Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vondt å føde?

NYTT TEMA
Erebus84
Erebus84Innlegg: 946
06.09.11 13:12

Som mann skjønner jeg ikke hva kvinner klager over.

Det å føde høres jo rimelig enkelt ut. Jeg elsker et skikkelig drite-maraton, så det å legge seg ned og gjøre det ut av musa mens man blir foret med narkotiske stoffer høres faktisk ganske digg ut.

Diskutèr

tuttelutta89
tuttelutta89Innlegg: 156
10.09.11 21:43
Nødutgang
NødutgangInnlegg: 18131
15.09.11 10:19
Erebus84: Som mann skjønner jeg ikke hva kvinner klager over.

Det er visst like smertefullt som å slå ei tå i et bordbein.

eiramy
eiramyInnlegg: 7011
17.10.11 02:36
Nødutgang: Det er visst like smertefullt som å slå ei tå i et bordbein.

Bortsett fra at det varer i en totalt 15-20-timers tid... med 3 minutters intervall....

script92
script92Innlegg: 1159
22.10.11 22:32

"Ta det som en mann!"

lasker
laskerInnlegg: 6218
10.11.11 10:06

Har du hatt vedvarende gallesteinsanfall, da er vi nær sannheten,sa en til meg.

(Innlegget ble redigert 10.11.11 10:14)

Uavhengig_Bruker
Uavhengig_BrukerInnlegg: 148
13.05.12 15:11

Mye bedre med keisersnitt. Kjenner ingenting mens det pågår, men ender opp med at absolutt alt gjør vondt i to-tre mnd etterpå!

Så her bør man velge ut ifra hvor lenge man orker å ha vondt:)

Mariahhh
MariahhhInnlegg: 1
20.06.12 21:01

Det er helt sinnsykt vondt, og det varer så lenge, du synes det gjør vondt når riene kommer, og så blir det bare jævligere og jævligere. Det brannt innvendig i meg når han var på vei "til utgangen" det er de største og sykeste mertene jeg noooengang har kjent eller kan tenke meg! De neste to kom med keisersnitt!

renapur
renapurInnlegg: 146
07.07.12 23:55

det sies jo at det er  en grunn til at kvinner føder barn... hadde mennene skulle hatt den jobben hadde vi dessverre ikke eksistert i dag pga for liten befolkning i verden...

helsch
helschInnlegg: 3
13.09.12 23:00

Vet du hvorfor det er kvinner som føder og ikke menn?

FOR DE VILL IKKE TAKLE SMERTENE!

helsch
helschInnlegg: 3
13.09.12 23:04

Helt ærlig så er det ikke så ikke å føde synes jeg, min erfarin.

Min første kom med keisersnitt og det var ikke så behagelig dagene etterpå.. kunne ikke le eller hoste, rett å slett ingenting man trenkte mangemuskler til.

Min andre kom vanlig. dere vet når man har ordentlig stikkende smerte et sted og man altid kan ta på et punkt eller gjøre noe som fører til at det er mindre vondt? vell, når man føder er det ingenting man kan gjøre for å få det mindre smertefult!Jeg viste rett og slett ikke hvor jeg skulle gjøre av meg og personlig var det verst.. Smertene kunne jeg holde ut, men det at ingen verdens ting hjelper og følse seg så utenfor og uten kontroll over sin egen kropp var værst.

fisto
fistoInnlegg: 28816
13.09.12 23:05
Erebus84: et å føde høres jo rimelig enkelt ut.

Det er så vondt at det ikke finnes sammenligningsgrunnlag. En smerte man ikke kan forestille seg på forhånd.  Når vi kvinner ikke kan forestille seg det, kan menn ikke i det hele tatt.

Etter alt fra to døgns ulidelighet til rask styrtfødsel er smerten som regel over og en ny verdensborger blir holdt opp av jordmora:-)

Jeg så ikke et fnugg av narkotiske stoffer. Er du litt enkel sånn til hverdags?

(Innlegget ble redigert 13.09.12 23:07)

Sladdos1
Sladdos1Innlegg: 422
16.10.12 17:04
Nødutgang: Det er visst like smertefullt som å slå ei tå i et bordbein.

INGENTING slår tå i et bordbein

Wischy
WischyInnlegg: 42
11.12.12 17:06

Omtrent like vondt som å se den reklamebefengte søplebloggen som ble spamma øverst i tråden her.

Lille_sommerfugl
Lille_sommerfuglInnlegg: 12
21.08.13 13:45

Håper virkelig at kommentarer om keisersnitt er en dårlig spøk.. Det er ikke "bare bare" å få ta keisersnitt.. Å man går glipp av utrolig mye ved et keisersnitt!

Men til spørsmålet.. Du må jo gjerne gjøre som flere komikere; Kontakt en klinikk som vil vise deg smertene med "muskel strøm bånd", du kommer IKKE til å holde ut!

Dapsone
DapsoneInnlegg: 151
28.10.13 12:42

Ja det er satans vondt, har presset ut to stk og hver gang har det gjort satans ondt, men når du får den nyfødte på brystet og magen så forsvinner smertene:)

Managern_2
Managern_2Innlegg: 9639
20.04.15 05:24
helsch: FOR DE VILL IKKE TAKLE SMERTENE!

Pølsevev. Med all respekt å melde. Å føde barn er nok ingen lystopplevelse for de aller fleste kvinnfolk. Men all forskning viser at menn har langt høyere smerterskel og takler smerte langt bedre enn kvinner. Det er selvfølgelig individuelt innenfor hvert av kjønnene. Men i det gjennomsnittlige så vil nok en mann takle en fødsel bedre enn en kvinne.

Kvinner har også høyere sykefravær, går oftere til legen. Opplever større smerteplager ved kroniske sykdommer, klager oftere på migrene, vondt i hodet og klager mer over sykdom enn menn.

Og ja. Menn blir faktisk sykere av mange sykdommer enn kvinner. Men vi tåler det allikevel bedre enn kvinner.

Men det betyr ikke at om en mann hadde født så hadde vi sittet og hatt pokerlag og glist pokerfjes til hverandre mens ungen popper ut som en fjert.

Vondt er det nok for begge kjønn.

Spiller det egentlig noen rolle?

Valdriss
ValdrissInnlegg: 7509
20.04.15 07:19
Erebus84: Som mann skjønner jeg ikke hva kvinner klager over.
Det å føde høres jo rimelig enkelt ut. Jeg elsker et skikkelig drite-maraton, så det å legge seg ned og gjøre det ut av musa mens man blir foret med narkotiske stoffer høres faktisk ganske digg ut.
Diskutèr

Dette innlegget burde ikke MOD godtatt men abortert det!

Du er som en fjortis med total mangel paa respekt for
kvinner, og med manglende norskkunnskaper/ordfattig
naar du kan gulpe opp slik .

Du kaller deg mann, men er en feig stakkar som maa angripe
kvinner i stedet for menn,  Jeg har nok opplevd mange ganger
at menn er baade svake og feige, ikke mins vedr. fysiske smerter.

Hilsen en mann med M.

VG Nett
VG NettInnlegg: 18718
20.04.15 11:35

Ser ikke helt poenget med å dra opp igjen et mange år gammelt trolleinnlegg. Stengt.

Mod

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg