Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Noen som har peil på meds?

NYTT TEMA
PatEvra

PatEvra
12.09.12 02:01

Jeg vil slutte med Rivotril og Flunipam! har gått på d noen år nå :( Tips? Cold Turkey eller nedtrapping?

Vurderer for øvrig og saksøke legen min elns! Leger = narkolangere.

Mange av de er jo det.

Men tips noen? TAKK

(Innlegget ble redigert 12.09.12 08:49)

PatEvra

PatEvra
12.09.12 02:18

Flunipam blir nok d værste å kutte ut, siden jeg har tatt de hver eneste kveld omtrent...har alvorlig søvnproblemer.

Rivotril er også en meget sterk benzo. Får ta d som enn mann! Ugh! Grur meg. Om det er noen her som har vært i samme situasjon, altså slitt med benzo-avhengighet setter jeg pris på svar! I morgen begynner jeg. Ønsk meg lykke til og til hel*vete med snille leger som gir faen i deg og bare vil ha penger.

Nå tok jeg min siste Flunipam.

Sånn nok syting!

(Innlegget ble redigert 12.09.12 02:21)

Neith

Neith
12.09.12 10:37
PatEvra: nedtrapping

Er ikke noe å lure på en gang. Nedtrapping er løsningen.

Skriv et brev til deg sjøl, som skal leses på dager hvor det river som verst. Gi deg selv trøst og oppmuntring, og minn deg på alt som er bra med å være rusfri, og hva du kan gjør for å holde hodet klart. Det hjelper så lite hva andre sier og mener i slitsomme situasjoner, for det er din vilje som styrer alt.

Lag en plan tilfelle du skulle sprekke også. Det kan skje, og da må du ikke tenke at nå er alt ødelagt, så da kan du bare fortsette i elendigheta. Dagen etter er det rett på "vannvogna" igjen, og fortsette der du slapp.

Wes24

Wes24
12.09.12 10:56
PatEvra: Ønsk meg lykke til

Lykke til!

Ingen enkel vei du skal begi deg ut på nå, men det må gjøres! 

Har ingen tips eller erfaringer, kun lykkeønskinger, håper det er godt nok! ;)

PatEvra

PatEvra
12.09.12 11:52

Takker for svar! Har ikke rørt noen i dag, kjenner ingen bivirkninger enda, men jeg vet de kommer! Kanskje ikke det er så forbanna lurt å sitte inne...frisk luft når bivirkningene begynner å komme er ikke dumt vil jeg tro, bedre en å sitte inne å ha "nerver" osv...

Tenkte kanskje jeg sku begynne å trene litt også, men d må nesten vente litt tror jeg ;p er ikke i stand til d nå.

Om det er noen som har gått gjennom noe av d samme, setter jeg pris på et innlegg eller flere =) Jeg føler meg ganske så motivert til å kutte ut pillene også så det er jo bra..

(Innlegget ble redigert 12.09.12 11:54)

PatEvra

PatEvra
12.09.12 11:56
Neith: Nedtrapping er løsningen.

Jeg skal prøve Cold turkey! Jeg vet det blir mildt sagt grusomt.

men får bare ha d helt jævlig til de abstinense går over.

Neith

Neith
12.09.12 16:55
PatEvra: Jeg skal prøve Cold turkey! Jeg vet det blir mildt sagt grusomt.
men får bare ha d helt jævlig til de abstinense går over.

Hvor mange mg er du oppe i, forresten?

PatEvra

PatEvra
13.09.12 12:33

Jeg har tatt 3-4 2mg Rivotril omtrent hver dag og 1mg Flunipam en av og til to for søvn. Nå har jeg ikke rørt en pille siden sist jeg skev i denne tråden, kjenner ikke noe særlig enda, men det er vel fordi de henger sånn igjen. Så får jeg heller skrive et innlegg her om noen dager om hvordan det har gått.

Neith

Neith
13.09.12 16:27
PatEvra: Jeg har tatt 3-4 2mg Rivotril omtrent hver dag og 1mg Flunipam en av og til to for søvn. Nå har jeg ikke rørt en pille siden sist jeg skev i denne tråden, kjenner ikke noe særlig enda, men det er vel fordi de henger sånn igjen. Så får jeg heller skrive et innlegg her om noen dager om hvordan det har gått.

Det går nok helt fint.

Vedlikeholdsdosen på rivotril ligger på  0,05 til 0,20 mg/kg/dag, så ikke bekymre deg så fælt.

soldado

soldado
13.09.12 16:30
Neith: Vedlikeholdsdosen på rivotril ligger på  0,05 til 0,20 mg/kg/dag, så ikke bekymre deg så fælt.

Da skulle han i mitt hode være fucked?

Neith

Neith
13.09.12 18:01
soldado: Da skulle han i mitt hode være fucked?

Hvorfor skulle han det? Sett at han veier 60kg (tipper han veier mye mer også): 

0.20mg x 60kg/dag =12mg/dag

Trådstarter bruker mellom 6 og 8 mg pr dag.

soldado

soldado
13.09.12 21:32

My bad :)

Iguil

Iguil
22.09.12 19:37
PatEvra: Jeg vil slutte med Rivotril og Flunipam! har gått på d noen år nå :( Tips? Cold Turkey eller nedtrapping? Vurderer for øvrig og saksøke legen min elns! Leger = narkolangere.

Anbefaler absolutt ikke cold turkey. Nedtrapping for en hver pris.

Du burde forresten skamme deg for å i det hele tatt vurdere å saksøke legen din. Det er DU som bevisst har møtt opp og hentet ut resepter over tid. Du kunne når som helst ha sagt i fra at du ville sluttet, om det var det du ville.

Sånne som deg som ikke evner å ta ansvar for egne handlinger ødelegger ENORMT for alle de andre som ikke får ordentlig medikamenthjelp når legene blir redde for å gi ut ting i frykt for represalier! Skammelig!

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg