
30.08.11 04:14

Ikke så veldig bra at dama er under den seksuelle lavalder, men siden dere er så og si jevngamle så blir det nok ikke straffet. Du får nok prate med din kjære og muligens foreldrene også....ihvertfall hvis kjerringa ikke vil ta abort. Kjip situasjon å havne i på den alderen der. Nå er jeg ganske liberal med tanke på abort da som dere kanskje skjønner, og det er mange damer som virkelig ikke tenker sånn i det hele tatt.

Pisspreik om å ta ansvar osv og føde ungen. Når man er så ung grenser det til ansvarsløshet å få barn etter min mening, så jeg mener selvfølgelig at abort er det eneste riktige. Husk at dere ikke har all verdens med tid. Ikke gjør blemma med å vente til etter 12 uker eller hva det er. Da er løpet kjørt.

morbidsaint
morbidsaintInnlegg: 32199
30.08.11 04:18

Du kan ikke tvinge henne til noe som helst. Men ingen av dere burde få barn, så det beste er vel å få foreldrene deres til å fortelle henne det.

Masafasa
MasafasaInnlegg: 1186
30.08.11 04:35
shabelle: Nå er livet ditt ødelagt!

He he, latterlig.

ArnoldFan
ArnoldFanInnlegg: 3840
30.08.11 14:37
Skarsnik: Ikke så veldig bra at dama er under den seksuelle lavalder, men siden dere er så og si jevngamle så blir det nok ikke straffet. Du får nok prate med din kjære og muligens foreldrene også....ihvertfall hvis kjerringa ikke vil ta abort. Kjip situasjon å havne i på den alderen der. Nå er jeg ganske liberal med tanke på abort da som dere kanskje skjønner, og det er mange damer som virkelig ikke tenker sånn i det hele tatt.
Pisspreik om å ta ansvar osv og føde ungen. Når man er så ung grenser det til ansvarsløshet å få barn etter min mening, så jeg mener selvfølgelig at abort er det eneste riktige. Husk at dere ikke har all verdens med tid. Ikke gjør blemma med å vente til etter 12 uker eller hva det er. Da er løpet kjørt.

Ja, enig her. Å få barn er en enorm forpliktelse over 20 år minst. Med mindre man er drittsekk og stikker av da.

Mulig det er litt sent nå, ser åpningsinnlegget kom den 8de, men here goes: Det går forresten ikke an å overtale, du må bare fortelle sannheten om hva det vil si å oppdra en unge, økonomisk, hva det krever av tid og arbeid, og alt man må forsake, så kanskje dama kommer til fornuft. Jeg mener at å gi disse fakta rett ut, uten vinkling eller formaninger på toppen, er nok til å få hvem som helst til å tenke seg om.

shabelle
shabelleInnlegg: 16786
30.08.11 18:30
Masafasa: He he, latterlig.

Hehe, the ironi :) Man får stå får det man har gjort:)

Masafasa
MasafasaInnlegg: 1186
30.08.11 19:01
shabelle: Man får stå får det man har gjort:)

Ja, selvfølgelig skal man det. For å si det sånn, glad det ikke er meg. 

script92
script92Innlegg: 1159
22.10.11 22:49
Arweno: Jenta er under den seksuelle lavalder og dette burde du tenkt på litt før.

Hvorfor folk hele tiden drar opp dette med lavalder forbauser meg. Det er ikke poenget til trådstarter i det hele tatt, hadde han ønsket svar som dette så kunne han like så greit bare gått rett til foreldra sine.

Siden de er jevnaldrene, så er sjansen svært lav for at det skal bli noe straff, om jenta ikke hevder hun ble voldtatt da.

Tilbake til poenget og som mange andre har også sagt, det er veldig tildlig å få barn i den alderen der og abort kan være smart med tanke på framtiden deres, men det er til syvende og sist at det er jenta som bestemmer. Barnet kan få et fint liv så lenge dere har noen som stiller opp for dere (foreldre, besteforeldre, søsken osv.)

Om jeg var dere, ville jeg lagt alle kortene på bordet og fortalt foreldrene deres. De kan komme med gode råd og hjelpe dere til å ta riktig avgjørelse.

Gothminister
GothministerInnlegg: 12747
29.12.11 11:59
jojojorgen: hei, jeg er en gutt på 17 år og min kjæreste på 15 er blitt gravid. hvordan skal jeg overtale henne til å ta abort? noen ideer?

Lykke til.

Ølmannen321
Ølmannen321Innlegg: 54
11.01.12 19:10
jojojorgen: hvordan skal jeg overtale henne til å ta abort

Barnemord.

wesla90
wesla90Innlegg: 8
15.02.12 23:01

Bare det at jenta er 15, er jo straffbart. For din del... Og for det andre, du har dreti på leggen. 

åråsenGutta
åråsenGuttaInnlegg: 11411
15.02.12 23:06

Gratulerer. Dere har en spennende tid i møte.

engran
engranInnlegg: 31
16.02.12 00:21
wesla90: Bare det at jenta er 15, er jo straffbart. For din del... Og for det andre, du har dreti på leggen.

