Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kreft?

NYTT TEMA
treigetor
treigetorInnlegg: 520
09.06.11 15:30

Av og til føler jeg en svak smerte i eller rundt testiklene. Slik at man føler smertene gå "oppover i magen". Det hender jeg kjenner dette et par ganger daglig. Jeg går ikke i trange bukser..

Jeg har sjekket på nettet og har ikke hovedsymptomene verken for prostata eller testikkelkreft. Ingen problemer med å tisse og heller ingen "kuler" i pungen. Tidligere kjente jeg en slags stramningsfølelse rundt urinrøret, men dette er borte nå.

(Innlegget ble redigert 09.06.11 15:30)

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 11786
09.06.11 15:35

Det er ingen deltagere på et diskusjonsforum som kan fortelle deg hva dette dreier seg om.

Gå til LEGE dersom du er bekymret.

Wes24
Wes24Innlegg: 4471
09.06.11 18:11

Det høres ikke veldig ut som kreft, men du har kun to baller, og du vil ikke miste noen av dem. Ta deg en tur til legen din du.

Edit: Eventuelt lider du av ballespreng, ta deg en tur på byen eller ta saken i egne hender (pun intended).

(Innlegget ble redigert 09.06.11 18:12)

treigetor
10.06.11 15:17

Det er ikke ballespreng. Noen som tror de kan vite hva det er? Føler dere andre aldri tendens til smerter i/rundt testiklene?

(Innlegget ble redigert 10.06.11 15:19)

Soldieroffortune
SoldieroffortuneInnlegg: 71
10.06.11 17:24

Interessant, tror neppe det er prostata/testikkelkreft. Da hadde du hatt mye mer smerter og du hadde også hatt problemer med vannlating.

For øvrig er dette en fin artikkel om sykdommen kreft...

Wes24
10.06.11 18:42
Soldieroffortune: Interessant, tror neppe det er prostata/testikkelkreft. Da hadde du hatt mye mer smerter

Hvis du først skal opplyse om noe du ikke kan noe om på VGD, venligst velg noe som ikke kan koste folk livet.

Soldieroffortune
SoldieroffortuneInnlegg: 71
10.06.11 21:44

interresant, jeg har en onkel som har denne typen kreft. Jeg husker hans beskrivelser. Men om du tror at folk tar til seg alt av tips på vgd så har du enorme sosiale problemer.

Wes24
10.06.11 23:39

Og jeg har en lærebok i patologi som sier testikkelkreft ofte er asymptomatsk hva smerter angår..

Folk spør jo tydeligvis på VGD hver gang de tror de har kreft, så ja, jeg tror faktisk folk er dumme nok til å stole på det de leser her. Å avskrive testikkelkreft pga mangel på smerter er så feil det kan få blitt.

Jeg tror ikke OP har kreft, men synes tipset ditt er på jordet.

treigetor
11.06.11 00:07

Det er jo ikke uvanlig for menn å først spør f.eks over nettet. Vi drar jo sjelden til legen hvis vi tror det er noe. Eller i det minste så drøyer vi det en stund :-)

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 11786
13.06.11 10:16
Soldieroffortune: Men om du tror at folk tar til seg alt av tips på vgd

Det fins nok av eksempler på at folk tar til seg tips herfra, og fra alle andre internett-kilder. Om du ikke innser det, ligger det store sosiale problemet hos deg.

qpr1
qpr1Innlegg: 6751
17.06.11 23:27
Soldieroffortune: Interessant, tror neppe det er prostata/testikkelkreft. Da hadde du hatt mye mer smerter og du hadde også hatt problemer med vannlating.
For øvrig er dette en fin artikkel om sykdommen kreft...

Hvis folk spør om alvorlige ting sånn som her, og du ikke har greie på det (noe svaret ditt beviser) så har du egentlig bare to fornuftige valg. Det ene er å holde kjet og ikke skrive noe. Det andre er å anbefale vedkommende å få det undersøkt hos en lege.

Nå er vel sannsynligvis treigetor en oppegående sjel som evner å utvise kildekritikk. Men man må vel bare ta inn over seg at på et forum som dette vet man faktisk ikke sikkert hvem man svarer og noe om vedkommendes begavelser og evner. Så dermed kan du i verste fall være ed på å forsinke diagnostikk og behandling for livstruende tilstander med denslags tåpelige svar.

vaffelanders
vaffelandersInnlegg: 544
24.06.11 14:47

Her er det bare å si seg ytterst enig i det Navnebruker sier: gå til legen! VGD er nyttig til mange formål, men for all del ikke slike ting.

Det er faktisk ekstremt viktig at ikke folk begynner å bruke nettdebatter til slike ting. Hvis fysisk og psykisk helse skal begynne å bli diagnostisert av tilfeldige debattforumdeltakere på nettet, er det krise. 

(Ikke meningen å være krass mot trådstarter, ment til hans/hennes eget beste.)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg