Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Sliter med dårlig immunforsvar.

NYTT TEMA
wingswest
wingswestInnlegg: 11317
04.10.09 10:35

Nå er jeg syk, har vært sengeliggende nesten hele uken. Samme influensagreia, feber og full pakke. I går var det ganske bra, og det så ut som det skulle bli enda bedre. Men i dag kjennes det ut som jeg fikk feber igjen, i tillegg til en mystisk smerte i begge armene, som jeg aldri har opplevd før. Er helt jævlig. Har ikke opplevd dette før, hele denne uka har jeg sovet mer eller mindre hele tida, men i natt fikk jeg ikke sove, smerter i armene, kaldsvetting, og det som verre er.

Hva kan man gjøre? I august var jeg syk sist, det er 5-6 uker siden. Jeg har feber og greier flere ganger i året, og totalt så er jeg enten sengeliggende, eller bør være det bortimot en måned i løpet av et år. Skal nevnes at jeg aldri har vært borte fra jobb eller vært sykemeldt, jeg jobber turnus, så enten må jeg jobbe ut uka selvom jeg er syk, eller så klaffer det litt så jeg er syk i fri ukene.

Prøver å ta litt kosttilskudd, trodde det hjalp, men nå ligger jeg for døden igjen....

Ganklabb
GanklabbInnlegg: 5930
04.10.09 11:17

Hypogammaglobulinemi

http://www.uus.no/brukerhandbok/index.asp?Bok=2&Kap=9&Par=92&Boknavn=Brukerh%C3%83%C6%92%C3%82%C2%A5ndbok%20i%20klinisk%20kjemi%202004

gitten
gittenInnlegg: 2
04.10.09 20:54

Hei

Det eneste som hjelper på immunforsvaret og helsen din er om du legger om kosthold og livsstil.

Det hjelper INGENTING å putte i seg kosttilskudd om du ellers spiser elendig mat... Det beste du kan gjøre for deg selv er å drikke mye vann hver dag - så mye at urinen er transperant. Da er immunforsvaret sterkt og bakterier og virus "i ro".

Kutt ned på sukker (rent sukker, snop, for mye brødmat/lyst brød, kunstig søtningsmidler og brus). Spis mye grønnsaker, salater og frukt. Og veldig viktig; få i deg mye salt - men av naturlig havsalt, IKKE bordsalt som er direkte skadelig. Naturlig havsalt gir deg masse energi og senker blodtrykket (i motsettning til bordsalt). Spis fisk, kylling og lam - men minimer ku/kalv og svin (best å kutte helt ut).

Få nok sol og dagslys, tilskudd av vit D hvis ikke. Mosjoner/gå tur hver dag.

Tilskudd i form av en bra multivitamin + probiotika er å anbefale (men det har altså lite hensikt om man propper kroppen med usunn mat).

God bedring og lykke til!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg