Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Vaksinering - gjør det mer skade enn nytte ?

NYTT TEMA
Comandante_Che
Comandante_CheInnlegg: 737
08.01.09 13:24

Det siste året har jeg kommet over mye kritisk - og nøkternt saklig - informasjon om vaksinering og vaksiner. Pussig nok kommer lite eller ingenting av dette fra Helsevesenet, Folkehelseinstituttet eller legestanden... Bør dette tolkes som et tegn på at de ikke er til å stole på - vet de innerst inne at vaksinering er "forgiftning light" - og at de ikke tør å si ifra fordi de da vil starte en skandale som de selv er/har vært delaktige i ?!

Her er noen eksempler:

Sønnen til en venn av meg var i militæret og nektet å ta imot influensavakinen. Resultatet: Han forble frisk, mens hans influensa-vaksinerte soldatkamerater ble gående og hangle, mange i flere måneder.

I Dagens Næringsliv 6 desember i fjor forteller en mor om at det var tre barn i hennes klasse som ikke var vaksinert mot kikhoste. Da det brøt ut en kikhosteepidemi var det bare barna som VAR VAKSINERT som ble rammet av kikhoste. De ikke-vaksinerte barna fikk ikke sykdommen !!

Nå skal Norge som et av de siste landene i Europa kutte ut BCG-vaksinen. Kan dette tyde på at noen i Norges myndigheter "står i ledtog med" vaksine-produsentene og slett ikke er interessert i å finne ut om vaksiner i det hele tatt er nyttige, for ikke å si om de gjør mer nytte enn skade...?

Jens Stoltenberg sa i sin nyttårstale at han ønsker at "alle barn i verden skal vaksineres"... Forøvrig er Stoltenbergs søster Camilla ass. dir. ved Folkehelseinstituttet (FHI). Forøvrig har det offentlige FHI hemmelige regnskaper !! Forøvrig mottar FHI hvert år en "donasjon" fra den ultra-kapitalistiske (og menneskefiendtlige) Rockefeller Foundation. Forøvrig har Jensepappa Thorvald Stoltenberg i flere tiår vært medlem av den Rockefeller-kontrollerte Trilateral Commission. Er det ikke pussige sammentreff...?

Og enda stoler de fleste norske foreldre, som elsker sine barn over alt i verden, på at myndighetene vil deres barn vel med sine vaksiner.

Her er litt mer fakta.

Noen ingredienser i vaksiner:
- fortynnede organismer
- toxoider (avfallsstoffer fra fortynnede organismer)
- etylenglykol (frostvæske)
- Formaldehyd (konserveringsmiddel for lik, kreftfremkallende)
- aluminium (forårsaker alzheimer og ubalanser i nervesystemet)

Det organiske innholdet som inngår i vaksiner trenger et «vekst-medium» (culture media), ettersom organisk innhold trenger noe å vokse på.

Som culture medium benyttes bl.a.
- lungeceller fra aborterte menneskefostre
- nyrer fra grønne afrikanske aper
- infiserte dyreceller ? syke celler er ikke sunne
- infisert menneskeblod
- infisert menneskelig cellevev
- difterikulturer

Forøvrig forårsaker vaksiner såvel krybbedød (DPT-vaksinen) som autisme (MMR-vaksinen og kvikksølv-holdige vaksiner).

Spørsmålet «Hvorfor forgifter vi systematisk våre barn?» er av den internasjonale vaksine-eksperten Tim O'Shea besvart slik:
«Det skyldes forrykt religiøs overtro og blind tillit!»

Han sier også at den sikreste «vaksinasjon» er å unnlate å vaksinere sine barn.

I Norge velger foreldre fritt om deres barn skal vaksineres eller ikke - så hvorfor fortsetter de fleste i dette landet å la det de er mest glad i i denne verden å bli forgiftet ? De tror at det er til det beste for deres barns helse, selv om sannheten er den stikk motsatte !

Spørsmålet kan settes i perspektiv med et mot-spørsmål: Hvorfor velger millioner av foreldre i visse afrikanske land å la sine pikebarn bli omskåret ? De tror at det er til det beste for sine døtres fremtidige menn (dvs. kommende seksualpartnere) selv om sannheten er den motsatte.

Kanskje svarene på denne slående likhet i kulturell programmering mellom norske foreldre ("de opplyste" ?!) og afrikanske foreldre ("de uopplyste" ?) er det samme: ?De tør ikke å la det være...?

Ved å la ens barns kropper forbli urørt av så vel skalpeller som sprøytespisser sikres de et bedre og mer helhetlig liv. Så lett, og likevel så vanskelig. Er det ikke rart ?

Her er noen nettsteder med mer info om vaksiner:

http://www.thedoctorwithin.com/

http://vaclib.org/

BeatrixVonLifer
BeatrixVonLiferInnlegg: 1387
08.01.09 13:41

Til Tråstarter: Dette var bare så bra!!!

Kommenterer mer senere.

gourmande
gourmandeInnlegg: 12614
08.01.09 13:47
Comandante_Che: Det siste året har jeg kommet over mye kritisk - og nøkternt saklig - informasjon om vaksinering og vaksiner. Pussig nok kommer lite eller ingenting av dette fra Helsevesenet, Folkehelseinstituttet eller legestanden... Bør dette tolkes som et tegn på at de ikke er til å stole på - vet de innerst inne at vaksinering er "forgiftning light" - og at de ikke tør å si ifra fordi de da vil starte en skandale som de selv er/har vært delaktige i ?!

osv...

Jeg minnes på 50-tallet da koppervaksinen sto på programmet, og alle måtte stille på Helsestasjonen, ingen bønn. Men faren til venninnen min (lege), fikk henne fritatt.  Han ville ikke utsette henne for "levende" bakterier.

Jeg selv nektet å ta BCG-vaksinen da vi fylte 9-10 år. Pirquet-prøven var negativ, men jeg blånektet. Det skapte et rabalder! Foreldrene tok affære, og ble til slutt hørt.

BeatrixVonLifer
08.01.09 14:05

Og for å ikke snakke om kjæledyrene vi vaksinerer også! Og maten vi spiser, der dyrene er vaksinerte.

Tenk den grøten av gifter vi får i oss, som vi overfører i generasjoner i genene våres.

Ikke rart menneskheten blir svakere og sykere. Summen av alt sammen, gjør oss sykere enn noen gang.

Offisielt startet den første vaksinasjonen i 1796, av den engelske landsbylegen Edward Jenner, der han satte den første vaksine på en åtte år gammel gutt.

Men mon tro om de ikke har rotet med dette før den tid også. Man kan jo bare forestille seg hva de har blandet inn i vaksinene den gang!

Dette må vel ha påvirket genene våres, jeg kan ikke fatte noe annet.

Man skulle nesten tro med den intensitivitete som pågår nå med vaksinasjoner, ligner mer på forsøk på avliving av folk. Det er skremmende utvikling.

BeatrixVonLifer
08.01.09 14:24
Comandante_Che: Ved å la ens barns kropper forbli urørt av så vel skalpeller som sprøytespisser sikres de et bedre og mer helhetlig liv. Så lett, og likevel så vanskelig. Er det ikke rart ?

Ja, det er veldig rart. Min sønn ble utsatt for meget stort press fra helsesøster. Hun løp etter han med nåla da han ble kalt inn til å ta BCG-vaksinen. Men han var såpass opplyst, at han nektet vaksinen. Det var ikke måte på hvilke senarie helsesøster bidro med. Hun mente det var en plikt at man tok vaksine, for å ikke smitte andre!

Hun stoppet utpressingen da jeg kom på banen og leverte henne et brev, om klar beskjed om å la sønnen min selv få bestemme. Ei jeg er tante til fikk et barn i fjor, og hun blir utsatt for press og skremsler. Hun valgte å la være å vaksinere barnet sitt. Min sønn er høytfungerende autist, og har Asperger syndrom. Jeg har mistanke om at vaksinen har skylden. Jeg lot han aldri få flere vaksiner etter at jeg selv ble opplyst. Men da var skaden allerede skjedd.

Jeg forsøkte å innhente sykehusjournaler fra da jeg selv ble født, for å få svar på en del ting rundt vaksiner som min mor hadde fått samt meg selv. Men jeg fikk aldri svar på noe.

Men utover dette har verken min sønn eller jeg ikke vært mottakelig for sykdom som influensaer av betydning, eller annet etter at han ble større.  Vi droppet poliovaksinen og de andre vaksinene.  Jeg har aldri tatt en influensavaksine, og kommer ALDRI til å ta det noen gang! 

Mon tro hva misjonærene har bidratt med i tidlig tid iht. vaksinasjoner av folk som levde i et med naturen.

Den hvite man har bidratt med mange sykdommer i sin helhet og smittet ned mange, som i utgangspunktet levde et sunt liv, med lite eller ingen sykdommer.

Godt at det blir satt fokus på dette her.

Dette er det beste Tråden jeg har lest til nå, angående vaksinetemaet.

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 11786
08.01.09 14:38
BeatrixVonLifer: Ikke rart menneskheten blir svakere og sykere. Summen av alt sammen, gjør oss sykere enn noen gang.

Såvidt jeg vet øker levealderen stadig, fordi vi blir sunnere og har bedre leger enn før. Så hvor du har det fra at vi er sykere enn før, skjønner jeg ikke helt.

Bene
BeneInnlegg: 13431
08.01.09 14:42

... og eg, som har sett på nært hald kva poliomyelitt gjer med smitta, også seinskadene som uvegerleg kjem i alderdommen - eg er sjeleglad for at eg blei vaksinert mot det.

Elles vil eg oppmode om at dei som kjem med direkte forskingspåstandar her, legg ved dokumentasjon. F.eks. på at aluminium fører til Alzheimers. Og på at så bittesmå mengder antibakterielle substansar som finst i kvar einskildvaksine kan føre til kreftutvikling.

Comandante_Che
08.01.09 14:55
Navnebruker: Såvidt jeg vet øker levealderen stadig, fordi vi blir sunnere og har bedre leger enn før. Så hvor du har det fra at vi er sykere enn før, skjønner jeg ikke helt.

Legg merke til dette: De som har passert 75 år idag lever ofte godt til langt ut i 80-årene eller mer. Men de var ikke unge idag. Da de var unge var deres liv preget av naturlig og sunn mat, fravær av forgiftninger og ikke minst fravær av vaksiner.

Tenk så på de som er i 40-, 50- og 60-årene idag. Mange av dem har falt fra allerede, av sykdommer som det var vesentlig mindre av for 50 år siden (typisk: kreft).

I dag er 10% av Norges befolkning i gruppen 20-25 år erklært uføre. Spør noen som jobber i barnehager (eller foreldre til - vaksinerte - barnehagebarn) om hyppigheten av sykdom blant de minste.

Hvilke garantier har vi for at dagens unge vil leve like lenge og like helsemessig godt som mange av dem som idag har passert 80 ? Ingen - det er kun en form for medieskapt overtro. Frasen "vi lever stadig lengre" gjelder dagens 80-åringer, ikke dagens 15- eller 25-åringer. Det burde utarbeides "forgiftningsindekser" for de som er født i ulike tidsepoker som kan benyttes for å analysere deres helsetilstand og levealder. Så kan man utarbeide mer kvalifiserte gjetninger for forventet levealder for dem som er under 50 år idag.

Forøvrig tyder svært mye på at aluminiums-komponenten i influensavaksinen (som i stor grad "lures"/påtvinges et stort antall eldre nå) er viktigste forklaring på den sterke økningen i antallet med alzheimer/demens (så mange er de nå at det er blitt laget et eget TV-program om/for dem...). Her er et sitat om saken:

"...a doctor stated 'If you have taken the flu shot more than 8 times in the last 10 years you have an 80% chance of getting Alzheimers'..." Kilde: http://www.advancedhealthplan.com/flushots.html

BeatrixVonLifer
08.01.09 15:09
Navnebruker: Såvidt jeg vet øker levealderen stadig, fordi vi blir sunnere og har bedre leger enn før. Så hvor du har det fra at vi er sykere enn før, skjønner jeg ikke helt.

Jeg kan fortelle deg at jeg har mange års bakgrunn fra å arbeide i helsevesenet, så jeg vet hva jeg snakker om.

Og mediene bidrar til opplysning om merkbar økning av sykdommer. Si meg en ting, følger du ikke med i forskningen? Økning av flere og nye krefttyper, stor økning av psykiske lidelser, især blant barn og ungdom.

Økning av sykdommer i takt med vaksinasjoner og medikamentelt bruk,  som igjen skaper bivirkninger som igjen skaper nye lidelser.

Det der med levealderen kan diskuteres. Det fødes flere barn med utviklingsforstyrrelser, især autisme øker, og vil øke mer, hevder forskerne.  ME, fibromyalgi og lignende lidelser bare øker. Migrene blant barn øker.

Du får sette deg mer inn i sakene, før du utaler deg. Når noen sykdommer slakker av, dukker det opp nye, ikke litt merkelig. Levealderen er ikke til å skryte av.

Jeg har jobbet så mange år med mennesker, og så nært, og jeg har fulgt utviklingen på kroppen, og ikke bare via statistikken.

Det er ganske irriterende å lese slike kommentarer som som dette. Kom med litt mer kjøtt neste gang.

Wes24
Wes24Innlegg: 4471
08.01.09 15:41

Grunnet BCG-vaksinen er turberkulose så godt som utryddet i Norge. Tilnærmet alle nye tilfeller skyldes innvandrere eller nordmenn som smittes på reise. Å slutte med BCG-vaksinen kommer, i følge lungespesialisten og overlegen som foreleste i dette for oss, et enkelt spørsmål om at det er billigere å behandle de få som er smittet framfor å vaksinere alle i landet. Før vaksinen var i bruk var tuberkolose en vanlig dødsårsak, og takket være vaksinen er den nå tilnærmet utryddet i vårt land.

Når du snakker om influensavaksinen ser jeg ingen grunn til at unge mennesker skal ta den, men den redder utvilsom mange liv blant eldre som ikke vil tåle en tung influensainfeksjon.

Selvfølgelig skal man se kritisk på helsevesenet, og jeg kan godt tro på at ikke alle vaksiner skal gis til alle. Å begynne å trekke inn konsirasjonsteorier og Rockefeller gir det hele vanvittig mye mindre kredibilitet hos meg.

Comandante_Che
08.01.09 16:32
Wes24: Grunnet BCG-vaksinen er turberkulose så godt som utryddet i Norge. Tilnærmet alle nye tilfeller skyldes innvandrere eller nordmenn som smittes på reise. Å slutte med BCG-vaksinen kommer, i følge lungespesialisten og overlegen som foreleste i dette for oss, et enkelt spørsmål om at det er billigere å behandle de få som er smittet framfor å vaksinere alle i landet. Før vaksinen var i bruk var tuberkolose en vanlig dødsårsak, og takket være vaksinen er den nå tilnærmet utryddet i vårt land. Når du snakker om influensavaksinen ser jeg ingen grunn til at unge mennesker skal ta den, men den redder utvilsom mange liv blant eldre som ikke vil tåle en tung influensainfeksjon. Selvfølgelig skal man se kritisk på helsevesenet, og jeg kan godt tro på at ikke alle vaksiner skal gis til alle. Å begynne å trekke inn konsirasjonsteorier og Rockefeller gir det hele vanvittig mye mindre kredibilitet hos meg.

At tuberkulose er redusert takket være vaksinen, er noe du velger å tro, kanskje fordi noen har fått deg til å tro det. Sannheten er at definisjonen av f.eks. sykdommen polio ble endret, for at det skulle se ut som om polio-vaksinen hadde fortjenesten for nedgangen i forekomst av polio. Noen som har store ressurser til sin disposisjon har vært svært flinke til å få oss til å tro det de vil at vi skal tro om verdien av vaksiner...

Kanskje er hele konseptet med masse-vaksinering svært feil og helseskadelig for hele den nye generasjon (unntatt for de som tjener enorme milliardbeløp på å selge sitt serum verden rundt, basert på massenes frykt og uvitenhet). Kanskje burde det heller vært slik at vaksiner ble gitt i enkelttilfeller, der hvor det ble ansett for å være særskilt behov for dette ?

Hva du velger å gi kredibilitet er helt opp til deg - inkludert din frihet til å la deg og alle dine nærmeste få sprøytet i dere enhver vaksine som måtte finnes på markedet.

Rockefeller-imperiet er mye mer relevant for det som skjer på vaksinefronten i Norge enn du tror. Folkehelseinstituttet ble i sin tid grunnlagt av Rockefellernes legemiddelindustri for å øke salget av vaksiner i Norge (ved hjelp av det offentliges personell som fungerte / fungerer som nyttige hjelpere og "idioter" ?). Det er ikke så mange år siden det private Folkehelseinstituttet ble overtatt av den norske staten. Ennå er deres regnskaper hemmelige...!!?? En jeg kjenner har hatt en del kommunikasjon pr epost med Folkehelseinstituttet, først med naive, tilsynelatende uvitende spørsmål, og så stadig mer poengtert og "inkvisitorisk". Det som sjokkerte henne er at de som jobber der er mer enn 95% opptatt av å vaksinere flest mulig og mindre enn 5% opptatt av om vaksiner kan gjøre mer skade enn nytte. Utviklingen i antallet autister i Norge er de f.eks. fullstendig uinteressert i å kjenne til. Så Rockefeller-ånden sitter tydeligvis ennå i veggene på Folkehelseinstituttet.

Mer viktig enn "kredibiliteten" av mitt innledende utsagn i denne debatten er myndighetenes kredibilitet, og de mange som faktisk tror at "hvis myndighetene anbefaler å vaksinere oss selv og våre barn da er det fordi de mener at det vil være til vårt beste". En viss kjennskap til forhistorien til vaksine-historien i Norge inkl. Rockefeller-kapitalen i legemiddelindustrien vil gjøre det lettere å fatte at så ikke er tilfelle. Kjenner man lite eller ingenting til disse omstendighetene er det naturlig å være i god tro slik at man går i vaksine-fellen.

Forøvrig er "konspirasjonsteorier" et latterlig ord. Det hovedsakelig brukes av dem som har sitt hode dypt begravet i sanden og ikke ønsker å vite noe som kan bidra til å rokke deres inngrodde synspunkter.

La du forresten merke til denne setningen i statsministerens nyttårstale ?

" - Og vi skal fortsette arbeidet med å vaksinere alle verdens barn."

Den mannen vet overhodet ingenting om de reelle effektene av vaksinering. Hvorfor bryr han seg i det hele tatt med temaet ?

(Innlegget ble redigert 08.01.09 16:36)

BeatrixVonLifer
08.01.09 16:54
Comandante_Che: Forøvrig er "konspirasjonsteorier" et latterlig ord. Det hovedsakelig brukes av dem som har sitt hode dypt begravet i sanden og ikke ønsker å vite noe som kan bidra til å rokke deres inngrodde synspunkter. La du forresten merke til denne setningen i statsministerens nyttårstale ?

" - Og vi skal fortsette arbeidet med å vaksinere alle verdens barn." Den mannen vet overhodet ingenting om de reelle effektene av vaksinering. Hvorfor bryr han seg i det hele tatt med temaet ?  

Konspirasjonteori-uttrykket er så utbrukt nå. Det betyr sammensvergelse. Vi kunne kanskje ha brukt samme uttrykket ovenfor de som støtter oppunder vaksinasjonene, for det er jo også en form for sammensvergelse.

Begge sider dokumentere, men i variende grad av kvalitet og troverdighet.

Statsministeren må vel pent gjøre det han blir bedt om av industrieierne, når han nå først har kommet så høyt opp i posisjonen/systemet som han er nå.  Ellers blir det vel bråk.

Det er jo kjekt å teste ut vaskinevirkningene på folk som er helt uvitenede og maktesløse ovenfor verdensindustrien. Det er jo dem som styrer alt som er. Hva om noen av disse menneskene plutselig takke NEI. Da lurer jeg på hva slags reaksjoner som hadde kommet fra de som skal utføre disse vaksinasjonene og ikke minst de som står bak.

En tanke har slått meg, og det er at jeg kan ikke har registrert noe om oppmuntring til vaksinasjoner fra The Royality famile. Det forundrer meg litt. Jeg undrer om Martha vaksinerer sine barn. Hun er jo en alternativ person, som støtter litt sånn naturlige løsninger på både hjemmefødsler og annet.

Har noen av medlemene der gått ut noen gang og oppmuntret til å vaksinere barna sine, slik som statsministeren? Vaksinerer de rike barna sine? Bare noen tanker..

De virker jo som veldig fornuftige mennesker.

Disse utenlanske aktørene Norge samarbeider med, er nokså tvilsomme, med tanke på fortiden. Men kanskje de har lært av feilene sine;-)

Det ligger iallfall enorme penger i disse prosjektene, uten tvil. Og forskerne, og ikke minst de offentlige etatene rundt omkring, har blitt grundig sysselsatt med sine kartlegginger og diagnoseringer på eventuelle nye sykdommer og lidelser blant folket. Især i skolene, og til og med helt ned til fødestua.

BeatrixVonLifer
08.01.09 17:19
BeatrixVonLifer: Det ligger iallfall enorme penger i disse prosjektene, uten tvil. Og forskerne, og ikke minst de offentlige etatene rundt omkring, har blitt grundig sysselsatt med sine kartlegginger og diagnoseringer på eventuelle nye sykdommer og lidelser blant folket. Især i skolene, og til og med helt ned til fødestua.  

Jo, en annen interessant ting her, er at absolutt alle MÅ registreres med hele personnummeret sitt, som skal følge vaksinenummeret, og skal gjennom en hele livet. HVORFOR?

Krypterte filer kan åpnes.

Sitert fra  SYSVAK:

[ Mer om hva som registreres i SYSVAK og hvem som har plikt til å registrere

Publisert 27.10.2003 , oppdatert: 11.03.2008, 13:48 

Hva skal registreres i SYSVAK:

Alle vaksiner i Helsedepartementets anbefalte vaksinasjonsprogram skal registreres i SYSVAK for alle personer under 18 år. Det er ikke anledning til å reservere seg mot registrering.

Dersom vaksinandens tidligere vaksinasjonsstatus ikke er registrert i SYSVAK, skal den etterregistreres.

Andre vaksiner gitt til personer under 18 år bør registreres i SYSVAK hvis foreldrene/vaksinanden gir samtykke.

Vaksinatørenes journalføringsplikt for alle vaksinasjoner gjelder uavhengig av meldingsplikten til SYSVAK.

Nødvendige opplysninger i en melding/registrering en meldende institusjon som vanligvis er vaksinatørens institusjon en identifiserbar person med navn og fullt fødselsnummer (11 siffer) en identifiserbar vaksinasjon: vaksinekode og vaksinasjonsdato Vaksinekoder

Hver type vaksinepreparat har en SYSVAK-kode som bygger på ATC-koden (se Felleskatalogen).

En SYSVAK-kode består av to eller tre store bokstaver som angir vaksinetype og to tallsiffer som bygger på ATC-koden. Samme SYSVAK-kode kan kode for flere synonympreparater. For rene bakterievaksiner og rene virusvaksiner er det tilstrebet å lage koder som har navnelikhet med vaksinetypen (f. eks. DT, MMR, TYF). For kombinerte bakterie- og virusvaksiner er bokstavkoden KOM

Hvem har plikt til å registrere i SYSVAK

Helsepersonell som gir vaksiner i henhold til barnevaksinasjonsprogrammet (vanligvis helsestasjon og skolehelsetjenste), skal uten hensyn til taushetsplikt registrere og melde opplysninger om vaksinasjon og evt. uønskede hendelser etter vaksinasjon til SYSVAK.

Andre institusjoner som utfører vaksinasjon av barn/ungdom bør registrere og melde til SYSVAK.

Vaksinatør (f. eks. legekontor) som gir vaksiner i barnevaksinasjonsprogrammet og ikke registrerer i SYSVAK, skal sende melding om vaksinasjon med tilstrekkelig opplysninger til helsesøster i kommunen (vanligvis barnets hjemkommune), med anmodning om at helsesøster melder til SYSVAK.

Fiktiv vaksinasjonsdato ved etterregistrering

Dersom vaksinasjonsdato er ukjent (f. eks. bare årstall skrevet i helsekortet, eller bare muntlig dokumentasjon) må det lages fiktiv vaksinasjonsdato. Det er anbefalt at vaksinasjonsdato settes til fødselsdato for personen pluss én dag. Er det gitt flere vaksiner av samme type med ukjent dato, velges påfølgende datoer som fiktive vaksinasjonsdatoer.

Vaksinand med hemmelig adresse

For personer med hemmelig adresse, kan det være god grunn til ikke å gi elektronisk informasjon om bostedskommune og vaksinerende institusjon. Vaksinatøren kan ringe Folkehelseinstituttet (SYSVAK brukerstøtte, tlf. 21 07 65 00) og avtale at meldingen sendes på papir til navngitt person, slik at den kan registreres med Folkehelseinstituttet som vaksinerende institusjon. ] Sitat slutt.

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=233&trg=MainLeft_5631&MainArea_5661=5631:0:15,3792:1:0:0:::0:0&MainLeft_5631=5544:28933::1:5641:1:::0:0

Det er greit nok at det må observeres hvordan folk reagerer på dette. Men jeg har i den senere tid undret meg over hvor VIKTIG dette er for helsemyndighetene.

INGEN går fri fra registreringer. Det hele er egentlig veldig interessant med tanke på propagandaen som foregår nå i mediene. Det virker som det har brudt ut ren desperasjon iht. til å overtale, skremme og påvirke folk til å vaksinere seg.

Comandante_Che
08.01.09 17:51

Her er en mulig forklaring på de grundige kravene til  registrering av vaksinering med komplett personnummer: Norske myndigheter har lovet amerikansk legemiddelindustri å stille våre barn til deres disposisjon som forsøksrotter, i dette tilfelle for å teste hvor effektivt "kreft-vaksinen" Gardasil (tenk: en vaksine mot kreft, høres det ikke ut som for godt til å være sant ?) fungerer i å forhindre/ødelegge svangerskap:

"I et brev fra det amerikanske legemiddelverket FDA til produsenten Merck er det forutsatt at norske helsebyråkrater, allerede før den politiske behandlingen av saken, hadde forpliktet nasjonens døtre til å bli forsøksrotter i det store Gardasil-eksperimentet. Her heter det bl.a. at det skal gjennomføres en studie, i samarbeid med Norges regjering, for å måle effekten av HPV-vaksinering i Norge i forhold til ulike kriterier, bl. a. i forhold til mengden av erfarte MISDANNEDE FOSTRE, som det klokkeklart fremgår av punkt e)

3. You have committed to conduct a study in collaboration with the Norwegian Government, if GARDASIL® is approved in the European Union and the Government of Norway incorporates HPV vaccination into its national guidelines, to assess the impact of HPV vaccination in the following in Norway          
...
e)
The interaction between administration of GARDASIL® and pregnancy utcomes, especially congenital anomalies, by linking the vaccination registry with the Medical Birth Registry.

(Klippet fra: Side 27 i Kreftregisteret, Institutt for Populasjonsbasert Kreftforskning, PP presentasjon "Redegjørelse for Kreftregisterets rolle i utviklingsprosjektet og forholdet til produsenten av HPV-vaksinen" (Frøydis Langmark, Høringsmøte 13 juni 2007, http://www.kreftregisteret.no/nyheter/hpv_vaksine/langmark_foredrag.ppt.)

Det finnes allerede eksempler på at Gardasil har bidratt til uønskede utfall av svangerskap, så det er neppe tilfeldig at kombinasjonen vaksineregister/fødselsregister er valgt:

Of the 77 women who received the Gardasil vaccine while pregnant, 33 experienced side effects ranging from spontaneous abortion to fetal abnormities.

http://www.newsinferno.com/archives/1887  (publisert 8.10.2007)"

Kilde: http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/resultdet.asp?id=552&type=2

Det eneste som kan sies til norske myndigheters (i dette tilfelle Kreftregisterets Frøydis Langmark) sitt forsvar er at hun nå er blitt svært kritisk til virkningene av Gardasil, slik at hun nå "på kammerset" har erklært seg som motstander av Gardasil-vaksinering. Kan det tenkes at hun har funnet ut et og annet om de virkelige effektene av Gardasil-injeksjon, noe som ikke står på den sukkersøte etikett-teksten ?

Med tanke på at hun har vært norske myndigheters representant i dette "prosjektet" i flere år, er det jo svært merkelig (illevarslende ?) at statsbudsjettet for i år likevel inneholder de nødvendige midler til Gardasil-injisering (-forgiftning) av alle norske piker på 12-13 år.

Hvordan er det mulig at hun ikke  er blitt hørt i de aktuelle fora ? Var hun bare den amerikanske legemiddelindustriens gissel, en nyttig idiot, så lenge prosjektet fant sted i henhold til planene...?

Hvem er egentlig de reelle beslutningstagerne innenfor norsk helsepolitikk ?!

(Innlegget ble redigert 08.01.09 17:54)

BeatrixVonLifer
08.01.09 18:48
Comandante_Che: Hvem er egentlig de reelle beslutningstagerne innenfor norsk helsepolitikk ?!

Det der har jeg også stilt spørmål ved. HVEM står bak det hele. Får vi noen gang vite den sannheten, tror du?

Når man først begynner å undersøke, så dukker det stadig opp overraskelser og nye navn, eller gamle navn som har byttet navn osv.

Tankene mine går dithen, at dette nesten kan virke som en utprøving av noe som kan føre til befolkningskontroll. Har du tenkt den tanken? Dette her var interessant. Men da er vi vel blitt konspirasjonsteoretikere igjen..

Comandante_Che
09.01.09 00:14
BeatrixVonLifer: Det der har jeg også stilt spørmål ved. HVEM står bak det hele. Får vi noen gang vite den sannheten, tror du? Når man først begynner å undersøke, så dukker det stadig opp overraskelser og nye navn, eller gamle navn som har byttet navn osv. Tankene mine går dithen, at dette nesten kan virke som en utprøving av noe som kan føre til befolkningskontroll. Har du tenkt den tanken? Dette her var interessant. Men da er vi vel blitt konspirasjonsteoretikere igjen..  

Jeg har forsket en del på "they" som står bak mange ting i norsk helsevesen, og det er lite lystelig. Kort sagt befinner "they" seg utenfor Norges grenser, men de sørger til enhver tid for å plassere og manipulere "et komplett korps" av uvitende håndlangere, populært kalt "nyttige idioter" som sørger for å utføre deres agenda: Politikere, myndigheter og media.

Din viktige informasjon om hvor rigid overvåkingsprogrammet for vaksinerte er organisert var for meg den siste biten i puslespillet som bekrefter at vaksiner er noe svineri, manipulert på plass av usynlige men vel fungerende tråder, med ganske så illevarslende hensikter.

Jeg kjenner til det der med programmet for befolkningskontroll (mistenker sterkt Gardasil for å være en steriliserings-injeksjon: Et serum som lures inn under påskudd av at det vil forhindre kreft i livmoren (selv om tenåringspiker ikke er i faresonen for dette de første 15-20 årene...) Dette skal nå injiseres i unge norske piker (i Texas er dette allerede blitt obligatorisk) - før deres livmor er blitt utviklet. Vil en ikke utviklet livmor etter Gardasil-injeksjon noengang bli i stand til å bære frem et velskapt barn...?)

Proporsjonene er jo absurde, men det interessante er at de fleste foretrekker å stikke hodet i sanden fremfor å plukke opp og på egenhånd vurdere info som dette som er ment som nyttige råd å ta med på veien.

Andre elementer i vaksiner legges inn for å svekke mottagernes helse (så vil de oftere besøke legen, som av instinkt vil skrive ut medikamenter på resept, medikamenter som produseres av samme firmaer som vaksiner...)

Utifra min nå grundige innsikt i vaksinering har jeg gått over til å generelt advare mot vaksinering. Men jeg gidder ikke å drive og misjonere overfor "de blinde masser" som vet best - noe a la at hvis afrikanske foreldre ønsker å få sine pikebarn omskåret så er ikke jeg i stand til å hindre det. Hovedansvaret må ligge hos foreldrene, selv om det innebærer at barna må leve hele livet med resultatene av sine foreldres fatale beslutninger basert på mangelfull informasjon, som en slags arvesynd.

Etter å ha fokusert nesten en hel påske på å finne ut "Hva er det for noe veldig rart med Gardasil ?" snudde jeg meg rundt til min tenåringsdatter og ba henne love meg en ting (noe jeg ikke har gjort før og neppe siden): At hun aldri - ikke under noen omstendighet - måtte ta en vaksine...

(Innlegget ble redigert 09.01.09 00:18)

Foramen
ForamenInnlegg: 3290
09.01.09 03:03
Comandante_Che: Forøvrig forårsaker vaksiner såvel krybbedød (DPT-vaksinen) som autisme (MMR-vaksinen og kvikksølv-holdige vaksiner).

Det finnes en lang, lang liste med komplett idiotiske konspirasjonsteorier i verden, men en mer latterlig enn anti-vaksinasjonsbevegelsen skal en vel lete lenge etter.............Dette er den enkeltfaktoren innen medisinen som har reddet desidert flest liv uten sammenlikning (nr 2 er vel antibiotikaen, som det også finnes konspirasjonsteorier mot)..................Min bestemor mistet HALVPARTEN av sine søsken av infeksjonssykdommer som nå er bortimot utryddet...........Ingen konspirasjonsteoretikere beveger seg vel lenger unna virkeligheten enn disse, og ingen er vel en større trussel mot folkehelsen, slik en så i England da en på nytt fikk mange dødsfall pga meslinger igjen, da oppstyret rundt MMR-vaksinen stod på som verst (en hypotese som EN enkelt lege stod bak, noe han senere har trukket tilbake og bedt om unnskyldning for).....Den mikroskopisk lille studien som denne legen stod bak (noen diffuse funn i mikroskopet), ble omfavnet av mange og skapte hysteri.......Senere store studier (bla en dansk med 500 000 barn !) avkreftet 100 % sammenhengen mellom autisme og MMR-vaksinen..........Men prisen for idiotiet var ca 300 barn som døde på verdensbasis (det er til sammenlikning 18 verifiserte dødsfall forårsaket av vaksiner, alle allergiske reaksjoner........Og min bestemor mistet 4 søsken av bagatellmessige infeksjoner)

http://www.forskning.no/artikler/2005/oktober/1129810362.78

http://www.tidsskriftet.no/?seks_id=989460

http://www.aftenposten.no/helse/article867332.ece

http://www.dagbladet.no/dinside/2005/04/20/429346.html

For alle som er interesserte i den meste idiotiske av alle bevegelser (hvordan er det MULIG å danne en konspirasjon mot en svært billig behandling, noen få kr per sprøyte, som har reddet millioner fra død og handikap ?), les mer her :

http://csicop.org/si/2007-06/novella.html

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 11786
09.01.09 08:39
BeatrixVonLifer: Jeg kan fortelle deg at jeg har mange års bakgrunn fra å arbeide i helsevesenet, så jeg vet hva jeg snakker om.

Dine ord har ingen betydning for meg egentlig. Du skjønner ikke at du må gå til legen etter mange dager med hoste engang. Det er lite som tyder på at du har peiling.

Bene
BeneInnlegg: 13431
09.01.09 13:33

Eg trur kanskje at ein bør tenkje seg grundig om før ein set fram hypotesar om at ein einskildfaktor x fører til y. Også som legfolk. Og set ein fram hypotesar, bør ein ha funne ut minimum to grunnleggjande faktorar fyrst:

Grundig, systematisk innsamla bakgrunnsstoff som verkar å peike seg ut som eit godt og logisk grunnlag for eins hypotese, og (kunnskap om) kritisk gjennomgong av dette bakgrunnsstoffet.

Dvs at ein må skaffe seg kunnskap om kva som må til for at forskarar og forsking held mål. Og det er krevjande, fordi det er lagt ned uendeleg mykje arbeid for å finne ut av kva som er god forsking, og kva som må til for å kvalitetsteste forsking.

Elles trår ein feil, uvegerleg. Det er derfor det er så veldig strenge kriterium for kva som er "god nok" forsking, og det er derfor at all godtakbar forsking skal gjere så nøye greie for kva anna forsking ein legg til grunn, for eigne kriterie for forskinga, og korfor ein skal drøfte eigne funn kritisk.

For eksempel. Same reglar gjeld om ein skal prøve å diskreditere andres forsking.

BeatrixVonLifer
09.01.09 15:10
Comandante_Che: Jeg har forsket en del på "they" som står bak mange ting i norsk helsevesen, og det er lite lystelig. Kort sagt befinner "they" seg utenfor Norges grenser, men de sørger til enhver tid for å plassere og manipulere "et komplett korps" av uvitende håndlangere, populært kalt "nyttige idioter" som sørger for å utføre deres agenda: Politikere, myndigheter og media. Din viktige informasjon om hvor rigid overvåkingsprogrammet for vaksinerte er organisert var for meg den siste biten i puslespillet som bekrefter at vaksiner er noe svineri, manipulert på plass av usynlige men vel fungerende tråder, med ganske så illevarslende hensikter. Jeg kjenner til det der med programmet for befolkningskontroll (mistenker sterkt Gardasil for å være en steriliserings-injeksjon: Et serum som lures inn under påskudd av at det vil forhindre kreft i livmoren (selv om tenåringspiker ikke er i faresonen for dette de første 15-20 årene...) Dette skal nå injiseres i unge norske piker (i Texas er dette allerede blitt obligatorisk) - før deres livmor er blitt utviklet. Vil en ikke utviklet livmor etter Gardasil-injeksjon noengang bli i stand til å bære frem et velskapt barn...?) Proporsjonene er jo absurde, men det interessante er at de fleste foretrekker å stikke hodet i sanden fremfor å plukke opp og på egenhånd vurdere info som dette som er ment som nyttige råd å ta med på veien. Andre elementer i vaksiner legges inn for å svekke mottagernes helse (så vil de oftere besøke legen, som av instinkt vil skrive ut medikamenter på resept, medikamenter som produseres av samme firmaer som vaksiner...) Utifra min nå grundige innsikt i vaksinering har jeg gått over til å generelt advare mot vaksinering. Men jeg gidder ikke å drive og misjonere overfor "de blinde masser" som vet best - noe a la at hvis afrikanske foreldre ønsker å få sine pikebarn omskåret så er ikke jeg i stand til å hindre det. Hovedansvaret må ligge hos foreldrene, selv om det innebærer at barna må leve hele livet med resultatene av sine foreldres fatale beslutninger basert på mangelfull informasjon, som en slags arvesynd.

Etter å ha fokusert nesten en hel påske på å finne ut "Hva er det for noe veldig rart med Gardasil ?" snudde jeg meg rundt til min tenåringsdatter og ba henne love meg en ting (noe jeg ikke har gjort før og neppe siden): At hun aldri - ikke under noen omstendighet - måtte ta en vaksine...  

Det er lurt lete litt grundig ja. De avslører seg selv ved sine dokumenter som ligger tilgjengelig for offentligheten. Jeg har funnet mye ved å gå inn på Helsedirektoratet og andre offentlige stede. Det er veldig mye som er avslørende lesning der. Det er tidkrevende, men det er verdt arbeidet likevel, om man klarer å nøste opp noen tråder og får bekreftelser på mistanker man har hatt lenge.

Det var skremmende lesning om Gardasil. Men det sjokkerer meg heller ikke.

Det er som du sier, det nytter ikke å drive misjonærvirksomhet til de sovende, eller de som helst ikke vil høre.

Det heter seg at vaksinasjon er frivillig, så hvorfor sånn skremsel og propaganda da, kan man jo spørre seg om. Det er jo panikkstemning ute og går, der mediene hauser inn ssine tvilsomme forskningsrapporter om nødvendigheten av enda mer utvikling av vaksiner, og vaksinasjonsprogram.

For at man skal komme til livs med denne skitten, må man bruke tid på å grave så dypt som overhodet mulig.

Etter at jeg fikk et tips fra en person, og spørsmål om hvorfor personnummeret og vaksinenummeret måtte være under overvåkning, ga meg enda mer grunn til å finen ut av ting. Når man sjekker navn, og graver litt dypere inn i systemet, så finner man mange interessante navn, som ikke akkurat er knyttet til det beste.

Det at mitt eget barn ble autist, har jeg sterk mistanke av at vaksinen har skyld i. Men HVEM lege er det som våger å gå nærmere inn på den problematikken? De har vel hatt nok ubehageligheter allerede av der fok har fått gjennomslag for erstatningskrav osv.

Gudskjelov virker det osm flere unge mennesker begynner å tenke ved egen hjel. Det lærer de nemlig ikke i skolene, der helsepropagandaene slår til for fullt.

Det foregår vranglære og skremsler fra helsestasjonene, men de er jo selvfølglig betalt for å gjøre denne jobben sin. I min familie er det naturmedisinere og det foregår masseopplysning og innhenting av kunnskap på vaksineområdene nå.

Man får bare fortsette å lese seg igjennom dokumtere som de offentlige myndigeheten selv har lagt ut, der kan man finne mye, som kan gi svar og bekreftelser som har betydning for blant annet vaksinemostanderne.

Det er rene helsediktaturet slik som det er nå. Det er så store penger det dreier som om for legemiddelindustrien, at de kjører aggresivt ut med trusler, påstander og skremsler, slik at folk, spesielt de utsatte gruppene, enslige foreldre med små barn, de med dårlig økonomi ikke tør annet enn å føye seg etter hva de blir rådet til. denne industrien anser jeg som meget farlig, noe av de farligste industriene, fordi folk blir hetset og forfulgt, truet og tvinges til å gjøre noe som strider imot deres fornuft., kunnskap og vilje.

Disse legene som forsvaret dette, kan man virkelig lure på om selv blir smurt godt, siden de er så ivrige i tjenesten sin. Men som trøst finnes det unntak.

Jeg har også informaert min egen sønn om faremomentene, og bedt ham selv sjekke grundig på egenhånd, får han lot seg vaksinere. Han kommer aldri heller til å la noen stikke vaksinenåla i seg.

At folk ikke klarer å se helheten og sammenhengen, det er helt utrolig. Man sier at folk lever lenge, men det folk blir jo sykere og sykere i takt med vaksinasjonen. Hadde enda sykdomstilfellene avtatt, ja DA kunne jeg faktisk ha stilt andre spørsmål ved vaksinasjoner.  Men det virker som hvor mye man en legegr fram av uavhengig rapporter, forskningsrapporter, så kommer motstanden.

Det kan virke som noen har godt betalt for å krangle seg gjennom slike debatter..

Foramen
ForamenInnlegg: 3290
09.01.09 17:56
Comandante_Che: Du har vel ikke opplevd at noen har rådet deg til å tone ned den bombastiske, raljerende, ovenfra-og-ned-stilen overfor fremlagt informasjon / andres synspunkter ? Da er du kanskje overlege, som mottar noen hundre tusen 'på si' fra vaksineprodusentene for å fremme deres agenda og fungere som tankepoliti med oppgave å 'kvele' ethvert forsøk fra grasrota på å sette seg inn i kunnskap om vaksiners reelle innhold og effekt.

Idiotiet som du og dine kommer med om at leger er "kjøpt og betalt" av legemiddelindustrien tror jeg ikke oppgående mennesker engang vurderer..........Som du vet er det norske helsevesenet stort sett offentlig, og jeg mottar EKSAKT samme månedslønn fra DEN NORSKE STAT hver måned.........Slik sett er jeg komplett uavhengig i forhold til behandlingen jeg gjør, og den er i motsetning til dine fantasier bygd på viten og dokumentasjon (som er overveldende positiv i forhold til vaksiner, det vet alle)

Og når det gjelder infeksjonssykdommer er det ikke så enkelt som at det er en "privatsak", det er i høyeste grad et offentlig annliggende for samfunnet, som for historisk sett kort tid siden opplevde at infeksjonssykdommer var dødsårsak nr 1. Idiotiet ditt vitner om komplett mangel på kunnskap om medisinsk histiorie, jeg anbefaler deg sterkt å ta en tur til nærmeste kirke og studere kirkebøkenes dødsårsaker.

Når det gjelder vanlige menneskers ve og vel er selvsagt fravær av død, handikapp som følger av infeksjoner med meslinger og røde hunder osv noe som er svært positivt. Du er bare hjernevasket av en komplett idiotisk konspirasjonsteori............Det er ufattelig at en lever i et informasjonssamfunn og ikke er bedre i stand til å tillegne seg basal kunnskap............Jeg minner om at analfabeter i den afrikanske regnskogen tar barna på ryggen og går i 2-3 dager for å få barna vaksinert, det skal ikke store kunnskapen til for å fatte gevinsten av det............Og den "onde legemiddelindustrien" har faktisk donert vaksiner inn i slike programmer slik at disse foreldrene, som til tross for null utdanning tar bedre var på barna sine enn deg, kan få denne forsikringen gratis........

At det å gjennomgå meslinger er en "immunstyrkende" prosess er det rene idioti............Ja, hvis en overlever blir en immun, men KUN mot meslingevirus. Hadde du hatt den minste kunnskap om det ervervede immunforsvaret og antistoffer hadde du fattet hvorfor, men da hadde du vel heller ikke vært en del av denne konspirasjonsteorien ? Hadde du hatt litt kunnskap hadde du også visst om de seriøse komplikasjonene etter encephalitt pga meslinger, den høye dødeligheten (den viktigste grunnen til at barnedødeligheten i Norge er redusert fra 10 % til 0,03 % ! er vaksinasjonsprogrammet, dvs dødelighet før fylte 5 år)............Her snakker du ellers om sykdommen som var skyld i at indianerne i Nord-Amerika nesten døde ut (12 000 000 dødsfall, vs 2500 som ble drept i kamp mot de hvite), sammen med Kopper, som takket være vaksinasjonsprogrammet nå er utryddet totalt slik at en ikke trenger å vaksinere mot det...........

Ellers er raljeringen din om "gift-injeksjoner" osv så idiotisk at jeg nesten ikke gidder å kommentere den, alle de 99 % av nordmenn som er vaksinert får filosofere over hvorfor de ikke har dødd av en infeksjonssykdom og føler seg i fin form...............Siden jeg jobber i helsevesenet og også har reist verden rundt har jeg fått en haug med diverse vaksiner og er frisk som en fisk, slik som de fleste andre som leser innlegget her sikkert kan bekrefte............At en mini mini mini-gruppe av psykisk ustabile og arbeidssky mennesker mener at de er "skadet" av vaksiner sier svært så lite i forholde til de 5 milliarder mennesker som er vaksinert i verden i dag og lever i beste velgående...................

Jeg kan dog kommentere det du skriver om dødelighet etter Gardasil : Jeg skriver at det er 18 VERIFISERTE dødsfall etter vaksinasjon. Hvis du tenker deg om og forsøker å tenke logisk : Mange milliarder er vaksinert, mange tusen mennesker blir faktisk vaksinert hver dag. At det da kan forekomme et dødsfall innen 4 dager etter vaksinasjon betyr på ingen som helst måte at vaksinen er den direkte årsaken. Det eneste sikre dødsfallet etter Gardasil er faktisk den 11-årige jenten som tragisk nok fikk en anafylaktisk reaksjon..............Men mener du at det er mer tragisk enn at min bestemor mistet 4 søsken i ung alder pga infeksjonssykdommer ? Hun var i alle fall ikke i tvil om at hun skulle vaksinere SINE barn, som ALLE lever i beste velgående UTEN sykdom..............

Jeg vet at det er komplett fånyttes å snakke logikk med konspirasjonsteoretiekere............Det ligger i konspirasjonsteorienes logikk at alle som ikke støtter den er en del av konspirasjonen............Men jeg håper at alle oppegående mennesker som leser motbøren til dette idiotet spør seg selv : Hvorfor er jeg i toppform etter alle vaksinene jeg har fått ? Og : Hvorfor dør svært få nordmenn av infeksjonssykdommer ? Hvorfor er ingen i min familie døde av kopper, meslinger, tuberkulose, eller handikappet pga røde hunder i svangerskapet ?

Monica_W
Monica_WInnlegg: 319
09.01.09 19:11
Foramen: Hvorfor er jeg i toppform etter alle vaksinene jeg har fått ? Og : Hvorfor dør svært få nordmenn av infeksjonssykdommer ? Hvorfor er ingen i min familie døde av kopper, meslinger, tuberkulose, eller handikappet pga røde hunder i svangerskapet ?

Du må være en av de få som er i toppform, er du klar over hvor heldig du er? De aller fleste mennesker er faktisk syke, sånn er virkeligheten. Personlig kjenner jeg flere hundre personer og av disse er det svært få sjeler som ikke har et eller annet helsemessig problem. Hvorfor stiller du ikke spørsmål ved at stadig flere av dagens unge mennesker får eksempelvis MS, Alzheimer og Parkinson, sykdommer man skulle tro rammet bare de aller eldste i samfunnet.

Er det så galt å søke alternativer? Se på denne personens historie, Hanne Koplev hadde ikke vært der hun er i dag hvis hun hadde underlagt seg vitenskapelig dokumentert behandling;

http://www.holistic-medicine.dk/patient/parkinson.html

Jeg hadde ikke vært der jeg er i dag hvis jeg hadde trodd på alle de teoriene om mine symptomer, nå er flere leger enig med meg i at det var riktige valg å takke nei til medisiner og heller fjerne årsaken til problemene mine.

MedStudent
MedStudentInnlegg: 26
09.01.09 21:16
Monica_W: Du må være en av de få som er i toppform, er du klar over hvor heldig du er? De aller fleste mennesker er faktisk syke, sånn er virkeligheten. Personlig kjenner jeg flere hundre personer og av disse er det svært få sjeler som ikke har et eller annet helsemessig problem. Hvorfor stiller du ikke spørsmål ved at stadig flere av dagens unge mennesker får eksempelvis MS, Alzheimer og Parkinson, sykdommer man skulle tro rammet bare de aller eldste i samfunnet.

Selv er jeg medisin student og nermer meg slutten på ett halvt år med microbiologiundervising som viktigste fag. Jeg er ung, har fått BCG vaksine, DPT vaksine og hep B og C vaksine og er frisk som en fisk slik som alle mine medstudenter og venner hjemme som jo selvfølgelig er vaksinert de og slik normen er. De fleste unge normenn er jo friske! Men hvordan kan dette ha seg når vi (nesten) alle er vaksinert? Saken er den at vaksiner FORHINDRER sykdom og ikke forårsaker dem. Det er mulig at noen av innleggerne her har missforstått dette noe grunnleggende prinsippet i microbiologi, ett fag jeg er ganske sikker på at de har liten eller ingen forståelse for.

MS. alzheimers og parkinsons er sykdommer som rammer flere og flere, på lik linje med en del andre sykdommer. Men jeg tror det blir feil å skylde på vaksiner, i allefall kun på vaksiner. Den dag i dag har helsevesenet nesten utryddet barnedødlighet, nesten alle som blir syke i ung alder i den vestlige verden får hjelp og hjelpen er som oftest tilstrekkelig. Det vi dermed har gjort er å la nesten alle som tidligere ville død få leve og dermed føre sine gener videre til neste generasjon. Det er ikke bare de sterkeste som har det privilegie lenger og dermed er det langt fra de stekeste (les: friskeste) genene som blir vidreført. Denne teorien er ganske dyster ettersom den også forutser hva fremtiden vil vise(kanskje med untak av håpet genetisk utvelging, og modifisering muligens kan gi oss). Etter hvert vil helsevesenet klare å redde fler og fler, noe som vil føre til en videre "utvanning" av genene som skal til for å overleve. Resultatet blir en evigvarende kamp hvor fremskritt medfører like mange/store problemer. En deprimerende tankegang.

Det dere motstandere av vaksiner her gjør er det som ofter kalles "cherry-picking". Dere velger ut statistikk og/eller personlige erfaringer som verifiserer deres teori mens alt annet blir sett bort ifra. Det er og en del ganske åpenbare logiske brister i en del av teoriene som blir lagt fram, som f.eks. at vaksiner ikke virker, evt. har motsatt virkning eller er direkte giftige. Hvis noen skal selge noe som ikke virker i det heletatt, men som de har ønske om at alle skal tro virker, hvorfor gjøre det giftig, eller enda bedre, hvorfor gjøre det mulig og få sykdommen av det de selger mot sykdommen og dermed gi rot til meningsløse konspirasjonsteorier? Tror dere det sitter en gjeng onde individer på toppen som ikke bare har bestemt seg for å selge noe som ikke virker, de vil også forgifte befolkningen bare fordi de kan? Selv motstandere av vaksiner må se at dette ikke gir noe særlig mening.

Jeg ønsker og å forklare litt av innholdsfortegnelsen av vaksiner som ble gitt i diskusjonenes første post.

Ethylenglykol (frostveske): Brukes under framstilling

MedStudent
09.01.09 21:35

Par ting jeg glemte. Ble litt distrahert

Ethyleneglykol (frostveske): Brukes under framstilling av vaksiner, men er ikke i selve vaksinen

Toxoider: Er kunstig framstilte, ikke giftige, deler av giften en bakterie produserer som stimulerer immunforsvaret slik at men blir imun/resistant mot den faktiske giften. Ett eksempel er stivkrampe toxoid vaksinen som hvis man har fått stivkrampe bakterien (clostridium tetani) i seg, bare har noen dager på å gi pasienten. Forutsatt at han ikke er alleredet er immunisert.

Formaldehyd: Giftig og kreftfremkallende, men hver og en av oss har det i kroppen enten man har fått vaksiner eller ikke. Formaldehyd dannes som avfallsstoff i svært små mengder i kroppen. Light brus f.eks. fører til dannelse av formaldehyd i kroppen.

Fortynnede organismer: De er døde og kan ikke skape sykdom. De kan derimot skape ganske sterke reaksjoner, men de er ikke (statisktisk sett) farlige.

Comandante_Che
09.01.09 22:20
Foramen: Jeg vet at det er komplett fånyttes å snakke logikk med konspirasjonsteoretiekere............Det ligger i konspirasjonsteorienes logikk at alle som ikke støtter den er en del av konspirasjonen............Men jeg håper at alle oppegående mennesker som leser motbøren til dette idiotet spør seg selv : Hvorfor er jeg i toppform etter alle vaksinene jeg har fått ?

Og ellers har du det bra ?

Jeg har faktisk lagt ut en del kvalifisert informasjon om vaksinering i innleggene høyere opp på denne siden. Hvorfor velger du i all offentlighet her på forumet å fremstå som en oppblåst lege-blære på vegne av din stand ? Ved å gi inntrykk av at du vet alt for å dekke over hvor lite dybdekunnskap du egentlig sitter inne med ?

Jeg overvar nylig et heldagsseminar med Tim O'Shea, som er en av verdens fremste eksperter på vaksiner etter å ha forsket på temaet i over 10 år. Hans bok "The sanctity of human blood - vaccination is not immunization" ligger foran meg nå - anbefales !

O'Shea er amerikansk kiropraktor og begynte å forske på effekter av vaksiner etter å ha erfart mye skader og svekkelser på barns nervesystem og immunforsvar som han mistenkte vaksiner for å ha forårsaket.

Strengt tatt er det ingen saklig substans i ditt innlegg over. Du messer og messer om snøen som falt i fjor, men i denne sammenhengen kan vi la de lærde strides om hva som har forårsaket hva i en fjern fortid. Noe klart svar finnes neppe.

Mer interessant vil det f.eks. være å konstatere at dagens ikke-vaksinerte ungdom (de er faktisk ikke 1%, men omkring 5% ifølge Folkehelseinstituttet) ikke ser ut til å være særlig plaget av infeksjonssykdommer, ingen av dem dør av det. Tenk - er det ikke rart - og de som ikke er vaksinerte en gang da gitt ! 

Selv det eksakte antallet indianere som ble drept av hvite (kun 2.500 ifølge deg) har du greie på. Hva med å ha fylt ditt innlegg med litt mer vaksine- og immunfaglig substans, fremfor raljerende demagogi ?

Denne nøkkelproblemstillingen i mitt foregående innlegg hoppet du uelegant over:
"Du sier ikke noe i ditt innlegg om i hvilken grad vaksinering i ung alder hemmer den naturlige utviklingen av et barns nervesystem og immunsystem. Tenk på dette: Injisering av det sykdomsfremkallende patogenet (som all vaksinasjon innebærer) forutsetter (ifølge vaksineringens logikk) at immunforsvaret hos mottageren er velfungerende. Sett at så ikke er tilfelle, fordi mottagernes immunforsvar ble hemmet / delvis dysfunksjonelt pga. vaksinering i tidlige barneår ?! Da vil enhver ny vaksinasjon fungere som en lettere forgiftning, mao. et eksperiment med uvisst utfall i hvert enkelt tilfelle.

Hva blir da effekten av "vaksineringen"...?"

(Svar utbes Mr. Foramen)

Her er en fersk norsk erfaring med Gardasil-injeksjon, fra en frivillig forsøkskanin:

"Jeg er en 29 år gammel jente som har vært med på prosjektet om gardasil siden det kom til norge. Jeg er den første som fikk vaksinen i "blindstudiet".  Jeg var en frisk 23 åring uten hpv elle stort andre sykdommer....

Jeg sitter nå med HPV virus som ikke vil gå vekk..og etter nå vel 4 år har jeg omtrent gitt det opp også....det vil bare ikke forsvinne...jeg er av de som fikk "placebo" i testperioden..første vaksine fikk jeg nå i juli i fjord, og jeg har adri følt meg verre...jeg har syke humørsvingninger, føler meg generelt dårlig, svimmel,utslitt, kvalm og uvel...akkurat samme bivirkninger jeg får ved p-pille bruk..(noe jeg nå har kuttet ut for omtrent 1 år siden...) På injeksjonsstedet har jeg fått en klump som klør mer og mer..den er lilla og bare vokser--jeg får ikke noe svar fra lege eller legemiddelfirmaet om hvorfor...og de sier at det ikke har noe sammenheng med vaksinen....noe jeg ikke kan skjønne...Jeg har nå nektet å ta siste vaksine..jeg krysser fingre for at dette er det som er av bivirkninger, og at det ikke kommer noen fler...."

Kilde: Hasteinnføring av HPV-vaksine truer norske jenter?
http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/resultdet.asp?id=552&type=2

Legg merke til utsagnet:

"--jeg får ikke noe svar fra lege eller legemiddelfirmaet om hvorfor...og de sier at det ikke har noe sammenheng med vaksinen....noe jeg ikke kan skjønne"

Sammenlign med ditt utsagn:

"Det eneste sikre dødsfallet etter Gardasil er faktisk den 11-årige jenten som tragisk nok fikk en anafylaktisk reaksjon.."

Legg merke til det klare fellestrekket, hvordan du og den involverte legen i fellesskap toer deres hender ved blankt å avvise enhver sammenheng mellom enhver vaksinasjon og ethvert ubehag, uansett hvor alvorlig dette har vært, som har oppstått kort tid etter vaksine-injiseringen.

Hvis du ikke har fått det med deg, så er tilliten til din yrkesgruppe på vei inn i fritt fall (ikke sykehuskirurger, men "synsende" allmennleger som fremstår som ganske så hjernevasket og uten evne til å forholde seg til ny informasjon).

At du velger å fremstå på vegne av din yrkesgruppe som et "brautende naut" her på nettet er neppe nok til å gi dere tilbake styrket tillit dere sårt kan trenge.

(Innlegget ble redigert 09.01.09 22:30)

Monica_W
09.01.09 22:55
MedStudent: MS. alzheimers og parkinsons er sykdommer som rammer flere og flere, på lik linje med en del andre sykdommer. Men jeg tror det blir feil å skylde på vaksiner, i allefall kun på vaksiner.

Vaksiner inneholder kvikksølv og hvorfor gjør de det når man vet hvor farlig dette stoffet er? En dose nå og da fra vaksiner, amalgamfyllinger og matvarer vil over tid gi problemer for de fleste.

Forurenet grindehvalkød

Arbejdet fra Henrik Skov og Rune Dietz har fået følgeskab af en række nye undersøgelser om kviksølv og helbredsskader. Tidligere har professor i miljømedicin Philippe Grandjean sammen med den færøske overlæge Pál Weihe påvist, at syv-årige børn er sat tilbage i udviklingen af neuropsykologiske færdigheder, jo højere koncentration af kviksølv de har været udsat for som fostre. Nu peger nye undersøgelser på, at kviksølv også kan påvirke risikoen for Parkinsons sygdom og åreforkalkning. Samlet set er kviksølvforureningen blevet så omfattende, at Pál Weihe sammen med Færøernes landslæge Høgni Joensen nu anbefaler færingerne at holde sig fra kød fra grindehvaler.

http://www.berlingske.dk/article/20090107/klima/701070107/

Comandante_Che
09.01.09 23:03
MedStudent: Formaldehyd: Giftig og kreftfremkallende, men hver og en av oss har det i kroppen enten man har fått vaksiner eller ikke. Formaldehyd dannes som avfallsstoff i svært små mengder i kroppen. Light brus f.eks. fører til dannelse av formaldehyd i kroppen.   Fortynnede organismer: De er døde og kan ikke skape sykdom. De kan derimot skape ganske sterke reaksjoner, men de er ikke (statisktisk sett) farlige.

"Fortynnede organismer: De er døde og kan ikke skape sykdom".

Herregud, hva skjer med døde organismer ? De går i forråtnelse og myriader av mikroorganismer settes i aktivitet.

Hvor skjer så dette ?! Inne i blodet !! 

Om nedbrytningen hadde skjedd i tarmen, som kan bryte ned allverdens mikroorganismer for så å skille restene ut med avføringen hadde det ikke vært noen big deal. Men det er på ingen måte naturlig at slike prosesser foregår i blodet; husk også at det dreier seg om substanser som er fremmede for kroppen siden de er blitt injisert i en kropp som ikke kjenner til dem fra før. Lettere forgiftning kalles dette. At noen tåler det bedre og "jobber seg gjennom det" uten å merke noe betyr ikke at det ikke kan bidra til å virke forstyrrende inn i "kroppens indre anliggender", særlig hos barn og unge, hvor organismen utvikles fra dag til dag.

Her er et velment råd: Pugg det du må pugge av lege-pensum, inkl. vaksiner er flott-propaganda (du får likevel ikke noen plusspoeng i studiet for å trene deg her på forumet) så du får din lege-eksamen.

Samtidig kan du (uten nødvendigvis å rope det ut på plenumsforelesning) skaffe deg Tim O'Sheas bok:
"Vaccination is not immunization" med undertittel "The sanctity of human blood".  ISBN: 1929487088   12. opplag 2008

(Leser du den vil du skjønne min merknad over som dreier seg om "Blodets hellighet/sanctity" bedre). Og hvis du først har lest den vil du huske på ikke å vaksinere dine egne barn. Det er en dårlig skjult hemmelighet at  legers barn har en høyere prosentandel som ikke er vaksinert enn hos befolkningen forøvrig.

(Innlegget ble redigert 09.01.09 23:10)

MedStudent
09.01.09 23:22

Before vaccines, an average of 157 cases per 100,000 persons were reported in the U.S., with peaks reported every two to five years; more than 93% of reported cases occurred in children under 10 years of age. The actual incidence was likely much higher. After vaccinations were introduced in the 1940s, incidence fell dramatically to less than 1 per 100,000 by 1970. Incidence rates have increased somewhat since 1980. Pertussis is the only vaccine-preventable disease that is associated with increasing deaths in the U.S. The number of deaths increased from 4 in 1996 to 17 in 2001, almost all of which were infants under one year.

Fra http://en.wikipedia.org/wiki/Pertussis#Epidemiology

Hvis Comandante_Che eller BeatrixVonLifer kan komme med en annen god forklaring på en >99% reduksjon av pertussis (kikhoste) i USA etter introduksjonen av DPT vaksinen så hadde det vært kjempefint.

Sverige sluttet immunisering med DPT vaksinen i 1979. De begynte derimot med den igjen i 1996 etter at det viste seg at kikhoste rammet 60% av barn i alderen 0-10år i tiden vaksinen ikke ble brukt.

Comandante_Che: Mer interessant vil det f.eks. være å konstatere at dagens ikke-vaksinerte ungdom (de er faktisk ikke 1%, men omkring 5% ifølge Folkehelseinstituttet) ikke ser ut til å være særlig plaget av infeksjonssykdommer, ingen av dem dør av det. Tenk - er det ikke rart - og de som ikke er vaksinerte en gang da gitt ! 

For at en sykdom skal spre seg i en befolkning må en hvis prosent være motakelig for infeksjonen. Hvis nesten alle er immunisert har sykdommen liten mulighet til å smitte, noe som igjen betyr at de som ikke er vaksinert har nesten ingen mulige smittekjilder i sitt miljø. Alle sykdommer det finnes vaksiner mot viser seg å ha en slik grense, og det virker som om det er på grunnlag av hvor lett den smitter fra person til person. Jeg har ikke tallene på de forskjellige sykdommene tilgjengelig for øyeblikket, men jeg kan fortelle deg at vi ikke kommer til å se noen særlig økning i tallet på syke før grensen er nådd og sykdommen får fotfeste i befolkningen. Å som vi gleder oss til dagen hobby-legene (som bare har lært nok til å tro de kan noe) har gjeninnført bordetella pertussis, hemofilus influenze B og alle de andre herlige sykdommene de har blitt skånet for i mangfoldie tiår.

Monica_W
09.01.09 23:30
MedStudent: Selv er jeg medisin student og nermer meg slutten på ett halvt år med microbiologiundervising som viktigste fag. Jeg er ung, har fått BCG vaksine, DPT vaksine og hep B og C vaksine og er frisk som en fisk slik som alle mine medstudenter og venner hjemme som jo selvfølgelig er vaksinert de og slik normen er. De fleste unge normenn er jo friske! Men hvordan kan dette ha seg når vi (nesten) alle er vaksinert?

Unge tror de er friske, det gjorde jeg også helt til smellen kom. Sannheten er at for de fleste av oss blir man gradvis forgiftet over tid og når man når til et visst nivå sier det stopp, da blir de vage symptomene sterkere og det ender i kraftigere symptomer eller en påviselig sykdom. Når man er ung fungerer kroppen bedre også, men når man blir eldre begynner det å gå nedover, så de fleste kvikksølvbelastede blir syke som 30 - 40 åringer. For din del håper jeg du ikke får smake vaksinenes bakside i fremtiden, men faren for det er mye større enn du synes å tro nå.

Kvikksølv/tungmetaller gir et hav av symptomer, de kommer gjerne snikende over flere år slik at man ikke merker det før skadene er et faktum. Legemiddelindustrien leverer symptomlindrende medikamenter, så de oppnår mange kunder når symptomene melder seg. Når en sykdom er et faktum, være seg kreft, parkinson eller hva, så oppnår de solide kunder. Kan ikke dette være en god grunn til å ha ymse gifter, unødvendige og avhengighetsskapende stoffer i produktene sine? Man skaper m.a.o. sitt eget marked og de starter med det allerede før du er født ved å forgifte dine foreldre.

Så har vi Statens legemiddelverk som forbyr det ene kosttilskuddet etter det andre, en offentlig instans som tar fra oss vårt frie valg til å ta vare på eget liv og helse, hvorfor gjør de det tror du? Er kanskje ikke de korrupte svina en del av spillet til legemiddelindustrien?

MedStudent
09.01.09 23:36
Comandante_Che: Herregud, hva skjer med døde organismer ? De går i forråtnelse og myriader av mikroorganismer settes i aktivitet. Hvor skjer så dette ?! Inne i blodet !!

En frisk persons blod inneholder ikke microorganismer, med mindre man har en bakterieinfeksjon i blodet. Da er man syk. De døde bacteriene fjernes av kroppens immunforsvars-celler. Det kan hjelpe å lese deg litt opp på det du prater om. Jeg annefaler at du begynner med fysiologi og kanskje beveger deg over på immmunologi og microbiologi.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg