Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hormonkur mot homofili ?

NYTT TEMA
lililil
lilililInnlegg: 498
02.01.07 15:55
http://www.aftenposten.no/viten/article1586267.ece

En ny kur mot homofili utprøves nå på sauer i USA:

1 av 10 bukker kikker nemlig på andre bukker når de leter etter noen å parre seg med, noe som utgjør et økonomisk tap for bøndene.

Ved å gi saubukkene hormontilskudd har forskerne funnet ut at noen av dem endrer seksuell legning.

Eksperter hevder at det teoretisk sett vil være mulig å gi vordende menneskemødre et lignende tilskudd, for å forhindre at barnet blir homoseksuelt.

Zakari
ZakariInnlegg: 8488
02.01.07 16:07
Og den intense tåpeligheten når nye høyder. Herregud.

- Zakari
BeatPoet
BeatPoetInnlegg: 25878
02.01.07 16:08
Jepp.. hva blir det neste enkelte puritanesiske folk skal kurere tro?

"Now the president wants to be a hero, and is hungry for re-election. But Bush is reluctant to risk his future, in fear of his political failures. So he plays chess at his desk, and poses for the press 1000 miles from the Road to Peace. "
Anders81
Anders81Innlegg: 3292
02.01.07 16:33
Men.. hva skjedde med "man skal ikke tukle med Guds skaperverk"? Gjelder dette kun dersom man kan kurere livstruende sykdommer, og ikke hvis man kan "kurere" noe som virkelig er ille, altså homofili?
SlagelseFH
SlagelseFHInnlegg: 18919
02.01.07 16:44
Håper ikke dette kommer til å bli brukt på mennesker.
lililil
02.01.07 17:04
Hvorfor ikke ?
SlagelseFH
02.01.07 17:06
Det er ingen grunn til å forhindre at homofile blir født.
lililil
02.01.07 17:09
De blir født - men som heterofile. Må jo være å foretrekke.
SlagelseFH
02.01.07 17:10
Hvorfor det? Skal man begynne å konstruere barna ned til hver minste detalj?
lililil
02.01.07 17:22
Vil ikke kalle det en detalj - om man er homofil eller heterofil.

Tror de færreste homofile og deres pårørende opplever det som en bagatell.
SlagelseFH
02.01.07 17:28
Hvorfor tror du det?
lililil
02.01.07 17:45
Vel, man hører jo hele tida hyl og skrik om hvor vanskelig det er å være homofil, hvor mange som tar livet av seg osv.

Måtte jo være bedre for alle parter at disse da isteden ble født som heterofile.
SlagelseFH
02.01.07 17:46
Kanskje det. Hvem er problem størst for, de som er homofile eller de som ikke tåler at det finnes homofile?
lililil
02.01.07 17:47
Har ikke hørt om noen som begår selvmord fordi de ikke liker at det finnes homofile, ergo tror jeg problemet er størst for de homofile sjøl.
SlagelseFH
02.01.07 17:51
Så det er kun selvmord som spiller inn?
Bonnie_Maria
Bonnie_MariaInnlegg: 395
03.01.07 09:23
lilil:

Pårørende?! Man er da ikke død om man er homofil!! Du trenger snarest å finne deg noen homofile venner og få øynene opp for hvordan de opplever verden i dag. Tenk om du hadde gjennomgått en slik hormonbehandling for ditt ufødte barn, men at hormondosen ble feil, så din sønn ble en brutal voldsmann uten noen som helst sensitivitet overfor andre mennesker..? Er det noe bedre?
Ulveglis
UlveglisInnlegg: 663
03.01.07 14:02
lililil skrev:
Vel, man hører jo hele tida hyl og skrik om hvor vanskelig det er å være homofil, hvor mange som tar livet av seg osv.

Måtte jo være bedre for alle parter at disse da isteden ble født som heterofile.
--------------
Litt artig vinkling du har der, fakta er at hvis samfunnet fullt ut hadde akseptert homofili, ja da hadde det ikke vært vanskelig å være homofil.

Som samfunnet er i dag, hvor toleransen for annerledeshet er liten, kan jeg forsåvidt forstå at ved å bli lik alle andre ville livet bli enklere. Men er det virkelig et mål i seg selv å bli som alle andre? Jeg blir skikkelig oppgitt over at enkelte ikke klarer å se lenger enn sin egen nese. Hva er det egentlig folk reagerer sånn på? Er de egentlig litt redde for det som er ukjent og annerledes? Eller er det faktisk sånn at enkelte ikke tolererer at noen er annerledes enn en selv? Hvis det siste er tilfelle, ja da har man et enormt ego!

Mvh,
Ulveglis
Miggie
MiggieInnlegg: 2793
03.01.07 14:05
lililil skrev:
http://www.aftenposten.no/viten/article1586267.ece

En ny kur mot homofili utprøves nå på sauer i USA:

1 av 10 bukker kikker nemlig på andre bukker når de leter etter noen å parre seg med, noe som utgjør et økonomisk tap for bøndene.

Ved å gi saubukkene hormontilskudd har forskerne funnet ut at noen av dem endrer seksuell legning.

Eksperter hevder at det teoretisk sett vil være mulig å gi vordende menneskemødre et lignende tilskudd, for å forhindre at barnet blir homoseksuelt.

Dette er det teiste jeg har hørt!! Håper de ikke utfører dette noe særlig!
lililil
03.01.07 17:31
Bonnie_Maria skrev:

Pårørende?! Man er da ikke død om man er homofil!! Du trenger snarest å finne deg noen homofile venner og få øynene opp for hvordan de opplever verden i dag. Tenk om du hadde gjennomgått en slik hormonbehandling for ditt ufødte barn, men at hormondosen ble feil, så din sønn ble en brutal voldsmann uten noen som helst sensitivitet overfor andre mennesker..? Er det noe bedre?

lililil :

Når jeg skrev pårørende er det fordi jeg mener homofile er syke (sjøl om det av politiske grunner ikke defineres sånn av WHO).

En sånn hormonbehandling må naturligvis skje i medisinsk forsvarlige former sånn at man ikke får uønska bivirkninger.

Regner med at man i framtida vil kunne rette opp både biologisk basert homofili og sosiopati (som danner grunnlag for mye kriminalitet).
Men ikke dermed sagt at man vil kunne hindre alle former av dette.
SlagelseFH
03.01.07 17:34
Hvordan syke er de homofile?
lililil
03.01.07 17:38
Den enkle definisjonen på sykdom = uønska avvik.

Homofile utgjør antagelig omtrent 1 % av befolkninga.

Om det er uønska er jo forsåvidt et verdispørsmål.

Jeg har sett lista over hvilke seksuelle avvik som regnes som sykdom av WHO - og for å si det sånn: det står mye der som virker mer normalt enn homofili.
SlagelseFH
03.01.07 17:47
Mer normalt? Vet du hva homofili er?
Sidio
SidioInnlegg: 1405
04.01.07 03:06
lililil skrev:
Når jeg skrev pårørende er det fordi jeg mener homofile er syke (sjøl om det av politiske grunner ikke defineres sånn av WHO).

En sånn hormonbehandling må naturligvis skje i medisinsk forsvarlige former sånn at man ikke får uønska bivirkninger.

Regner med at man i framtida vil kunne rette opp både biologisk basert homofili og sosiopati (som danner grunnlag for mye kriminalitet).
Men ikke dermed sagt at man vil kunne hindre alle former av dette.

Sidio:
Det er ikke politiske grunner til at man ikke definerer homofili som en sykdom. Det er mesisinske årsaker.

Homofili er en legning som ikke fører noen form for lidelse med seg. Sosiopati er heller ingen sykdom, men er likevel uønsket fordi det fører mye lidelse med seg for mennesker som utnyttes og undertrykkes av sosiopatene.

Jeg håper dette eksperimentet i USA fører til at man få flere homofile værer.

Klikk for å gå tilbake til toppen