Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Hårtap

NYTT TEMA
brannkan

brannkan
16.11.08 22:18

Er 23 år og har begynt å få tydelige viker. Er ganske tynn i håret. Jeg kjenner ingen andre som har dette problemet, og det går litt utover selvtilliten min. Hadde jeg bare kjent en annen som hadde det slik, hadde det hjulpet mye. Men alle har masse hår. Folk klager over tykt hår, hva med tynt hår da, det er mye verre! Synes jeg ser ganske ille ut på bilder, og vet ikke om jeg skal la håret være slik det er, eller bare skalle av alt sammen.

Andre folk på samme alder som sliter med dette? Har dere gjort noe med det? Det er nok arvelig for min del, både søsken og far mistet hår i tidlig alder.

I tillegg har jeg kanskje sår hodebunn, har i hvert fall hvite prikker i håret, og kan skalle av hud fra hodebunnen. Har dette sammenheng med hårtapet?

(Innlegget ble redigert 16.11.08 22:19)

Gabbys_first_preg

Gabbys_first_preg
16.11.08 22:20

Barber av deg alt. For Guds skyld, ikke hold på tustene, det ser bare patetisk ut.

Chrialdo

Chrialdo
16.11.08 22:21

Ta det som en mann og slutt og syt.

KennyMcKormick

KennyMcKormick
16.11.08 22:23

Har begynt å miste håret jeg også. Det startet da jeg var rundt 22, men er langt fra slik at det har blitt noen måne eller noe slikt ennå, dog begynner jeg å få veldig høye viker. Synes det egentlig er greit, da jeg har vært skalla før, og kommer nok til å gjøre det igjen når hårtapet synes

Pana

Pana
19.11.08 12:41

Kjenner mange som får hårtap i din alder, og enda tidligere enn som så også. Det er ikke nevneverdig uvanlig, men du ser lite av det fordi folk barberer seg stort sett når de syns det blir et problem. Jeg kjører også den frisyren, i alle fall på sommeren, fordi jeg syns det er behagelig.

Flassing forsvinner vel også fort når du tar vekk håret tenker jeg. (prikkene i håret du nevner)

Saliph

Saliph
20.11.08 21:05

Det går ikke an å gjøre så jævla mye med det, annet enn svindyre piller/midler som stopper hårtapet (men kun stimulerer til gjenvekst i en noen tilfeller, og da svært begrenset), og hårtransplantasjon og de risikoene det innebærer. Men hvis du først bestemmer deg for å ta hårtransplantasjon skal du være jævlig forsiktig med å velge klinikk, for det finnes drøssevis med amatører på markedet som kun er ute etter profitt og som ikke aner hva de driver med. Christiania Park Klinikk her i Norge er et eksempel på et sted du bør holde deg langt unna.
Men forskningen sies å ikke være så veldig langt unna et gjennombrudd på området, så du kan jo eventuelt smøre deg med tålmodighet og krysse fingrene.

(Innlegget ble redigert 20.11.08 21:12)

Kongemannen

Kongemannen
20.11.08 21:10

Husk det vokser ikke hår på et tenkende hode. Håret forsvinner heller ikke det forflytter seg bare nedover på grunn av tyngdekraften.

fiskene

fiskene
23.11.08 12:36

det finnes enkelte sprayer og diverse piller man kan bruke mot hårtap..hvor effektive de er, er en annen sak. vet de selger noe sprayopplegg på helsekostforretninger hvert fall.

å være skrelt kan være fint det og - for min del må gutta enten være skrelt eller ha hår til nedfor skuldra, hehe. kontrast. 

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg