Våre regler
Hvis du leser innlegg på VGD du mener er i strid med våre regler (les reglene her) kan du trykke på dette symbolet over det aktuelle innlegget. VG Nett vil vurdere om innlegget skal fjernes.

ct nå eller mr om en mnd

NYTT TEMA
etlitespørsmål

etlitespørsmål
16.01.13 18:06

Hei folkens. Jeg har et problem med tilbakevendende hodepine som kommer når jeg fokuserer på noe og da bli jeg kvalm og får vondt i hodet resten av dagen.

Nå har det forverret seg og jeg har hatt hodepine sammenhengende i en uke. Jeg har vært hos legen og ble henvist til ct av hode. problemet er at jeg kan få ct av hodet nå eller mr om en måned pga ventetid. Jeg har sjekket synet og det er ikke det som er problemet. 

Burde jeg vente på mr eller skal jeg heller ta ct nå. Det jeg lurer på er strålingen man får ved ct vs ikke stråling ved mr, og om det er verd det å vente så lenge. Jeg vet ikke om jeg orker å ha hodepine en måned til...

Navnebruker

Navnebruker
16.01.13 19:26
etlitespørsmål: Burde jeg vente på mr eller skal jeg heller ta ct nå. Det jeg lurer på er strålingen man får ved ct vs ikke stråling ved mr, og om det er verd det å vente så lenge. Jeg vet ikke om jeg orker å ha hodepine en måned til...

Bestill begge deler. Dersom ct gir et resultat som gir et klart svar, kan du avbestille mr-timen.

Personlig ville jeg ikke ha ventet en hel måned. Det verste er at dette var ganske kort ventetid til å være mr, det kan være opptil to-tre måneders ventetid ellers.

(har heldigvis helseforsikring via jobben og får mr omtrent på dagen hvis jeg trenger det, noe jeg har benyttet meg av noen ganger - gull verd! så neste gang du skal lete etter jobb, spør om de har dette....)

Klikk for å gå tilbake til toppen

Siste innlegg