Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

96% Rapsolje i giftig planteverniddel!

NYTT TEMA
1004
1004Innlegg: 10
29.06.11 09:42

I følge Natural News er det hele 96 % Rapsolje i et giftig plantevernmiddel. 

Er Rapsolje så bra for helsen som det påstås? 

onetogo
onetogoInnlegg: 91
29.06.11 11:32

I øl er det 93% vann.

Er øl så bra for fylla som det påstås?

Teiresiras
TeiresirasInnlegg: 2
29.06.11 21:40

Det er ikke mange årene siden rapsolje KUN ble brukt til idustriellt bruk. Så kom et par år da overskuddet av rapsolje på verdensmarkedet bare steg og steg for hvert år. Produsentene klarte ikke å bli kvitt produktet sitt. Plutselig begynnte det å dukke opp vitenskapelige artikler og forskningsresulteter på løpende bånd som fortalte om rapsoljens fortreffelighet ikke bare i matlaging men også som kosttillskudd. Tilfeldighet? Hvis du misstenker uærlighet - "Follow the money".

dainbramage
dainbramageInnlegg: 1516
04.07.11 17:56
Teiresiras: Det er ikke mange årene siden rapsolje KUN ble brukt til idustriellt bruk. Så kom et par år da overskuddet av rapsolje på verdensmarkedet bare steg og steg for hvert år. Produsentene klarte ikke å bli kvitt produktet sitt. Plutselig begynnte det å dukke opp vitenskapelige artikler og forskningsresulteter på løpende bånd som fortalte om rapsoljens fortreffelighet ikke bare i matlaging men også som kosttillskudd. Tilfeldighet? Hvis du misstenker uærlighet - "Follow the money"

Dette var svært interessant. Har du kilder på dette?`

Jeg vil også gjerne høre flere slike eksempler på hvordan økonomiske interesser gjerne styrer helsemessige anbefalinger o.l.

Natural News er jeg godt kjent med. De har desverre for min del vist seg å skrive artikler som er svært uærlige og lite representative for virkeligheten, så jeg vet ikke hvilke artikler jeg kan stole på lenger.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg