Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Spørsmål ang. Tatovering

NYTT TEMA
MartinMUFC
MartinMUFCInnlegg: 94
27.02.11 20:50

Jeg har vurdert å ta en liten tatovering på brystet, med ordet "Believe". Jeg lurer på om tatoveringer kan slå ut på allergi, og om hvor gammel man må være? (er under 18.)

Morten2509
Morten2509Innlegg: 18
10.06.11 21:01

Siden du er under 18 år så kan du rett og slett bare glemme det. Alle tattoovører her i lands vil ikke røre deg med nåla si før du har fylt 18 år. Så sant de er seriøse da.

Og ang allergien så er det bare å spørre en tattovør. De tattooverer deg ikke hvis det kan skje noe alvorlig. Igjen så sant de er seriøse

Thyra
ThyraInnlegg: 43154
12.06.11 12:49
MartinMUFC: Jeg lurer på om tatoveringer kan slå ut på allergi,

Det eneste jeg vet når det gjelder det, er advarslene som står på alle hårfargeprodukter. Der står det at hårfarging kan gi alvorlig allergisk reaksjon, og at risikoen for en slik allergisk reaksjon øker dersom man har en tattovering.

Beatrix_Kiddo
Beatrix_KiddoInnlegg: 3905
12.06.11 20:25
Thyra: Det eneste jeg vet når det gjelder det, er advarslene som står på alle hårfargeprodukter. Der står det at hårfarging kan gi alvorlig allergisk reaksjon, og at risikoen for en slik allergisk reaksjon øker dersom man har en tattovering.

Sikker på at du ikke blander med henna-tatovering? Henna-tatovering er en juksetatovering som males på huden, den er kraftig allergifremkallende og de som har fått reaksjon på det, reagerer ofte kraftig på hårfarger etc etc.

Thyra
ThyraInnlegg: 43154
12.06.11 20:34
Beatrix_Kiddo: Sikker på at du ikke blander med henna-tatovering? Henna-tatovering er en juksetatovering som males på huden, den er kraftig allergifremkallende og de som har fått reaksjon på det, reagerer ofte kraftig på hårfarger etc etc.

Ja. På alle hårfargeproduktene jeg har kjøpt har det stått en slik advarsel.

Når det gjelder hennatattoveringer, så er det ikke den tradisjonelle rødbrune hennaen som er allergiframkallende. Men den svarte hennaen. De blander ett eller annet i den for å få den svart, jeg husker ikke hva det var. Men det er veldig allergifremkallende.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg