Leste en uttalelse fra lederen i Vaksineopplyste foreldre som (naturligvis) var skeptisk til innføringen av HPV-vaksine for 12-åringer.
Tenkte jeg skulle lese litt om denne gjengen og fant relativt raskt hjemmesiden
http://www.vof.no/
Først ser det jo riktig så seriøst ut når det første som møter deg er uttalelsen:
"VoF er en privat og uavhengig organisasjon som prinsipielt verken er for eller imot vaksiner."
Men.
Så går man inn på VoFs "rapporter" og leser hva de diskuterer på møtene sine: (dette er bare et par utdrag)
-Kikhostevaksinen - den nye ”forbedrede” varianten
-Nytt forsøk med skandale-vaksine
-Forsker på om vaksinasjon gir diabetes
-MMR-vaksinen kan gi barn autisme
-Vaksinefiasko koster 25 mill. årlig
-Er barnesykdommene et gode?
-Stemmer ”antigen-antistoff”-teorien?
-Mistet synet etter influensavaksine
-Kort referat fra VoFs deltakelse ved årets Alternativmesse i Oslo
-Vår nydelige, sunne lille datter fikk en MMR-sprøyte. Bare timer senere døde hun
-Vaksiner og penicillin - den store helsetrusselen?
-Den finske undersøkelsen betalt av farmasøytindustrien?
-MMR-vaksinen kan gi barn autisme
-Vår sønn fikk hyperallergi
Dette er noen av flere hundre tema som VoF har diskutert på sine kvartalsmessige tema-møter. Jeg fant ikke ET positiv vinklet innlegg når det kommer til vaksiner.
Hvorfor har det seg at absolutt alle "vaksineopplyste" mennesker viser seg å være konspirasjonsteoretikere med enorme skylapper som kun ser sin egen sannhet ?
HVORDAN skal man bli tatt seriøst når "diskusjonsgruppene" i foreningen viser seg å være rene onanifestivaler i anti-vaksinepropaganda ?
Først setter vi spørsmålstegn ved all grunnleggende forskning rundt forskning (antigen-antistoff-teorien), så forkaster vi all forskning som viser at vaksinen fungerer (Den finske undersøkelsen betalt av farmasøytindustrien?) før de små og få artiklene som trekker vaksiner i tvil (MMR-vaksinen kan gi barn autisme) slås opp som vedtatte sannheter.
Til slutt så klinger vi av med tragiske anekdoter som små barn som har blitt syke (gjerne omkommet) i en sammenheng hvor vaksinen kan ha hatt skylden (Vår nydelige, sunne lille datter fikk en MMR-sprøyte. Bare timer senere døde hun, Vår sønn fikk hyperallergi)
Som litt ekstra krydder sper vi på med homeopati og andre alternative løsninger.
Jeg er HELT enig i at det er VIKTIG å følge opp eventuelle bivirkninger som vaksiner kan gi. Men så lenge man fornekter de ÅPENBARE positive sidene ved vaksiner så forblir man en idiot i mine øyne.
Hvor har krupp-dødsfallene blitt av ? Hvor ligger de fullstendig ødelagte poliomyelitt-ungene (de "heldige" som overlever) Tetanus-tilfellene ? Hvorfor ser vi nesten ikke HIB-hjernehinnebetennelse lengre? Hvor mange ødelagte barn fødes etter at mor har fått røde hunder under svangerskapet? Meslinger dreper 700,000 barn verden rundt, hvor mange i Norge?