Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Brudd vises senere på røntgen?

NYTT TEMA
Simpfan
SimpfanInnlegg: 699
28.05.11 21:05

Jeg var svært uheldig i dag, og klarte å få en fantastisk god fart i en vannsklie i dag. Idet jeg kom i "lande" utfarten så kom jeg så fort at jeg krasjet med høyre beinet i trappen der. beinet ble vridd innover og fikk kutt skade under foten. Ble sendt til akuttmottaket og ble røntget. Fant ikek noe brudd, men jeg har snakket med mange som har hatt røntgen rett etter skaden, og røntgen noen dager etter. Og Første gangen viste ikek noe røntgen brudd, mens andre gangen vard et brudd. Det som bekymrer meg mest her, er om leddbåndet har røket av? Og er sånn at jeg ikke klarer å løfte opp lilletoa, ringetoa og langetoa, for da gjøre det så vondt oppover på høyresiden av rista. Det gjør vondt å gå ved tyngde mot dette området også. Genrelt hoven, Smertefullt og ta i områdene jeg nevnte og like under ankelklumpen. Oppå vrista. Jeg tror ikke jeg ble røntget av vrista kansje, for var ankelen som gjorde vondt når jeg hadde fått skaden, smertene var ikke så ille som nå i vrista.

Bianco_1
Bianco_1Innlegg: 247
29.05.11 12:38

Ta en ny tur til legevakta. Så vurderer de om de skal ta flere røntgenbilder og evt behandling videre

Simpfan
29.05.11 19:00

Skal til lege tirsdag, er det ikek bra da sier jeg ifra.

Simpfan
29.05.11 19:38

Tenkte jeg kunne lagt ut bilder av ankelens utseende nå, og vise hva jeg har slags symptomer. Er umulig å forklare uten. Har beskrevet fint på to bilder, men får ikke lastet opp bilder her.

Wes24
Wes24Innlegg: 4471
29.05.11 19:59
Simpfan: Tenkte jeg kunne lagt ut bilder av ankelens utseende nå, og vise hva jeg har slags symptomer. Er umulig å forklare uten. Har beskrevet fint på to bilder, men får ikke lastet opp bilder her.

Imageshack.us

Beatrix_Kiddo
Beatrix_KiddoInnlegg: 3905
29.05.11 22:49

Hvis du har brukket metatarsene, som er mellomfotsbena, så vises det sjeldent på vanlig røntgen. Jeg måtte på MR for å få påvist brudd etter jeg fikk et stort speil over vrista.

Simpfan
29.05.11 23:10

Hvor lenge gikk du før du fikk vite det? Hva slags smerter hadde du? Hva slags behandling fikk du?

Simpfan
29.05.11 23:14

Her er bildene:

http://img36.imageshack.us/img36/9493/smerterogsynligeskader.jpg

http://img89.imageshack.us/img89/2424/smertervenstreside.jpg

(Innlegget ble redigert 29.05.11 23:16)

Bianco_1
30.05.11 00:58

Du lurer altså på om du har brudd, da mener nå jeg at det er fornuftig å oppsøke lege for å få en kyndig vurdering av dette. Svar fra vgd blir vel bare synsing, selv om du har lagt med bilder og forklaring.

Bianco_1
06.06.11 23:14

Var det brudd?

Simpfan
10.06.11 15:59

På¨valig røntgen fant de ikek noe. Men fikk beskjed å komme tilbake om 2 uke rom det ikke var bra. Tirsdag har det gått to uker, og enda er beinet vondt og hovent. Så ser ut til at jeg må en ny tur til lege på tirsdag.

Beatrix_Kiddo
11.06.11 00:09
Simpfan: Hvor lenge gikk du før du fikk vite det? Hva slags smerter hadde du? Hva slags behandling fikk d

3 mndr :P

Foten ble blå og hoven,og jeg klarte ikke å "rulle" når jeg gikk, måtte trå ned med hælen. Trodde først jeg bare hadde forslått den, men kjente innimellom at det var noe som gnisset inni foten :S   Hinka rundt på hælen noen uker til det ble bra. Det var så travelt på jobb at jeg ikke tok meg tid til å gå til legen,regnet med at det ble bra av seg selv.

Etter 3 mndr begynte jeg å jogge, med resultat at jeg brakk opp igjen bruddet. DA gikk jeg til legen, som ikke trodde det var brudd for han mente jeg ikke burde kunne gå på foten.

Jeg har ganske høy smerteterskel og løper ikke til legen i tide og utide,hehe.

I ettertid fikk jeg vite at jeg skulle gått med krykker i ca 6 uker pga bruddet:P

Beatrix_Kiddo
11.06.11 00:12
Simpfan: På¨valig røntgen fant de ikek noe. Men fikk beskjed å komme tilbake om 2 uke rom det ikke var bra. Tirsdag har det gått to uker, og enda er beinet vondt og hovent. Så ser ut til at jeg må en ny tur til lege på tirsdag.

Forlang MR! Bruker du krykker? Hvis ikke, så burde du kansje avlaste foten i tilfelle det er brudd. Jeg har ennå  problemer  med smerter i foten spesielt i forbindelse med løping selv om det er 1,5 år siden jeg brakk mellomfotsbenet.

Simpfan
11.06.11 00:46

Huff da. Hørtes ikek noe godt ut. Er sånne smerter jeg har. Vondt å belaste foten helt, og rulle foten er kjempe vondt. Vri foten innover gjør enda vondere. Så skal ringe legen å få en time så fort som mulig og prøve å tørre å be om en mr.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg