Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Gravid rett etter stopp av p-piller?

NYTT TEMA
maler4
maler4Innlegg: 9
28.01.16 20:26

Lurer på om det er noen som har erfaringer de kan dele i forhold til å bli gravid rett etter man er slutta med p-piller?

Har brukt dobbel dose Microgynon i over et halvt år, før dette brukte jeg vanlig dose i ca. 1 år. Hadde 1,5 år uten noen hormonelle prevensjonsmidler pga jeg sluttet med p-sprøyte og legen ville ting skulle få normalisere seg litt før jeg begynte med piller.

Iløpet av alt dette har jeg også blitt utredet for kraftige menssmerter og har fått diagnosen Endometriose med 90% sikkerhet. De vil ikke operere meg enda, da det ikke er en varig løsning og de heller vil "spare" dette til jeg evt. blir mer plaget.

Nå er det 13 dager siden sist jeg tok en p-pille, fikk vanlig, smertefull blødning som varte i 4 dager, og så var det så mye som skjedde i livet at jeg rett og slett glemte å begynne på nytt brett med piller... Nå tør jeg ikke begynne på nytt brett siden jeg har hørt om at man kan bli gravid allerede første dagene/ukene etter pillestopp, og hvis jeg er gravid vil jeg jo ikke kjøre på med hormonprevensjon..

Når kan jeg ta en test som vil vise seg å være sikker, eller så sikker som de kjøpte testene er? Føler ikke jeg kan gå på legekontoret her riktig enda, da jeg bor på en liten plass, og jobber i samme bygg som legene, ryktene sprer seg raskt, selv om folk har taushetsplikt.

Hvis en kjøpt test er positiv, bør jeg da få tatt blodprøve, og hvor lang tid tar det før en blodprøve kan gi meg svaret?

Ble et rotete innlegg, men det får bare være... kjenner meg både stressa og oppgira på samme tid her.

engrann
engrannInnlegg: 40
03.02.16 14:00
maler4: Når kan jeg ta en test som vil vise seg å være sikker, eller så sikker som de kjøpte testene er? Føler ikke jeg kan gå på legekontoret her riktig enda, da jeg bor på en liten plass, og jobber i samme bygg som legene, ryktene sprer seg raskt, selv om folk har taushetsplikt

Hei maler4. Du kan bli gravid allerede samme uke du slutter med p.piller. Har erfaring med det. 2 dager opphold og så fortsetter hun med p.pillene  og kona ble gravid. Vi viste ikke det før etter 6 uker og da var det bare å stoppe med p.pillene.  Det har ikke noe å si for fosteret. Vi fikk en velskapt jente. Etter ca 2- 3uker kan du ta en test. Du får dem på apoteket, og dem har taushetsplikt så det bare å kjøpe med god samvittighet. Lykke til da

WeLoveSpain
WeLoveSpainInnlegg: 15
13.09.16 20:52

Her er det en del god info om det a bli gravid etter man har sluttet med p-piller. Lagt ved en lenke under

http://www.bli-gravid.no/bli-gravid-etter-p-piller/

Lykke til videre!

Klikk for å gå tilbake til toppen