Nei d trengs itj å være strafbart når begge er enige og foreldrene gortar situasjonen, da er det i orden. Men hvis foreldra er i mot og andmellder så er det strafbart. Ta i mot barnet og dere får oppleve en vidunderlig tid. lykke til

helsch
helschInnlegg: 3
13.09.12 22:54

hei :) siden du skriver at du må overtale henne, virker det som om hun vil beholde det.. Det er ikke så mye du får gjort med det, men om du ikke vil ha barnet eller ha noe å gjøre med det.. SI IFRA NÅ! ikke la barnet bli født og still opp for henne, for senere å si at du ikke takler eller orker. Det beste er å snakke med henne om det, fortell hva du føler og gi gode argumenter for hvorfor ikke dere skal KLARE å ta vare på barnet. Det er tross alt deres ansvar! Men husk at det er et liv det er snakk om, og man må stå for det man har gjort. At dere er unge har INGEN TING å si (også til dere andre som kommenterer dette) så lenge man vet forkjellen på rett og galt! Det å få barn tidlig gjør bare alt annet litt vankeligere, som skole og jobb og endelig få kjøpe seg noe.                                                         Har hun bestemt seg for å beholde ungen.. så bestem deg nå om du vill stille opp eller ikke.. og ta da med i tankene: våkne netter, hormoner, hun vil henge etter på skolen, vokse opp fortere, ta ansvar, skaffe seg jobb, gå glipp av mange ting med venner, ikke sette seg selv først osv... men den eneste grunnen til å ta abort i mine øyner er hvis dere ikke vil klare å gi barnet det kjærligheten den fortjener eller om barnet stadig er hos andre enn dere og at barnet vokser opp og VET at det ikke var ønsket.. da er nok abort det beste, for barnet sin skyld, eller adopsjon.. det er det dere skal tenke på!

(Innlegget ble redigert 13.09.12 22:56)

FrederikSJ
FrederikSJInnlegg: 2
02.04.13 00:49

Hva er det for noe tull? Drepe barnet om det blir for slitsomt... Det er like ille som og ta abort bare værre! For om det blir født får den jo kjenne smertene!.. Men i stedet for og drepe det om det blir for ille, kan man jo alltids adoptere det bort! Og allikevel kan man tjene penger på og adoptere det bort.. Det er nok en smartere løsning enn og drepe det om det blir alt for slitsomt.. (ment til tikk)

(Innlegget ble redigert 02.04.13 00:49)

Statspolitiet
StatspolitietInnlegg: 100
17.04.13 22:16

I gamle dager var det slik at de rike kunne dra til en utenlandsk privat klinikk og ta abort, siden det var forbudt i Norge.  De fattige dro til kloke koner som også ble rike koner.  Samfundet innså etter hvert at vi må bare tillate dette, likt for alle.  Trodde vi.  Inntil vi så at det fortsatt var de ressurssvake som fødet i utrengsmål og forble fattige, de rike kunne velge seg tidspunkt å få barn, og idag som kjent kan de ta bort syke barn før 12.uke.

Den sterkestes rett ruler.

brukervennlig
brukervennligInnlegg: 95
25.06.13 21:34

først og fremst skal du tiltales for sex med mindreårig vel ?

Geosynchronous_Orbit
Geosynchronous_OrbitInnlegg: 11129
30.06.13 16:34
FrederikSJ: Drepe barnet om det blir for slitsomt... Det er like ille som og ta abort bare værre!

Tja ...

(Innlegget ble redigert 30.06.13 16:34)

Geosynchronous_Orbit
Geosynchronous_OrbitInnlegg: 11129
30.06.13 16:36

Hvordan gikk det? Fikk du henne til å forstå at det bare var et potensielt liv og dermed ikke et "mord"?

Havnet du forresten også bak lås og slå for en kriminell-seksuell handling?

terdam
terdamInnlegg: 254
03.02.14 07:54

Må nok regne med tiltale for sex med mindreårige.  Abort er utelukket, tenk på at det er et liv det er snakk om. La barnet vokse opp, med hjelp fra familien så skal skolen gå greit. 

ynnory
ynnoryInnlegg: 47439
03.02.14 08:01

Fullstendig latterlig! At det går an å servere slikt.... Går an å tenke før man skriver.

LANGEMANN-1968
LANGEMANN-1968Innlegg: 7473
03.02.14 08:08

Jeg var selv 17 når kjæresten min på 14 ble gravid. Det endte i abort, vi var langt fra modne nok til å oppfostre en unge, vi var jo unger selv!

sanila
sanilaInnlegg: 34058
03.02.14 08:41

Det kan du selv være.

Poeten1
Poeten1Innlegg: 62
13.03.14 00:41
Arweno: Dere er barn selv

..

(Innlegget ble redigert 13.03.14 00:42)

Dapsone
DapsoneInnlegg: 151
02.06.14 13:39

Ikke kom i stikken, putt gummi på pikken!

Gummien må sitte når kuken skal få fitte!

Jaja alle tre på barnetrygd!

terdam
terdamInnlegg: 254
18.02.16 14:57

La barnet bli født, dere klarer den oppgaven. Husk abort er drap på et uskyldig foster som senere blir et barn, som dere komme til å elske over alt på jord. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg