Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Er det sunt å drikke blod?

NYTT TEMA
Noob_Saibot

Noob_Saibot
11.04.10 22:36

Hei.

Er det sunt å drikke andres blod, gitt at personene er friske?

Mvh. Up-and-coming vampyr.

Wes24

Wes24
12.04.10 07:39

Blod er bra! Men la nå menneskene få beholde sitt i fred, evt donere det til blodbanken. Dyreblod har vi alt for masse av, der kan du fråtse!

Reformisten

Reformisten
12.04.10 07:50

Å drikke blod, er vel like sunt som å drikke si eiga urin, dvs. ikkje i det heile teke!

Noob_Saibot

Noob_Saibot
12.04.10 17:49

Nå må dere bestemme dere, folkens... Er det sunt eller ikke? Jeg kommer ingen vei med motstridende svar.

TøttTøtt

TøttTøtt
12.04.10 21:40

Blod er rent, næringsrikt og inneholder mye og lett tilgjengelig jern. Rent næringsmessig er ikke blod det verste man kan få i seg (forutsatt at blodet er friskt for alt av sjukdommer), men det fungerer dårlig som drikke; protein- og saltnivået gjør at man blir mett og tørst av det.

Å hevde at det er usunt å drikke blod på lik linje som å drikke urin er i beste fall en myte. Urin inneholder riktignok kun de bestanddeler man finner i blod, men urinstoffene finnes i lavt nivå i blodet nettopp fordi nyrene hele tiden filtrerer ut dem. Å drikke urin i små mengder er verken sunt eller usunt, det er bare unødvendig (og smaker nok ikke så veldig godt).

Å drikke friskt menneskeblod menes å være noe som letter symptomene ved den noe sjeldne sykdommen porfyri (men dette er ikke legestanden enige i). Det morsomme med porfyri er at pasientene blir veldig lyssky (det gjør vondt i huden pga sykdommen) samt at de har behov for blodoverføringer..

Wes24

Wes24
12.04.10 22:20

Enig med tøtta (som jeg som regel er). Blod er fin mat, og slaktern blir nok både glad om du spør og du får mye "mat" til en grei penge. Om det er menneskeblod du er ute etter er det i beste fall veldig sært...

Noob_Saibot

Noob_Saibot
13.04.10 19:33
Wes24: Dyreblod har vi alt for masse av, der kan du fråtse!

Å drikke dyreblod høres jo bare ekkelt ut.

orbixx

orbixx
13.04.10 22:45

Hvis du satser på å leve et liv som vampyr, så kan jeg på det sterkeste anbefale massevis av friskt blod. (Spesielt fra kvinner, fordi det er mote ifølge Hollywood-filmer).

Dersom du ikke liker lunkent blod, kan du varme det opp i kaffetrakteren og drikke det i stedet for kaffe. Kokvarmt blod vil sikkert være en delikatesse for mange av dine gjester.

Men jeg vil ikke bli invitert til en gedigen blodfest, hvor væsken tyter ut fra mette og fornøyde munnviker...

Dessuten har jeg blodtype 0, og den smaker som plumbo, tror jeg...

For å være på den sikre side har jeg fullt opp hele huset med hvitløk...

Styr unna. Grøss.

Bobbyv

Bobbyv
13.04.10 23:56
Noob_Saibot: Er det sunt å drikke andres blod, gitt at personene er friske? Mvh. Up-and-coming vampyr.

Det er helt sikkert ikke usunt, det har ihvertfall vært helt vanlig å spise blodpudding, blodklubb og annen blodholdig mat.
Hvem er det som ikke elsker en blodig biff?

PS! Tror ikke du hadde godt av å lese romanen "Dracula," Noob! :-)

(Innlegget ble redigert 13.04.10 23:58)

Bengal1

Bengal1
14.04.10 04:22
Bobbyv: Hvem er det som ikke elsker en blodig biff?

Jeg... Men det er ikke fordi jeg hater blodmat, kun fordi jeg foretrekker fisk og skalldyr

LaCangura

LaCangura
14.04.10 11:26
Noob_Saibot: Hei. Er det sunt å drikke andres blod, gitt at personene er friske?

Må dessverre skuffe deg og si nei!

Når det kommer blod i magesekker reagerer den med oppkast. Du kommer bare til å bli veldig kvalm hvis du drikker menneskeblod. Men velbekomme.

(Innlegget ble redigert 14.04.10 11:27)

Noob_Saibot

Noob_Saibot
14.04.10 20:21
Bobbyv: PS! Tror ikke du hadde godt av å lese romanen "Dracula," Noob! :-)

Tvert imot; Det er det beste jeg noen gang har gjort!:) Anbefales til alle;)

some1

some1
21.04.14 17:06

Å drikke andres blod er ganske sunt. For blodet inneholder mye jern og vitaminer som er bra for kroppen, så det helt greitt å drikke menneskeblod. 

(Innlegget ble redigert 21.04.14 17:11)

Hårdott

Hårdott
21.04.14 21:31
some1: For blodet inneholder mye jern

For mye jern er farlig.

Fra apoteket:

-Øvre grense for daglig inntak er 30-100 mg (EU`s vitenskapskomite for mat 2003)
-Langvarig bruk av høydoserte jernpreparat kan føre til hemokromatose
-Alle, og særlig barn, skal være forsiktig med inntak av ekstra jern.
-Menn over 40 år og kvinner etter klimakteriet (overgangsalder) bør ikke innta for mye jern.

Ville ikke drukket blod om jeg var deg, trådstarter. Ta heller en deilig biff - da får du proteiner i tillegg til en sunn mengde jern. :-) Pluss at biff er godt.

(Innlegget ble redigert 21.04.14 21:36)

sanila

sanila
22.04.14 16:17

Tja mennesket er det siste led i fødekjeden derfor også det mest der er mest forurenet

Referee799

Referee799
22.04.14 19:38
orbixx: Kokvarmt blod vil sikkert være en delikatesse for mange av dine gjester.

Vil koagulere... og bli klumpete...

Referee799

Referee799
22.04.14 19:42
Hårdott: For mye jern er farlig.

Mange som føler seg slappe som stapper innpå jern og får selvpåført hemokramtose. Den vil vel stort sett gå tilbake etter litt tid, evt ved hjelp av venesectio. Men det er ganske unødvendig å påføre seg selv slikt. Samme gjelder også vitaminer og mineraler, som ellers friske personer ved normalt kosthold stort sett får nok av, men som mange ukritisk velger å stappe i seg. I beste fall er det bortkastet, i verste fall toksisk...

Myril

Myril
22.04.14 23:53

Noen som vet om man kan bli dømt for bloddoping av å drikke blod?

fisto

fisto
22.04.14 23:59
Myril: Noen som vet om man kan bli dømt for bloddoping av å drikke blod?

Hvis du tvangstapper en russisk langrennsløper, kanskje?

Fra spøk til alvor : hvor får dere tak i denne halvliteren med menneskeblod?

Myril

Myril
23.04.14 15:43
fisto: Fra spøk til alvor : hvor får dere tak i denne halvliteren med menneskeblod?

Sykehus har mye blod har jeg hørt

ynnory

ynnory
23.04.14 15:47

Blodpannekaker er godt. Fikk tidligere kjøpt blod i enkelte kolonialer.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg