Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

Influensavaksine på apotek?`

NYTT TEMA
DrSchwei

DrSchwei
04.01.13 19:17

Dagsrevyen melder at apotekene slipper opp for vaksine, og så viser de en kunde som er innom og henter en vaksine til sitt barn.

Trodde at dette var noe man måtte ta hos fastlegen? Men man kan altså kjøpe vaksinen på apotek og ta den selv???!

sanila

sanila
04.01.13 20:30

Nei, de har fått resept ved legen og henter den, og legen setter den.

Men pressen spiller stort på folks angst igjen.

DrSchwei

DrSchwei
04.01.13 20:58
sanila: Nei, de har fått resept ved legen og henter den, og legen setter den.
Men pressen spiller stort på folks angst igjen.

Ok, det virket litt merkelig. For legene har jo normalt vaksinen inne, vil jeg tro. Reportasjen var i beste fall svært villedende.

Jada, men når man fikk dette dødsfallet, som skjer hvert år, i romjula, når det ellers ikke skjer noe som helst, så bruker mediene alle muligheter for å skaffe seg ekstra oppmerksomet når de ikke har noe annet.

sanila

sanila
04.01.13 21:16
DrSchwei: For legene har jo normalt vaksinen inne

Nei, de har kke normalt det:-)

Nei jeg er da helt klar over at media gjør det, men det gjør det ikke mere riktig.

Men det er nok ikke kun media der har interresser her.

tucan

tucan
04.01.13 21:18
DrSchwei: Trodde at dette var noe man måtte ta hos fastlegen? Men man kan altså kjøpe vaksinen på apotek og ta den selv???!

dette bør da doktoren ha full kontroll på? ;-)

DrSchwei

DrSchwei
04.01.13 23:16
tucan: dette bør da doktoren ha full kontroll på? ;-)

Øh, ja. Kremt.

justanothername

justanothername
07.01.13 16:41
DrSchwei: Ok, det virket litt merkelig. For legene har jo normalt vaksinen inne, vil jeg tro.

Ofte har de ikke det, etter min erfaring.

Da kan du få resept og må da selv få tak i vaksinen for å komme tilbake og få satt den. (Hvis du da ikke er av gjør-det-selv typen :-)  )

Men ofte kan en sykesøster der sette den, det går jo kjapt, slik at du slipper å få ny time hos legen.

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg