Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Kranglete kne

NYTT TEMA
Olayo
OlayoInnlegg: 646
11.07.11 18:45

Henvender meg her i håp om at noen kan ha noen gode tips.

Har i den siste tiden fått smerter i forbindelse med jogging på utsiden av venstre kne. Det starter på siden, og går noe ned mot midten kneet. Det snodige er at det kommer kun i forbindelse med jogging. Jeg kan trene knebøy, samt gå flere timer på rulleski uten at det er smertefullt.

Smertene kommer etter ca 10 - 15 minutter, og blir etter hvert så drøye at kneet svikter om jeg presser hardt nok. 

Noen teorier? Skal sies at jeg hadde nøyaktig samme smerter i det andre kneet i høst, og da fant man ingenting på MR. Legen konstaterte vel egentlig bare med "overbelastning", som kan innebære så mye.

Takknemlig for alle tips!

Olayo
OlayoInnlegg: 646
11.07.11 19:07

Kan forøvrig legge til at det "knekker" i kneet når jeg bøyer det.

Navnebruker
NavnebrukerInnlegg: 11786
11.07.11 20:36

Jeg ville ha tatt turen til Löplabbet og fått testet ut riktige sko for joggingen aller først. Dersom du bor i nærheten av en slik butikk, da. Mulig det fins andre sportsbutikker som kan utføre løpetester også.

Wes24
Wes24Innlegg: 4471
12.07.11 00:15

Ganske sikkert langdistansekne/runners knee. Det er ofte ting man kan gjøre med det, men d vil nok trenge litt hjelp til å komme igang. Anbefaler å ta en tur til legen og få henvisning til fysioterapeut, vi skal kunne hjelpe deg til å få et løpbart kne igjen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg